Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

håller tummarna att bebbarna håller sig lugna i 36 timmar och att du snart slipper sängläge. hur går det för din bror, visst skulle ni ha tvillingar samtidigt nästan?

Ojdå, håller tummarna för att de små tar det lugnt de 36 timmarna iaf så att lungorna hinner mogna ordentligt! Lycka till!

jag blev precis jättelös i magen. säg att det är ett tecken :bump: :D

äh, snart går jag och lägger mej. klockan alla tummar hålls för dej här imorgon!

Klart det är ett tecken!! :banana:

Håller alla tummar för att töserna kan stilla sig tills medusinerna fått verka Pan, men fy tusan vad tråkigt att behöva vara så pass sängliggande - jag lider med dig!

Stort lycka till i morrn för dig Klockan, hoppas hoppas att de kan sätta igång dig på en gång!

Oooh vad spännande. Hoppas allt går bra nu. Och att det inte blir allt för tråkigt med sängläge. Och hoppas att tjejerna är redo att komma ut utan att behöva allt för mycket hjälp.

Klockan. Ett stort lycka till imorgon. Hoppas du inte kommer hem utan bebis.

Här går allt framåt med stormsteg. Andningshjälpen är borta och Tor slipper den helt. Det ryktas om att om allt fortsätter se bra ut så får vi åka hem i slutet av veckan :banana: . Superskönt men samtidigt läskigt.

Fick utblidning i hjärt och lungräddning för spädbarn idag så vi kan hjälpa vid ett eventuellt andningsuppehåll hemma så nu är jag helnojjig. Tänk om vi skulle missa att han slutat andas :eek: . Tror visserligen inte att vi blir hemskickade om det skulle vara någon större risk. Det är bara för säkerhets skull vi fått den utbildningen. Alla som fått barn före vecka 34 får den här fast egentligen borde alla som fått bebis få den.

Har fått hjälp med att få igång amningen men Tor har tyckt att det varit svårt och blivit frustrerad. Men idag provade jag liggande amning och det verkade lossna. Han sög och sög utan att greja massa. Vägde innan och efter nu ikväll och provade amma på vanligt sätt. Fungerade nu med och han lyckades sörpla i sig en hel del. En trött och nöjd bebis sedan :D Det enda nu är att han ska lyckas få bra tag utan amningsnappen. Men munnen är så liten så det kanske dröjer ett tag.

Hejar på er andra och hoppas fler har sina bebisar snart ( när de är redo )

bebis bökar runt där inne som en tok men verkar inte hitta rätt knapp till utgångsdörren! det känns som om det är en helgalen bebis där inne, kanske bäst han stannar ändå :D

solvind vad kul med uppdatering från dej, så spännande att ni ska få åka hem! håller med, alla borde kunna hlr både för barn och vuxna. det där med amningen löser sig säkert när Tor vuxit till sig lite.

Klart det är ett tecken! Hoppas att bebis tittar ut i morgon eller så :)

Jag fick den härliga infon av mamma att hon blev igångsatt med alla 3 barn för hon inte kom igång av sig självt. Jag hoppas inte att jag har ärvt dessa gener...

Åh vad roligt att höra att det går så bra med Tor!! :banana:
Jag hade nog också varit tacksam över att få lära mig HLR för spädisar. Förstår verkligen att det känns läskigt, men som du säger släpper de nog inte hem er om det är någon fara... nån gång måste ni ju åka hem och det verkar ju verkligen gå framåt för varje dag :)

Håller med om att det är nåt alla borde få lära sig!

DS - ajdå hoppas det inte är ärftligt då... :) Jag fick reda på att morsan inte gått tiden ut med något av mina syskon, med mig som var först gick hon dock över tiden... så tja, vi får väl se hur det blir för min del. :angel:

Jag har faktiskt fått lite sytt i dag ändå... :)

En prototyp på sovpåse (ritade ett eget mönster), den ska iofs fållas upp lite och få trycknappar längst ner men tyget krullar sig lite så jag gör det när jag har skaffat mig ett strykjärn tänkte jag. Sen blir det kanske nån liten dekor på också.
sovp_se_pt.jpg

Och så en snart klar liten ap-byxa. I morrn blir det till att sy klart kantbandet och sätta dit knappar - sen blir det en mössa i samma tyg också. Har massor kvar av det tyget så jag får väl se vad jag syr mer av det...
apbyxa.jpg

Måste ju bara visa min nya bästa kompis också! :o
Jag måste faktiskt säga att jag håller med klockan, vilken underbar uppfinning detta är och vad glad jag är att jag gav med mig!
Kotte verkar uppskatta den också, det har varit ett jäkla kickande hela dagen sen vi kom hem med den :)
rulle.jpg

Åh, jag är riktigt ledsen över att jag försökte mig på att ta en dust med hästskrället idag. Jag har somnat flera gånger men vaknar efter ingen tid alls med svåra smärtor i bäckenet som gör att jag några gånger skriker rakt ut. Stackars sambon som ska upp och jobba med, undrar om han fått någon sömn alls. Nu är jag fast i en sovställning som inte är särskilt bekväm längre. Jag måste försöka få tag på någon som kan hjälpa mig med det här så jag i alla fall kan sova. Jag förstår inte ens hur jag ska klara mig själv hela dagen och gå på toa utan hjälp osv. Jag är uppriktigt rädd för att jag är skadad för livet :crazy: jag som bara skulle ta en vanlig promenad, precis som vanligt... :cry:

Planläge tills jag är smärtfri, jajjamensan.

Pan: tänker på dig och tjejjorna! hoppas natten varit lugn....

Lew: va? fick du en lila?! fyyyyyy vad orättvist!!:mad:;)
Skönt att du känner att den är till hjälp.....

DS: :cry: eländes hörru.... kolla med BM om du kan få citodon så du kan slappna av och vila och ta dig på toa och så....

Kl
Usch att det skulle bli så många med såna foglossningsproblem här. Inte kul nånstans.
Jag hade fått order att ringa neurologen den här veckan för att rapportera hur det gått. Men då är hon inte ens på plats den här veckan. Eller de nästkommande två. Jag meddelade bara att jag slutar med mina konstiga piller för jag blir fortfarande, efter tre veckor, bara snurrig, dåsig och disorienterad. Men inte hjälpt alls. Det är väl bara att bita ihop...

Vi håller tummar, tår och tassar här hemma för Klockan idag! :bump:

Ja det är inte alls särskilt kul. Jag ska till MVC i morgon, har jag tur har ju smärtorna gett med sig lite och blir det samma eller värre idag ringer jag väl i eftermiddag.

Jag pallade upp till halvsittande ställning (så jag inte skulle svimma av blodbrist) när jag efter många om och men, 2 alvedon, några "AAAAAJJJJ!" och stora tårar tagit mig till toaletten så jag har faktiskt kunnat sova några timmar i sträck nu. Jag behövde inte byta ställning iom att kroppen fann sig bättre att ligga såhär och domnade inte bort. Man blir lite bättre till mods efter att ha kunnat sova lite och jag inbillar mig i alla fall att det känns lite bättre. Kanske är det alvedonet som sitter i fortfarande. Det var ju bara 3,5 h sedan jag tog dem men det är ju kalas om jag klarar mig hyfsat på dem.

Som jag sa till Alex, jag skulle ha tagit med mig kissen i koppel i stället för en luns på 500kg ;)

Jag håller tummarna för dig idag! Hoppas att du är kvick på att uppdatera om ALLA detaljer ;) jag är jättenyfiken på vad de säger och som din make sa ska de ha en jäkla bra anledning till att inte sätta igång dig så egentligen kanske jag mest vill veta vilken tid de sätter igång :p

kl
Majola - ja himla söta apor tycker jag :) Sömmarna ser ut som fan när man fotar plaggen men de är helt ok ändå med mina trasiga handleder - det hade kunnat vara värre :o

Näää DS vad jäkla tråkigt att det skulle gå så illa :(
Jag håller med klockan - kolla om du kan få Citodon, det gör underverk för mig!

Klockan - Lycka till i dag, och hoppas du slipper komma hem utan bebis på rätt sida! :banana: Och japp, en lila fin :) åt ska man ju ha för allt strul ;)

Zewz - Visst är det underligt att de gör så... ber en ringa och sen är de inte ens på plats. Lika förundrande varje gång.

Klockan: Håller tummarna stenhårt för dig idag! Hoppas verkligen att allt går som du vill!

Pan: Ligg still, håll humöret uppe och tjejerna inne!

Visslan: Något på gång? Börjar bli dags nu tycker jag, även om du är nöjd.

Nån mer som tänker tränga sig? (Visslan räknas förstås inte!)

DS: Hoppas du mår ltie bättre idag och att din bm kan hjälpa dig. Håll dig borta från ponnyeländet nu!

Alla: Ha en bra dag!

Ja det är ett jäkla skit men sånt händer väl när man inte tänker längre än näsan räcker ;) fast samtidigt räknar man inte med att vardagshantering kan gå så illa. Jag tar nog upp smärtlindring med BM i morgon om inga under sker.

Majola: OM jag nu skulle bli bra från det här inom närmaste tiden får kissen ett koppel i stället. Hon drar nog inte lika mycket ;) det är bättre på så sätt att jag kan lyfta knäna lite utan att yla men smärtar så fort jag försöker flytta fötterna.

Inatt vid 4 tiden plockades våra små tjejer ut med urakut snitt! Dom är helt fantastiska! :love:

Är mongotrött så återkommer lite senare!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII