Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Pan, oroa dig inte för mjölken den kommer! Det kan ta lite tid bara! :) Stressar du så tar det bara längre tid, så luta dig tillbaka, njut av bäsarna och låt mjölken komma när den är redo.

kl

Håller på med en mössa till bäse, den blev visst lite stor :angel:
pic_5155545d9606ee6facea190e.jpg

Packat lite förlossnings- och bb-väska nu på morgonen. Men det är en del som får köpas in ser jag.
Kläder till troll och till sambo är klart.
Schampo, balsam, duschgel, bodylotion och deo är klart men behöver inhandla tandborstar och någon minitub med tandkräm.

Har också packat ner ett par energybars (gainomax eller vad de heter), dextrosol, en rulle marabouchoklad, nässpray.

Mysbyxorna jag tänkte ha med ligger i tvätten och så har jag bara en amnings-t-shirt. Tänkte ta en tur till H&M inom kort och köpa något käckt 2-pack med amningslinnen eller så. Fått ett par amnings-bh:ar av svägerskan som passade jättebra och tror även de tål att tuttarna växer så de är nedpackade! :laugh:

Vad behövs mer tro? I klädväg till trollet har vi:
1 mössa
1 par strumpor
3 bodys (1 kortärmad, 2 långärmade)
1 pyjamas
1 mysig kofta (med nalleöron :love:) att ha på när vi åker hem
1 par byxor

Jag tror det var allt!

Amningsinlägg finns väl iofs på NÄL men det kanske man skulle ha med några för säkerhets skull?
En rulle toapapper ska ner också.
Hårsnodd...
Strumpor och trosor till mig såklart och så kanske några jättebindor ifall de på NÄL är obekväma?

Har inga tofflor, det brukar rekommenderas - är det ett jättemåste egentligen eller räcker det att jag har mina "gose-ludd-strumpor"? :confused:

Gaaah, har jag glömt något? :D

Däremot får jag inte igång mjölken :cry: pumpar o pumpar och inte en droppen kommer.. Vilket skapar megaångest, vill ju så gärna amma :(

Byt pump?
Inte säkert man kan pumpa igång produktionen. Jag kan bara pumpa om min F ammar på andra bröstet samtidigt (då rinner mjölken till). Med min första, I, så kunde jag pumpa när som helst. Så det där tror jag är olika...

*smyger tillbaka till vintertråden igen*

för mig hjälpte de att bara ha Olivia i knät.. då hade visserligen mjölken redan runnit till men då, bokstavligt talat, sprutade det rakt ut:p

Toapapper har de till och med här i obyggden... :angel: :D

det enda jag tagit ur bb väskan hittils är blåbärssoppa, choklad och necessären. njuter av tillvaron i landstingets mysiga rock och Ludd kör au naturell...! :love:

Haha! Värst vad du är ute i god tid :) jag är fortfarande inte klar med min. Jag har faktiskt inte ens handlat hem blöjor, bindor och amningsinlägg. Inte nya tandborstar och tandkräm heller. Och inte proviant. Iofs har jag ju tappat hoppet om att få någon bebis också... :p

Kl
Det finns ett enkelt, ett mindre enkelt och ett svårt sätt att lura upp sambon ur sängen när det är helg. Det enkla sättet är att antingen baka bröd eller steka pannkakor, det mindre enkla är att bli arg och det svåra är att tjata (det tar flera timmar!!!). Idag hade vi ingenting hemma och jag orkar inte vara arg så det blev den där "ska vi åka till Maxi och storhandla? Vi har ingen frukost" "mm" "om vi åker nu steker jag pannkakor sen" och smack så var han uppe tidigare än mig så jag har firat in v. 39+0 med att vagga runt på Maxi på morgonen och steker nu pannkakorna jag lovade, sittandes på en stol :p fogarna känns bättre, går fortfarande på alvedon men igår vid den här tiden var jag uppe i 1,5 g, idag är det bara en tredjedel av det så något bättre är det ju :)

Godkända för hemgång :banana::banana:

Packar för fullt. Har blivit en hel del saker hitsläpade på två månader :o

Häääärligt!!!!!!! :banana:
Hoppas det går bra och känns fint!!

Härligt med hemgång Solvind!! Har det redan gått två månader menar du...? :eek: Jösses vad tiden går!

Micks - det var värst vad tidigt ute du var... kanske jag med borde vara iofs nu när jag tänker efter. Jag borde kanske i alla fall leta fram en lämplig väska så vi slipper åka med ica-kassar åtminstone :)

Ååh vad härligt!! Vi vill också hem :D

Nu är båda töserna ur kuvöserna och allt vad sladdar och slangar heter så nu delar dom på en balja med värmebädd :love:

Grattis, så spännande! Jag tyckte de va rå underligt att lämna BB och då va vi bara där en vecka!! ^^ världen, eller ens bilen, har aldrig varit så stor ^^

Lycka till nu!

Kl

Alla: Olivia tackar och tar emot :)

Skönt att det går åt rätt håll :bow::love:

Klockster: grattis till stans sötaste unge och fantastiskt skönt att allt gått bra! Hälsa luddet!:love:

Toapapper har de till och med här i obyggden... :angel: :D

det enda jag tagit ur bb väskan hittils är blåbärssoppa, choklad och necessären. njuter av tillvaron i landstingets mysiga rock och Ludd kör au naturell...! :love:

Klart de har toapapper på NÄL också! :D Men det ska visst vara behagligare att torka sig med sandpapper så jag tar med mitt egna, mjuka. Jag har ju sett Gudrun-filmen "tack vare" Apollo va och jag är stensäker på att jag inte vill torka min ut-tänjda mus-stackare med sandpapper... :devil: :angel:

Du borde verkligen ta det lugnt med dina fogar om du nu har så ont som du säger!! :crazy:
Får du sådana besvär att du håller på att smälla av, så borde du vila och inte spendera morgonen på maxi!? Du kan ju få jätte problem även när bäbisen är ute! Allvarligt, din kropp försöker säga till dig hela tiden att ta det lugnt, se bara nu när du måste gå på Alvedon för att funka efter att ha varit på maxi!!?? Det är ju inte direkt första varningen du fått.. Du gör ju förståss som du vill, men dEt låter som att det kanske är dags att lyssna på kroppen nu och vara rädd om sig själv?

Haha! Värst vad du är ute i god tid :) jag är fortfarande inte klar med min. Jag har faktiskt inte ens handlat hem blöjor, bindor och amningsinlägg. Inte nya tandborstar och tandkräm heller. Och inte proviant. Iofs har jag ju tappat hoppet om att få någon bebis också... :p

Eller så är du sent ute... :angel:
Nä, men jag är kanske lite tidig. Men den där nojan över att mamma fått åka in och stoppa alla sina 5 förlossningar med bricanyl sitter väl i, + att jag nog tycker jag har rätt mycket SD + förvärkar i förhållande till att jag mest vilar hela tiden.
Vet ju inte vad som är normalt, men vill inte åka till förlossningen utan att halva bohaget är nerpackat... euhm... typ iaf! :angel:

Micks - det var värst vad tidigt ute du var... kanske jag med borde vara iofs nu när jag tänker efter. Jag borde kanske i alla fall leta fram en lämplig väska så vi slipper åka med ica-kassar åtminstone :)

Bättre för tidig än för sen! :D
Sen känner jag mig själv också. 8 veckor kvar och 8 veckor är INGENTING vad gäller tillräckligt med tid att förbereda sig för Micks. :p

Vi är på G hem! Maken har åkt hem redan, till dottern och Farmor. Har fått vänta in läkar undersökning och fått Ok ...

egentligen var det tänkt att jag skulle ha EDAn kvar i flera dar och komma igång och röra på mig, men slangen åkte ur igårkväll och jag vägrar sätta en ny... så det blir fortsatt fragmin behandling + maxdos alvedon...
Hade jag fått ha kvar EDAn hade vi stannat ett par dar till...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar