Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Visslan, jag är en väluppfostrad flicka, det är fult att tränga sig i kön- så nu får du snabba på så jag slipper skämmas! :p

Inte då, jag har det så bra med bebisen i magen också. Om jag inte föder innan dej får jag faktiskt skylla mej själv ;) så se nu till att åka in där och skapa kaos om de inte sätter igång dej. Din sambo verkar ju vara bra på att få saker att hända han också och känn hela bukeklanen stå bakom dej och heja på. Det är helt inhumant hur du har det just nu. Heja dej imorrn :bump:

Mina sommarbeten den 12 maj förra året... :angel:

sommarbete.jpg

Äh, ta dig i brasan, du verkar ju bo på nordpolen ju!

3 maj förra året här hemma:
3_5_12_2.jpg

Så jag räknar kallt med att mina grisar klarar sig på betet från mitten på maj i år. Annars får nog min mamma bo kvar här några veckor och sköta om allt... :angel: Kommer nog böna och be om det ändå, iofs. Maken min är inte mycket för att laga mat... Eller städa... Eller gå med hunden...

Vad härligt det låter att du är så tillfreds med att gå lite över tiden :) Fast det är klart, har man några sedan innan kanske man har mer vett att uppskatta att ha dom därinne, under kontroll... :rofl:

åh, jag är så seg idag! (ids inte ens leta reda på ett stort "å" att kopiera in...)

Borde städa gästrummet, förbereda kvällsmaten, kanske stryka lite (eller spekulera i att kära mor gör det när hon kommer? :o) göra klart påskkransen till dörren osv osv. Men jag hänger bara här med magen full av pannkakor (goda och nästan nyttiga: morot, mandel, kanel, sesamfrö, vetekli och dinkelmjöl + ägg och mjölk som vanligt. De åts med agavesirap :d) vilket kansek intevar så himla nyttigt, men kändes bättre än strösocker. Gullungen fick ingen sirap! :devil:

Barnboken om att få ett litet syskon har kommit. Han var helt ointresserad av bebisen, men kosntaterade att pojken i boken hade både en bil och en traktor. Man måste prioritera det viktigaste liksom. När jag för några veckor sedan sa att vi skulle få en alldeles egen bebis tittade han skeptiskt på mig och föreslog: "Grävskopa!" istället. :grin:

Lovar ni att skriva något kul här om jag gör lite nytta och tittar in senare igen?

Den kom redan i dag och vi har precis varit och hämtat den :love:

Jag frågade redan i fredags om jag inte kunde få hämta den själv på hjälpmedelscentralen men det fick man minsann ICKE så den skickades med post till arbetsterapin där vi hämtade den i dag. Fånig tillpassning måste jag säga, det lilla hade vi kunnat ställa in själva men nu har jag den hemma i alla fall och den är lila och fin och sååå bekväm!

Klockan: det var ju bara stolen jag skulle ha så det löste sig fint ändå, och allt måste tillpassas av arbetsterapin i min kommun innan det lämnas ut. Det är därför jag inte fick hämta själv på centralen.

förresten måste jag bara säga att det är ju helt underbart att du tar dig tid att uppdatera oss trots att du är på väg in :bow:

Visslan ich klovkan: Tränger mig före er båda och åker in nu med vattenavgång :devil:
Heja heja! :bump: :bump:

Vilken vecka är du i nu? 31-32??

Uppdatera igen när du kan - vi är nyfikna! :D

(får man lov att ha mobilen igång inne på förlossningen förresten? Någon som vet? )

Kl

Heja Pan :bump:

Hos oss (Eksjö) får man inte ha mobilen igång inne på förlossningen, men sen, på BB är det okej.

Visslan ich klovkan: Tränger mig före er båda och åker in nu med vattenavgång :devil:

Oj, fullt så spännande saker hade du ju inte behövt ställa till med för min skull! :D

Håller tummarna för att allt går bra för er!

Tillägg
Vilse: räknade precis ut att Pan gått 33 fulla veckor!

Senast ändrad:

(får man lov att ha mobilen igång inne på förlossningen förresten? Någon som vet? )

Jag smsade med min mamma sisådär 20 minuter innan lillan tittade ut. Och första förlossningen så ringde min man och uppdaterade min otålige mor om förloppet ;) så i Göteborg får man ha telefonen igång på förlossningen.

Nej, Pan bör ha gått 32 veckor precis som jag. 31+6 / 32+0 (beroende på vem som räknar) idag med BF 21 maj - Pan har BF 20 maj :laugh:

Vilse: Här får man ha telefonen på på förlossningen när bebisen är ute och allt är klart. Ok att ha den på på BB med :)

Senast ändrad:

pan borde vara ganska precis i vecka 33 nu, hon ligger någon dag före mig har jag för mig

edit: såg att majola hunnit före :)

ni ser - földansen fungerar!! (fast det var ju inte meningen att en av de sista i tråden skulle åka in :o)

Inte konstigt, här är en till som är upphetsad och vill ha uppdatering från Pan NU! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA