Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Mensvärken förklarade min BM som att det mjukar upp och förbereder livmodertappen så att förlossningen ska gå lättare. Såsom jag förstod det att ju mer mensvärk desto lättare förlossning.

Aha där ser man, jag har fått det förklarat som växtvärk och blev lite förvirrad när båda sakerna kom nästan samtidigt nu. Byter av varandra i alla fall.

Tack för att du delade med dig, Pan! :) Vad läskigt att det blev så akut! Men som de andra säger så utstrålar du en massa lugn och glädje! :laugh: Grattis igen! :love:

Mars
4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet - Pojke född 2013-03-16

April
3:e misan, 2a barnet - Anton född 2013-03-10
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet - Ludvig född 2013-03-28
13:e leia, 2a barnet
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet, en flicka
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
24:e panaccea 1a barnet (tvillingar) - Freya & Thyra födda 2013-03-27
25:e Lewellyn, första barnet

Inget missat/felskrivet? :)

Det brukar vara där det spricker. Det är ju en gammal fångis så foder är inte heller helt aktuellt, jag vill att det är jag som orsakar det om hon skulle få återfall, det blir lättare att hantera då iom att hon kommer tas bort i så fall.

Tack för att du delar med dig av din berättelse. Det verkar ha gått lika snabbt för dig som det gjorde för mig.

Undrar varför du fick sövt snitt och inte jag. Trotts att båda blev akut. Jag ville helst slippa vara vaken men enligt läkarna var det mycket säkrare för mig och bebis om jag var det. Tur jag var så borta av sjukdomen att jag inte orkade bli rädd. Kanske för jag var sjuk som de ville ha mig vaken...

Hur är det med småtjejerna på neo nu? Vet du hur länge ni kommer att få stanna?

Vad jag förstått det som så är man vaken vid planerat snitt och akut snitt medan man alltid sover vid ur-akut snitt.. Tog runt 15 min från doktorn kände att jag öppnat mig till freya var ute så det blev verkligen bråttom..
Jag blev jätteledsen när doktorn sa att jag skulle sövas för det kändes som jag tappade kontrollen, men sen kom en värk så det sista jag tänkte var "ja söv mig då förihelvete så jag slipper smärtan!" :devil:

Hoppas jag inte skrämmer nån här nu :o även om det gick dramatiskt till så har allt endå varit relativt smärtfritt och jag har repat mig fint efter snitt osv och är uppe o går själv osv!

Däremot får jag inte igång mjölken :cry: pumpar o pumpar och inte en droppen kommer.. Vilket skapar megaångest, vill ju så gärna amma :(

Tjejerna mår jättebra! F har fått komma ut ur kuvösen och ligger på värmebädd helt utan hjälpmedel :) T har lite bekymmer med blodvärden osv så hon har fortf kateter och kuvös men vi hoppas hon slipper snart med.. Ibland får dom "dippar" och typ glömmer bort att dom numera måste göra något själv för att andas och fungera så då kommer sköterskan och ruskar om dom, jätteläskigt :crazy: men tydligen väldigt vanligt hos så små premisar..

Senast ändrad:

Då vart det väl "bara" akut för min del. De hade ju ändå någon timme på sig att förbereda och var förberedda på att förbereda ;)

Kan inte säga man hade någon kontroll när man var vaken heller. Fick inte ens se honom eftersom de sprang iväg så fort han kom ut.

Vad skönt att du repar dig så fint. För mig tog det ett par dagar innan jag kunde gå med stöd.

Tråkigt med mjölken men den kommer nog så småningom. Det jobbiga är ju att man stressar upp sig och då ska det tydligen bli ännu svårare. Jag fick mjölk vid första pumpningen men barnmorskan blev väldigt förvånad så det är nog inte så vanligt. Är däremot orolig nu inför hemgång då Tor äter mer än jag lyckas pumpa ur efter mjölkstockningen. Får med ersättning för säkerhets skull. Tur att sådan finns.

De där dipparna ja. Läskiga. Men man vänjer sig även om man ju alltid reagerar. Mycket vanligt på prematurer ja

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2