Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Har fått en tampong med mognads-medel till livmodertappen..... och vi får inte åka hem förrän bebisen är ute....!!!!!!!!!:bump:

hur ofta vill ni ha uppdateringar? :p
än så länge är ju allt som innan så ... ligger här med ctg ...

Wohoo!!! :banana:

Vi vill väl ha uppdateringar minst en gång i timmen va? ;)

Så fort det händer något vill vi ha uppdateringar! :) Gud vad härligt Klockan, jag hoppas att förlossningen kommer att gå snabbt och bra! Jag är jätteglad för din skull!

Under barnets första 18 månader finns det ingen koppling mellan rätten att vara ledig från sitt arbete och huruvida man tar ut fp eller ej, så gentemot arbetsgivaren är det bara för honom att söka :)

/tjuvkikare från vintertråden som passar på att gratta pan till töserna också, hoppas de mår bra!

Nej det vet vi förstås, men FK har ju trots allt en handläggningstid på en månad (minst - den blir säkert längre framåt våren som vanligt).

Det finns lite annat som komplicerar det hela ytterligare med så det hade ju varit så bra att kunna få till ett normalt jäkla möte med en handläggare som kan svara på frågor.. men allt hänvisas ju till hemsidan :angel:

Nej det vet vi förstås, men FK har ju trots allt en handläggningstid på en månad (minst - den blir säkert längre framåt våren som vanligt).

Det finns lite annat som komplicerar det hela ytterligare med så det hade ju varit så bra att kunna få till ett normalt jäkla möte med en handläggare som kan svara på frågor.. men allt hänvisas ju till hemsidan :angel:

Bra att ni har koll på det! :) Jag tycker - peppar peppar ;) - att de brukar vara snabba med utbetalningen av FP, fastän jag brukar vara slarvig med att ha sökt innan den 20:e som väl är deras brytdatum. Men det förutsätter ju att SGI:n är fastställd och så, är det redan där sambon har fastnat?

Trist att hadläggaren inte vill boka in ett möte, den sidan av FK har jag också sett när jag varit i kontakt med dem i arbetsgivarrollen. Jag tror att det är organisationen som gör handläggarna lite maktlösa, men det är ju förstås inte till någon "tröst" för dig.

Uva: Ja det är dels där han har fastnat, samt att jag (och även han då per automatik) har skyddade personuppgifter och då går allt lååååååångsamt.
Jag tror alldeles säkert att det är själva organisationen och deras skumma regler som är flaskhalsen, men som du säger - det gör det ju inte lättare eller bättre för mig för det ;) (Sen ÄR en del handläggare födda med ett kvastskaft rakt upp i... :o)

Plötslig insikt:

Ååååh vad roligt, tre nya bebisar den här veckan, och det är bara onsdag! Mera földans!! (Fast riktat mot Visslan och DS nu!! Så inte Micks eller nån får för sig att åka in... ;))

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Senast ändrad:

klart man kan! :)

Jag har precis satt i mig en stooor tallrik glass och färska jordgubbar :love:
utländska snabbodlade bär från ICA, smakade inte mycket - men ändå!

jag vill ha uppdateringar hela tiden klockis :D jag had också snott mcdonaldsmaten, fy för leverbiffar! så glad jag är att de inte släpper hem er utan bebis och så bra att farmor är där hos dottern! heja dej!

Åh GUD vad gott! Nu blev jag väldigt avundsjuk! Och jag tar mig med 99% säkerhet inte till Ica nu... Jaa.. Jag får hålla tillgodo med chokladkakan Alex köpte till mig förra veckan men det är väl inte fyskam det heller :p

Frågan är vad tusan man ska försöka äta till lunch.. Det finns inte så mycket hemma tyvärr och det i köttväg som finns ligger i frysen :p Omelett utan något riktigt innehåll... Eller jo, vänta, torkade kantareller måste man ju kunna peta i och ha lite grönsaker bredvid. Ja.. Jag får hitta på nåt.

Kl
Fogarna känns faktiskt bättre så länge jag fyller på med alvedon lite nu och då. De 2 från natten höll ju i sig när jag vaknade så jag utan hjälp kunde ta mig ur sängen och äta frukost och så var det påfyllning vid 10-tiden så jag kunde faktiskt gå på toa, alldeles själv! :) Eftersom att alvedon hjälper kan jag ju hoppa över att be om starkare medel. Jag får helt enkelt köra på så länge det går och sen får vi se om smärtorna avtar eller om jag får käka det några dagar. Jag tänker inte prova att ta bort det helt, det finns ju en risk att jag blir sittande då :p

Jag är inte lika rädd för att vara trasig för resten av mitt liv nu men kommer inte försöka mig på något hästeri något mer. Möjligen om jag tar in dem i stallet och borstar lite bara men inget mer allvarligt. Det var inte värt det. Inte ett dugg!

*kl*

Jag vill ha uppdateringar ofta från Klockan!!
Det är ju så spännande här nu att jag nästan startade brandvarnaren mitt i lunchlagandet igen... Inte bra att fastna här medan stekpannan står på spisen!

Ska ägna mig åt maten nu. :o

Haha! Nä det är inte lätt att hålla koncentrationen. Kan du inte surfa via telefonen för att få alla uppdateringar snabbt och samtidigt stå vid spisen? Minns att jag startade brandvarnaren på Gärdet och det var så jäkla högt i tak att ingen pall jag hittade gjorde att jag nådde den. Det pep i en hel evighet innan jag fick ner den och sen gav jag upp hoppet om att få dit den igen för jag lyckades med nöd och näppe få ner den med fingertopparna. Det pinsamma var att det enda jag gjorde var att rosta bröd :o

Skönt att det går åt rätt håll DS, men ja det är nog bäst att lugna ner dig! Jag har planer på att gå ut och borsta på smutsgrisen till fölunge efter Hem till gården (ja, jag är fast :o) men det är som sagt det enda som blir gjort med odjuren här hemma... :angel:
Sen blir det till att utföra lite detektivarbete efter vilket glucosaminpreparat som är bäst och mest för pengarna till hunden...

Jag känner mig friskare och piggare än på flera månader i dag, efter bara ett par dagar med rullstol och citodon :bow:
Det gäller bara att inte överanstränga sig för att det känns så bra har jag märkt. Slitaget finns ju där ändå trots att det inte gör lika ont.

Men Jaaaa! Heja bebis nu! Hoppas allt går kalas och minst en uppdatering i halvtimmen tills det blir för intensivt är väl inte för mycket att begära?

Pan, stort Grattis till tjejerna! Hoppas att ni mår ok allihopa och jag hoppas ni får återhämta er nu!

Åh, grattis till småtjejerna! Hoppas att allt är bra med er allihopa.

Här var man på öppna förskolan ett par timmar och så har det hunnit hända så mkt under tiden!

Gott att ni inte får åka hem utan bebis klockan, lycka till nu!!!

Typiskt att det kan gå så illa när man bara vill ta en liten promenad DS :crazy: hoppas att det blir bättre snart.

Skönt med rullen Lew och jättefint aptyg! Hoppas att ni får ngn ordning på hur det ligger till med FP...

Å inget nytt från mej, men min sambo ska köra till Jönköping nu i eftermiddag på ett jobbuppdrag, kommer vara borta i åtta timmar ungefär så håll tummarna att det är lugnt till ikväll.... Har fortfarande sammandragningar, oregelbundet och ibland onda, ibland inte.

Vi kör ett litet lekplatsrejs med en kompis nu i eftermiddag medan solen står på och det är milt och skönt.

Det var inte promenaden i sig som skadade egentligen. Det var att hästen och jag inte hade samma åsikter om när promenaden var slut (hon ville gå hem och jag ville fortsätta, ponnyfasoner) och i stället för att bara ge mig och släppa hästen skulle jag ju försöka styra upp situationen. Inte smart men det var inte ett "aktivt val" heller då det går som på reflex. Jag behöver kanske inte ens säga att jag förlorade fighten eftersom att fogarna sa ifrån ;)

Lew: Jag förstår att det inte blir mycket mer gjort iom att du verkar vara värre drabbad än mig. Skönt att det känns bra med rulle och citodon i alla fall! :)

Kl
Min sambo är så himla snäll. Jag sa att jag hade lite dåligt samvete för att jag väckte honom mitt i natten och behövde hjälp och så sa han att det väl bara är bra att han får träna sig på att vakna på nätterna och att han inte alls har något emot att ta hand om mig :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar