Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Heja klockan! Skönt att EDAn hjälper så bra. Inte tror jag grodan vill dela födelsedag, den 28:e låter lämpligt! Mysigt med fågelsång och allt, och snart får ni snusa groda :love:

Stort grattis till de ljuvliga småtjejerna :love: Jättefina namn ni valt. Hoppas att snittet känns mindre snart och att du kan gosa obehindrat med småttingarna. Mjölken kommer säkert igång snart, men visst känner man sig lite mjölkko-aktig med pumpen...

Den där "du är gravid, inte sjuk" hatar jag också. Det har blivit lite lättare att säga ifrån nu med rullen men ändå.

Att kasta sig iväg för att stoppa kräkpöl/snodd macka från bordet/etc är ingen bra idé men det kommer man ju inte på förrän efteråt... Ungefär dom att stoppa knasponny från att gå hem ;)

Ja, det är en sån himla onödig kommentar! Och han kläckte ur sig den liksom i "förbifarten" i samtalet så jag hann aldrig svara på det... :cool:
Nej, får väl hoppas att jag kommer på det i tid nästa gång! :angel:
Å andra sidan är det nästan ännu jobbigare för mig om jag ska behöva ner och skura en matta när jag har så ont... :crazy: Pest eller kolera?

Tur jag har underbar sambo som fixar och grejar! Han redde upp röran med söndersmulat papper och kräks när han kom hem. :)

Pan: du andas positiv energi tyckee jag, fast det låter lite stökigt med snitt och ont och transportmedel och allt! hoppas dagen blir bra, tycker som
alla andra att ni har valt otroligt vackra namn!!!

Micks: ajaj... den där gravid inte sjuk kommentaren fick jag förra
gången, det är faktiskt inte rättvist att säga så. :-( Graviditet är ju nåt otroligt sunt i sig självt men det är ju asjobbigt och man kan få komplikationer som faktiskt gör en sjuk..!

Alla: ingen Groda i sikte!!! tur jag är van att ligga och tråka ...
är otroligt bedövad- känner inte ens när det är dags att gå och kissa så här rutin-kissas det! (obs: GÅ och kissa!!)

Jag har sovit sanslöst gott och är piggare än på länge. Snart ska de byta personal och då blir det undersökning, förhoppningsvis har jag börjat öppna mig så de kan ta hål på hinnorna så det blir nån fart...!:)

Härligt med uppdateringar!
Tråkigt att det går lite långsamt, men jag tror verkligen bebis kommer idag. Det är ju fantastiskt att du kan GÅ till toaletten! Heja dig och bebis!

Ungefär dom att stoppa knasponny från att gå hem ;)

Haha! Känner mig inte alls träffad! :angel:

Micks: hoppas bäckensmärtan släpper inom ett par dagar :) min egen verkar ha bestämt sig för att stanna kvar. Värktabletterna hade "gått ur" inatt så jag fick ta 2 nya för att kunna komma ur sängen och på dass. Var återigen fast på sidan med domnad kropp. Ett jäkla skit men det går över, tids nog. Hjälper alvedon på dig så ha en karta i fickan hela dagen, det underlättar ju helt klart att kunna göra viktiga saker som att gå på toa även om smärtan tyvärr inte försvinner helt.

Haha ja vad säger man... Jag kan nu mer haka på i "smartskalle-trenden". Unghunden fick väldigt bråttom ut så vad gör jag...? Jo, jag kastar mig ur rullstolen och "springer" till ytterdörren. Ni kanske kan lista ut hur smart det var? ;)

Ja kanske borde ha ett säkerhetsbälte eller nåt tills jag kommer ihåg att jag ju faktiskt inte behöver resa mig upp för att ta mig nånstans :o

Kl

Skrev så duktigt här igår kväll och så laddade paddan ur mitt i :mad: . Orkade inte skriva något mer sedan. Men kikar in här hela tiden (har ju mobilen också) . Det händer ju så spännande saker ;)

Klockan. Så härligt det låter att smärtan är borta. Inte lika roligt att du kräktes upp maten. Sånt är otäckt tycker jag. Hoppas du får behålla något. Och hoppas att den lille kommer ut idag. Och jättespännande att du uppdaterar oss så flitigt

Hahaha! Du och Klockan kanske skulle ha setts på ett rullstolsrally så du kanske kommer in i att rullen faktiskt kan vara lika turbosnabb som dina ben ;)

Vilka söta små tjejer du fått :love: . Och väldigt fina namn. Kan inte låta bli att tänka på att de namnen skulle passa bra ihop med Tor :angel:

Den där gasiga magen verkar höra ihop med snittet. Mycket viktigt enligt läkaren att man släpper ut gaserna. Som tur var kom inte min mage igång med mer än luft förrän efter några dagar när jag klarade att gå till toaletten utan att falla ihop.

Ja frustrerande att inte kunna pilla på bebis när man knappt kan röra sig. Kuvös och sladdar är dessutom i vägen. Tur att du slipper capen i alla fall. Den var verkligen ett hinder för smidigheten.

Den där pumpen ja... Bästa vän skulle jag knappast källa den. Lite hatkärlek kanske. Jobbigt att behöver pumpa hela tiden men vore nog jobbigare utan. Definitivt mjölk-ko känsla ja, särskilt om man dubbelpumpar :grin:

Sitter förresten och pumpar just nu medan jag skriver :o . Det som gäller vid mattider här nu är först amningsträning och sedan sondmatning och pumpning. Allt var fjärde timme. Nyss gått över från var tredje timme.

Hoppas ni alla återhämtar er snabbt

Det där med kommentarer om att vara gravid och inte sjuk har nog mycket med okunskap att göra.

Graviditeter kan ju som tyvärr många av oss här fått erfara få biverkningar som i normala fall skulle räknas som sjuk. Jag lyckades ju dessutom faktiskt bli ordentligt sjuk av graviditeten som om det gått för långt skulle blivit livshotande :mad:

*blev lite arg på de som slänger ur sig sådana kommentarer*

Oj oj nu skriver jag ännu mer :eek: :p

Tor har blivit av med alla sina sladdar och övervakning för att förbereda oss inför hemgång. Så nu är han en normal sladdlös bebis som man kan lyfta upp utan att trassla in sig och kan gå omkring med honom i rummet. I natt var första natten utan övervakning. Nervöst. Men han överlevde och andas fortfarande :D

Han har blivit läkarundersökt och fått ultraljud av hjärnan som alla här får innan hemgång. Allt var perfekt och godkänt.

Idag ska han få vaccin mot RS och så ska han få bada för första gången :love: . Hoppas han gillar badet. För att tvättas med tvättlappar är inte populärt. Då blir det skrik och gnäll och morr och så försöker han smita iväg...

Imorgon ska han få en till läkarundersökning och om den ser bra ut så får vi åka hem samma dag :banana:

klockan fortsätt uppdatera, grymt spännande även om det inte går snabbt ju! nu har du inteskrivit på ett tag så det kanske har satt igång? eda är grymt effektivt.

här händer ingenting så vi åker och handlar lite mat.

Här går det seeeegt! Grodan mår bra och jag har inte ont, har varit uppe och knallat i korren (!).

Bästa tänkbara scenario: de kan ta hål på hinnorna om
en timme.

Sämsta tänkbara: de kan inte ta hinnorna, får
sätta in mer mognadsmedel och i värsta fall ett dygn till som
detta...
Vilket egentligen inte är fel: jag har inte ont, vi blir väl
ompysslade och det är skönt att det får ta tid ....

Ligger med CTG igen men ska upp och traska sen igen. Jag kommer få träningsvärk ... :angel:

Alla: var rädd om er!

Visslan: håller tummarna att det blir lite action...

Solvind: :love: Hoppas ni får åka hem! är det inte dags för en ny bild? ;)

Heja solvind! Så kul att ni snart får åka hem! Måste kännas underbart skönt :)

Och heja klockan! Live förlossingberättelse är toppen! :D hoppas det kommer igång under dagen, sitter (jaja ligger ) som på nålar här och bara väntar på fler uppdateringar! ;)

Även jag tillhör idag dem som "ville lite för mycket", så fogarna har sagt stop. Dock inte alls lika illa som er andra...
Dessutom har jag troligen fått bilen såld (köparen tittade igår, sålde sin egen bil idag, så vi får leverera min bil till henne ikväll :p ) så jag är lycklig ändå :D
Så nu ska ny bil köpas! Jockes krav: Audi a6 eller vv passat, minst 2006. Mitt krav: mörkgrå eller svart bil :p runt 70 000, så har ni några tips... ;) blocket är jag stammis på redan :p

Kl
Besök hos BM. Jag kan säga som så att jag är så JÄVLA less på att vara gravid. Jag har ont, mår dåligt på flera sätt, enormt trött och ungen är RÖRLIG! Sitter på tunnelbanan och grinar för att jag inte pallar mer. Och så är jag så överjävligt negativ och känner lite sådär att.. Hur ska jag förklara? Jo, slutet av nästa vecka är jag 40 fullgångna veckor. Med andra ord ungefär en vecka kvar, lite drygt, tills jag har gått hela graviditeten, helt okej egentligen. Sen om det blir så jävligt att jag går över de där 2 veckorna de säger att man kan göra då är vi uppe i 3 veckor. Om det fortfarande inte är igång kanske de kontrollerar och ser att ja, barnet mår ju askalas! Vi väntar en vecka till! :idea: det är EN MÅNAD! Jag vill inte mer! Ska det vara såhär blir det inga syskon, då steriliserar jag mig! Och inte tusan fattar ungen det om jag försöker förklara det nu :grin:

Så har jag gnällt av mig lite i Klockans berättelse. Jag begriper inte hur du har orkat med smärtorna så länge som du har gjort. Du är en stark kvinna, jag är imponerad!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar