Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Kommer skylla på dig ändå... :angel: :D
Orättvist! Här vittnar varenda jäkel inkl. BM om att eget toapapper är ett måste! Snåla jäklar i västra götaland... :grin:

Iom att sambon saknar körkort är det svårt att fylla upp skåpen och frysen då "lillica" är mer av kioskvariant (svindyrt och dåligt urval) och nu har ju det värsta släppt och det är i princip bara sidorörelser som inte funkar. Så länge jag går långsamt blir det inte värre. Hade det inte funkat hade vi ju gått igen alternativt att jag satt mig på en stol och väntat.

Anledningen till att det gick åt skogen nu den här vändan var ju att det blev "springsteg" i hästfighten. Innan det var jag ju smärtfri även efter promenader sedan bebisen sjunkit. Sen är det klart att jag inte går några långsträckor nu, efter sista turen med ont tänker jag inte gå några fler promenader annat än till tunnelbanan möjligtvis när jag ska till MVC och DEFINITIVT inte med häst. Att åka kollektivt till stallet är inte heller aktuellt då det blir en del promenerande då men maxi-turen var en minidels promenerande om man jämför med att gå till tunnelbanan som inte heller är särskilt långt. Vi har en minimaxi här :)

Klockis: skönt att åka hem ändå kan jag tänka mig? Hur känns det, är det värre med fogarna igen nu när inte bebisen håller i dem åt dig?

Här får man inga amningsinlägg på BB. Det man fick var de sexiga nättrosorna, megabindor och blöjor till bebisen. Papperstvättservetter för blöjbyte fanns också. Dock vet jag att det varierar bland sjukhus och landsting.

Pan, jag tror också att du ska ge mjölken några dagar till innan du ger upp helt om du gärna vill amma. Skulle det vara så att det inte funkar tillslut ändå så är ersättning mat också och även flaskmatade barn brukar bli vuxna :) Skönt att höra att det går framåt så mycket för dina fina tjejer :)

Solvind, åh vad härligt! Grattis till hemgång!

Godkända för hemgång :banana::banana:

Packar för fullt. Har blivit en hel del saker hitsläpade på två månader :o

Härligt! Tänk att det redan gått två månader. Förstår att ni släpat dit en del... Känns det nervöst?

Kl
Olivia är verkligen jättesöt i sin mössa. Liite stor är den kanske...

Micks, bra att du redan börjat packa. Har skrivit upp det på att göra-listan för påsken. Vad gäller tofflor kanske det är skönt att ha om man springer runt lite i korridorerna etc? Fast om du inte har några går det väl bra i strumplästen också.

DS, har lite samma problem som du när det gäller saker som är absolut enklast med bil. Min man har körkort, men vågar inte köra. Alltid när jag föreslår att han övningskör lite (helst med sin pappa, tror jag skulle bli för otålig) skyller han på att han inte har tid. Första deadlinen vi hade för att han skulle lära sig var i god tid till sonens födelse, alltså ca 3,5 år sen... Nu har jag nästan gett upp, men känns surt (och ganska opraktiskt) att alltid vara designated driver. Däremot steker han pannkakor!

kl

så här skoj har vi haft idag. men ikväll blir det nog färdknäpp, 30e känns som ett bättre datum än 1a....

IMG_20130329_121209-767376.jpg

Här får man inga amningsinlägg på BB. Det man fick var de sexiga nättrosorna, megabindor och blöjor till bebisen. Papperstvättservetter för blöjbyte fanns också. Dock vet jag att det varierar bland sjukhus och landsting.

Har hört ryktas om att man får amningsinlägg här, men jag tar nog med för säkerhets skull! :)

Micks, bra att du redan börjat packa. Har skrivit upp det på att göra-listan för påsken. Vad gäller tofflor kanske det är skönt att ha om man springer runt lite i korridorerna etc? Fast om du inte har några går det väl bra i strumplästen också.

Jo, det är sant... Kanske kan dra med mina gamla jobb-tofflor eller nåt, fast de är sjukt obekväma.

För min del är det lite skitsamma. Jag har bilen och därmed makten över mycket ;) jag önskar ibland att han kunde skaffa kortet för att göra vissa saker, framför allt vore det skönt att kunna bytas av när man ska åka långt men det är inte sådär överakuta grejer egentligen. Han hjälper ju gärna till när vi planerar ikea-besök, storhandling osv så egentligen är jag nöjd ändå. Jag tycker oftast att det är lite otäckt att åka med andra :angel:

Kortet kommer när det kommer, om han råkar finna behov av det någon gång. Det får ta den tid det tar helt enkelt. Det går ju inte att tvinga honom till det.

Vad mysigt det ser ut! :laugh:
Nej, jag förstår att ni kanske inte vill ha ut lillen på 1:a april... :angel: :D

Hoppas det är din tur snart Visslan!!

*kl*
Ludd har lite lågt blodsocker så vi blir kvar en stund till.... men som sagts förut- tålamodet har jag fått öva... ^^

Ang. fogarna så är det hyffsat lika. Lite bättre att inte ha bebisen på insidan faktiskt.

Jätte mysigt!!!! :love:
Vadå, tycker du inte att ett aprilskämt vore något? Höhö

Lagom ot, men jag måste fråga, har du länkat bilden direkt från instagram?

Vad skönt att det är lite bättre! Känns det som om det finns ett slut på det hela nu? :)

nä jag lägger nästan aldrig upp bilder på instagram. när man är färdig med filtret och trycker på nästaknappen sparas bilden i min telefon i en instagrammapp. därifrån lägger jag upp bilden till min blogg eller Facebook och från bloggen kan jag länka hit. låter mer komplicerat än det är :) jag tycker de har fina filteroch så blir bilderna mycket mindre, 600 kb istället för 3mb.

Jaha, jag hade inte en susning om att de sparades redan då, trodde de gjorde de först efter publicering!
Blogg.se appen är ju som den är ibland och därför tänkte jag att de kunde vara praktiskt att länka direkt från instagram, det ska gå, jag vet bara inte hur..

Härligt! Tänk att det redan gått två månader. Förstår att ni släpat dit en del... Känns det nervöst?

Nervöst ja. Skulle jag väl tyckt oavsett om vi varit på neo eller bara BB innan.

Är hemma nu. Superskönt ( även om det ser ut som ett bombnedslag
här :o )

Lilleputten skötte sig fin fint i bilen och förvånansvärt nog så passade han i babyskyddet. Fast han verkade tycka det var väldigt skönt att få komma ur den igen. Är ju inte van att sitta.

Hittade en jättefin vagga hemma som min mamma målat och dekorerat :love:

Blir stalljobb direkt ikväll. Min mamma har blivit sjuk och fått feber och behöver vila. Stackarn. Hon har sett fram mot att vi skulle komma hem och har längtat. Men så länge hon är sjuk får hon inte komma nära. Men hon var här och kikade en snabbis vid dörren :)

Eh.... det är skönt att inte ha nån som trycker på överallt men jag har satans ont nu igen och inga steg ...
Ammar konstant så jag får inte välja ställning själv heller. (måste halvsitta annars kommer inte bebis åt och han vrålar så fort han inte ligger vid bröstet(

Bölade och bad om avlivning nyss (vi är kvar på BB för sockerkoll) och tydligen ska jag få akupunktur... men... jag måste ju amma först... igen....

Kan du inte få mer eda då, eller det vill du fortfarande inte? Hoppas det lugnar sig inom ett par dagar, är det pga själva förlossningen som det blivit värre tror du? Eller är det för att det är ännu mer hormoner i omlopp nu? Om det bara kunde dra sig ner till "uthärdligt" vore det ju helt fantastiskt, hoppas verkligen att akupunktur hjälper. Hur länge ammade du dottern? Man producerar ju oxytocin så länge man ammar och det är det som mjukar upp ligamenten, som jag har förstått det. För mej har det stämt ganska bra, har känt mig ostabil hela amningsperioden, speciellt i bäcken och rygg och jag har ammat mina i 18 månader var.

Annars inget nytt från mej, skogen idag tog musten ur oss allihop så ena barnet har sovit middag, det andra är helt hyper, jag är helt slut och sambon också haha. Om det ska bli nån färdknäpp får det fan gå snabbt :D

Jag har precis letat igenom hela köket typ femtio gånger efter min silikonform till små gubbar utan att hitta den, men kom just på att jag använt den till att göra is i i frysen! Så imorgon förmiddag gör vi lite påskiga gubbar av muffinssmet och dekorerar med strössel och icing, mormor med man kommer och hälsar på (då, om inte förr, de är jourhavande barnvakter som hoppas på nytt barnbarn inom ett par timmar :))

Apollo jag använder blogspot/blogger (det är samma tror jag) och det klyddar aldrig. Jag skriver ett mail med mina inlägg, skickar till en adress som jag fått av dem och så publiceras bilder och text. Skitsmidigt. Jag har aldrig provat länka från instagram, är inte så förtjust i att lägga upp bilder där på mina barn, känns som om jag har mindre trafik till min blogg då.

Åh nej :/ jag satt och funderade på om en såndär amningskudde skulle hjälpa dig för att han ska kunna hamna i rätt ställning även liggande men det hjälper kanske inte? Och jag antar att sittande fortfarande inte är ett alternativ. Att problemen aldrig ska ta slut :( jag tycker så synd om dig!

Visslan: du får försöka hålla dig vaken till färdknäppandet. Jag kan uppdatera om att på mig funkar det minsann inte! :cool: hade någon form av känningar i förmiddags men inte så jag blev övertygad om att det var färdknäppandets förtjänst.

Phuuuuuu...

Efter diskussion kom vi fram till att inte trsta akupunktur eftersom jag reagerade så tokigt på det i Oktober.
Men! jag har fått en morfin spruta ...: :bow: vill gärna undvika ny EDA, framförallt eftersom jag inte kan få åka hem med den..

Ludds blodsocker är bra, han får i sig mat nu, gulpar och rapar och vilar nöjd. Vi blir kvar här tilll efte PKU i morgon eftermiddag. Känns bra aå kan jag kanske få mer morfin också ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar