Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Sen om det blir så jävligt att jag går över de där 2 veckorna de säger att man kan göra då är vi uppe i 3 veckor. Om det fortfarande inte är igång kanske de kontrollerar och ser att ja, barnet mår ju askalas! Vi väntar en vecka till! :idea: det är EN MÅNAD! Jag vill inte mer!

Nu hoppas jag att du slipper gå över, men en hel månad till tror jag inte att det blir. Jag bor också i Stockholm, och här var det inget tal om att inte vräka bebisen v 42+0. Dessutom gjordes ett extra ultraljud v 41+0 för att se att det fanns tillräckligt med fostervatten etc, hade det inte gjort det så hade de nog satt igång det redan då.

Oj oj nu skriver jag ännu mer :eek: :p

Tor har blivit av med alla sina sladdar och övervakning för att förbereda oss inför hemgång. Så nu är han en normal sladdlös bebis som man kan lyfta upp utan att trassla in sig och kan gå omkring med honom i rummet. I natt var första natten utan övervakning. Nervöst. Men han överlevde och andas fortfarande :D

Han har blivit läkarundersökt och fått ultraljud av hjärnan som alla här får innan hemgång. Allt var perfekt och godkänt.

Idag ska han få vaccin mot RS och så ska han få bada för första gången :love: . Hoppas han gillar badet. För att tvättas med tvättlappar är inte populärt. Då blir det skrik och gnäll och morr och så försöker han smita iväg...

Imorgon ska han få en till läkarundersökning och om den ser bra ut så får vi åka hem samma dag :banana:

Stort grattis! :bump: Vad komplikationsfritt det verkar ha gått ändå, och underbart att höra att han är sladdlös - det är värt massor! Men skickar de inte med er ett andningslarm hem? (Frågar bara för att sonen - och våra vänner från neotiden - alla fick med sig larm att ha t o m sex månaders ålder. Men uppenbarligen skiljer det en del mellan sjukhusen - hos oss badades till exempel bebisarna redan på IVA :p)

Bebis har fått en elektrod på huvudet och vattnet har gått!!'

jag har inget ont (älskade EDA :love: ) men nu så händer det grejer!!!! lycka!!!!!!!!!!!!!

Nej verkar inte få med något andningslarm. Men har ju inte åkt hem än så vet inte alls vad vi får med eller om vi ens får med något alls. Ska få info i eftermiddag.

Är nog väldigt olika på sjukhusen ja. De har olika rutiner som de tycker fungerar bäst.

Bild på nybadad bebis :D Syns inte mycket

image.jpg

Han verkade tycka badet var mysigt fast lite konstigt. Inte lika roligt att komma upp ur badet. Fast invirad i handduk blev det mysigt igen. Sedan tyckte han att det skulle snuttas och har nu somnat och ligger och snarkar på mig :D

Åh vad härligt med sladdlös bebis Solvind! Och vad stor han ser ut att ha blivit! :love:

Klockan - hejja!! Jag gissar att det kanske inte blir så mycket mer uppdateringar innan bebisen är ute nu, så jag önskar stort lycka till!

DS - jag förstår att du är less, jag är mer än nådigt less jag med och har ju inte alls gått så länge som du har! Hoppas verkligen att det vänder fort och plötsligt sätter fart!

Resten - usch då, det verkar som om de allra flesta har stora problem med fogarna nu på slutet! :(

Vad mysigt det ser ut! :) Bra att han verkar tycka att det var mysigt men jag förstår att det inte var populärt att kliva ur badet. Jag är likadan när jag ska ur duschen, det blir så himla kallt! :o

lew: Jag är knappt sugen på att ha bebis nu men det ändrar sig nog så fort hon tittar ut och är sötast i hela världen ;) Mina tankar om det justeras ju lite efter hur besvärligt jag tycker att allt är nu så det går nog snart över. Känns lite bättre nu i alla fall. Sitter hemma i soffan igen så nu gör det inte ont längre.

Skönt att de verkar sätta igång "i tid", det gav i alla fall något mer hopp men det känns som om allt är en evighet bort även om det egentligen är så nära. Jag har ju liksom gått och längtat efter det där barnet i så himmelens lång tid nu och så när man borde "samla kraft" inför hela förlossningen och första tiden går jag och gör mig illa eller hur man ska förklara det och blir sittandes med smärtor utöver allt annat som hör graviditeter till.

Tror att jag har en hel hög hormoner i omlopp ;) Men som sagt, det är inte roligt längre. Nu får lilltjejen bestämma sig för att titta ut snart, eller i alla fall ge någon form av tecken på att det inte är så långt kvar. Hade man liksom haft lite förvärkar och sånt hade det ju ändå känts som att det inte är så långt bort men det slutade komma sådana för ett par veckor sedan, typiskt nog.

Men oj! Hur i hela friden hann klockan bli över halv två och här sitter jag fortfarande i mjukisbyxorna... inte ett enda vettigt skit har jag gjort i dag och sambon är hemma från jobbet om ett par timmar! :o

Micks: hoppas bäckensmärtan släpper inom ett par dagar :) min egen verkar ha bestämt sig för att stanna kvar. Värktabletterna hade "gått ur" inatt så jag fick ta 2 nya för att kunna komma ur sängen och på dass. Var återigen fast på sidan med domnad kropp. Ett jäkla skit men det går över, tids nog. Hjälper alvedon på dig så ha en karta i fickan hela dagen, det underlättar ju helt klart att kunna göra viktiga saker som att gå på toa även om smärtan tyvärr inte försvinner helt.

Tack, hoppas jag också! Men det känns lite som att det bara blir värre...
Alvedon funkar ibland och tanken är att vi ska åka och handla idag (liksom hela uddevalla - smart sambo... :cool:) så jag får nog ladda med alvedon.

de sista veckorna med första barnet är de drygaste i mitt liv. man har liksom inget annat att göra än att vänta. så du är definitivt inte ensam. nu har jag ju massor att göra ändå, saker som kommer bli svårare så fort lillskrutt är ute. åka och bada, gå till lekplatser, åka och handla och sånt där.

och trots att det inte verkar så i denna tråden så föds de flesta bebisar mellan v 39- 41, alltså en vecka före eller efter bf.

Micks: ajaj... den där gravid inte sjuk kommentaren fick jag förra
gången, det är faktiskt inte rättvist att säga så. :-( Graviditet är ju nåt otroligt sunt i sig självt men det är ju asjobbigt och man kan få komplikationer som faktiskt gör en sjuk..!

Det där med kommentarer om att vara gravid och inte sjuk har nog mycket med okunskap att göra.

Graviditeter kan ju som tyvärr många av oss här fått erfara få biverkningar som i normala fall skulle räknas som sjuk. Jag lyckades ju dessutom faktiskt bli ordentligt sjuk av graviditeten som om det gått för långt skulle blivit livshotande :mad:

*blev lite arg på de som slänger ur sig sådana kommentarer*

Skönt att det inte bara är jag som reagerar! Förstår inte riktigt tanken bakom en sån kommentar? Okunskap, ja antagligen. Men det känns lite som en klapp på huvudet - "såja, så illa kan det ju knappast vara, du är ju inte sjuk" :grin:

Klockan: Härligt att det är på gång (eller kanske redan klart? ;))! Ser fram emot uppdatering!
Och gud så skönt att du kan GÅ till toaletten! :laugh:

Solvind: Vad roligt att ni kanske får åka hem snart, och en sladdlös Tor - underbart! En riktigt söt liten kille där i handduken :love:

Lustgas mina vännee.
Skit i allr vad avslappning och profelax heter, det finns lustgas!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar