Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

:bump: hurraa! Hur känns det? Är du redo? :)

Visslan: hejar på liten så han sätter fart

hejjar på er båda två så det blir nån action här inne och inte bara gnäll från oss som har lång tid kvar ;)

földansen funkade bra i föltrådarna så jag kör en sån här med!
:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Håller tummarna för att du får komma igång nu! Du har ju rätta datumet, och det är ju ohyffsat att tränga sig... :p

Sen har ju jag bara en tid för bedömning egentligen... är rätt stressad/nervös/orolig ...drömde världens sjukaste dröm i natt. :o
Annars känner jag mig jääääääävligt taggad! :devil: nu ska han ut!! ge mig värkar så ska jag föda... moa-ha-ha ;)

Hääärlig dans Lew! Hoppas den funkar! :laugh:

Senast ändrad av en moderator:

Hihi, hänger också på i földansen! Hoppas att det är dags snart för er båda två.

:banana::bump::banana::bump::banana:

Även jag hejar på lite! Dax för nya bebisar här nu tycker jag! :bump: :banana: :bump: :banana:

Min polack är bra rolig :p (han jag köpte min vagn av alltså). Har haft jättebra kontakt med honom hela tiden, även när det gällde reklamationen som inte blev av.
Efter det så skrev jag ju lite fint att eftersom vi fixat vagnen själv - så kunde han väl skicka ett paraply till oss (har inget pris men gissar på att det max skulle kosta 2-300 kr). Efter detta har jag inte hört ett ord från honom :eek:
Har skickat den frågan/det mailet 3 gånger nu tror jag, samt ett mail där jag frågar om det finns någon speciell anledning till varför han inte svarar längre :p

Mars
4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet - Pojke född 2013-03-16

April
3:e misan, 2a barnet - Anton född 2013-03-10
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet, en pojke
13:e leia, 2a barnet
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet, en flicka
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet
20:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
25:e Lewellyn, första barnet

Jag har varit hos gynekologen idag och kan uppdatera med en nästan säker könsbestämning. Vi får antagligen en liten tjej. :love: Vi hade visserligen varit lika glada över en kille (fast jag tror att min man verkligen önskade sig en dotter även om han inte sagt det rakt ut!) men då hade det stackars gossebarnet nog blivit namnlöst ganska länge... För flickebarnet har vi en ganska stark namnkandidat i alla fall.

Ctg bra (vet ej värdena, men förra veckan låg de runt 130), har gått upp 2,2 kg på tre veckor :eek: men "bara" 1,5 på 7 veckor pga sjukdomen, så jag tror jag räknar så istället... :D Total viktuppgång ca 9 kg hittills. Går in i v. 35 imorgon. Blodtrycket ligger stabilt runt 120/80, hb och något annat blodprov togs, men där har jag ju inte svaren ännu. Har inte börjat öppna mig (bra!!) och barnet är lagom utvecklat men ganska stort. :crazy:

Ska minska på magnesiumdosen pga av biverkningarna (diarré och illamående bland annat) så vi får se hur det går. Skulle höra av mig igen om det blir för jobbigt, men nu är det ju påsk med mina föräldrar på besök och mannen ledig ganska mycket, så jag har kanske möjligheten att vila rätt mycket. Nästa återbesök om exakt två veckor.

Storebror sover så nu ska jag nog googla lite på flickkläder etc!

Kul med en liten tjej! Hos oss har de inte kunnat se, har fått olika besked flera gånger och typ 'det är mer än 50% chans att det är en...', dvs inte säkert alls. Nu när det bara är ett par veckor kvar vill jag inte veta längre, nu kan jag nog hålla mig när jag inte vetat på hela tiden. Får bli en överraskning. Börjar känna mig lite stressad över namn dock, vi har inte pratat om det på allvar alls ännu! Måste dessutom ha det spikat när bebisen föds, man har inte 3 mån på sig som i Sverige. Iofs skulle jag inte vilja ha en namnlös bebis i 3 mån... Men lite tid att känna efter vore kanske inte fel. Min kompis och hennes sambo hade jättesvårt att bestämma sig mellan två ganska lika namn, så hon fick heta lillasyster i 3 mån!

Oj vad skönt det låter med +9 kg, själv har jag gått upp 17 kg hittills :eek: känner mig helt enorm och har tom lite ont i fötterna. Det värsta är att alla envisas med att säga att jag har en sån liten mage! (Alltså andra gravida och folk på öppna förskolan.) Känns omöjligt. Eller har jag svällt upp överallt förutom magen? Hmm.

Här är det också namn i princip direkt som gäller. Om inte annat kan man inte söka föräldrapenning, barnbidrag eller något utan Geburtsurkunde och för att anmäla barnet måste det ju ha ett namn...

Med första barnet tyckte de på sjukhuset att jag ju kunde anmäla namnet redan i förväg (jag gick på akupunktur där då) - i lugn och ro liksom... :D Jag avböjde.

Jo det känns lite skumt med namn i förväg! Vi har fått hem en lapp från sjukhuset som vi ska ta med till förlossningen med ifyllda namn (pojke respektive flicka). Förra gången hann vi inte bli anmälda iom att bebis kom för tidigt, så då fick maken fylla i lappen medan jag låg och pustade ut efter förlossningen. Då behövde vi iaf bara fylla i pojknamnet...

Vid en snabb anblick trodde jag nästan att du fött! Blev lite chockad! :p

Skönt att värdena var bra. Är det kutym att man gör UL och CTG i Tyskland, eller är det för att det är du? Du kanske redan har svarar på det...? ;)

*KL*
Maken och dottern kom hem mitt på dan, dottern är skruttig i magen och trött. Hon har vilat sig igenom eftermiddagen, det är tydligen nåt till barn på f-skolan som varit skrotig ... vore ju dödens typiskt om jag blev sjuk nu på kuppen när det är så sabla nära... :o
Typiskt är ju också 48 h. regeln på dagis = vi kan inte lämna henne på Onsdag morgon, men vi har lyckats boka om farmor så hon kommer tidigare... puuuust!!!!!!
Såna här gånger kan man få spader på att släkten bor fyrtio mil härifrån, eller snarare det sjuka i att vi har släkt på närmare håll som inte kan hjälpa till.... :crazy:

Jag råkade få en bild på min rumpa igårkväll och slet fram vågen efter det, 15 kg har jag gått upp, och det ser ut som att allt sitter på rumpan! :p Jag startade ju inte på normalvikt heller så det känns som höga nuffror på vågen nu.
inget konstigt- jag har ju bara legat och pja, en del dagar har det enda som varit positivt faktiskt varit glass. :o

Namn!
Alltså det är så svårt!! Med dottern kändes det busenkelt men ... vi har massa förslag och ideer men inget känns riktigt rätt...

Nu fick jag svar från polacken bara för det. Tydligen väntar han på ett paraply från fabriken. Så vi får väl se, kanske vi får ett paraply ändå :D

Och jag fortsätter shoppa. Idag blev det 7 st tygblöjor (nya) från tradera.
140 kr inkl frakt. Mest för att titta på dem, och ha något att testa med precis i början. Gillar vi dem och de passar bra köper vi fler, om inte så var de billiga i varje fall ;)

162265596_514cbde2-3b0d-4663-9064-57d37381716f.jpg

Kollar man bara på dem så ser de ut som om de har en vattentätt utsida, men i texten står det inget om det. Så får se när de kommer hem. Oavsätt så är det billigt :)

Var förresten hos bm idag med :)
+10 kg ligger jag på nu (8 enligt bm's våg dock.... ), järnvärde ser bra ut, magmått på 30 cm, och Lilleman har fixerat sig! :)
Vecka 33 + 4 idag, trodde det skulle dröja någon vecka till innan han fixerade sig faktiskt...

Namn har vi inte heller bestämt, har väl lite förslag, men inte bestämt oss ännu...

Hihi, ja man väntar sig ju att extravikten ska hamna på motsatta sidan! Jag är lite halvmager i vanliga fall, så 17 kg extra innebär 1/3 extra leia! En del sitter nog på benen känns det som när jag sitter på knä. Hoppas det går bort sen... Förra gången gick jag upp typ 10 kg, men då var ju iofs graviditeten över efter 33v.

Hmm, namnförslag vore väl på sin plats, vi har inte ett enda ännu. Har tänkt diskutera det de senaste helgerna, men i slutändan var vi alltid för trötta. Hoppas på mer energi denna veckan.

kl

ingen bebis på g än, så jag sover lite. klockan är det på onsdag du ska på möte? jag kanske väntar på dig ändå :)

Vid en snabb anblick trodde jag nästan att du fött! Blev lite chockad! :p

Skönt att värdena var bra. Är det kutym att man gör UL och CTG i Tyskland, eller är det för att det är du? Du kanske redan har svarar på det...? ;)

Nä, ett tag till får bebisen att lugna sig!

Ultraljudet idag var ett av de tre rutinultraljuden alla gör. Sedan beror det lite på om går hos gynekolog eller barnmorska (kan man välja). Barnmorskorna gör inga ul själva. Gynekologerna kan välja att göra fler om de vill. Min gör ul varje gång fram till ctg börjar (ca i v 32, därefter varje besök) för att kolla om barnet lever. Men då är de extra ultraljuden bara jättesnabba, hon kollar hjärtljud och sen är det klart.

Håll dig frisk nu för tusan!!! :eek:

Vilse: vilka söta blöjor! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 372
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 698
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar