Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Ok. :)

Fyyyy vad jag mår skit ..... har haft fruktansvärt ont i fogarna hela natten, lite värre än anligt, men till det tillkommer svullna händer och fötter som domnar och gör ont och ledvörk i armbågar och knän också ligger jag och spänner mig och nacken blir stel och börjar göra ont .....

Det är tur att den där "tiden" är i morgon klockan 9 och inte om en vecka, eller som det var i December: evigheter bort ......

idag går jag på tomgång. Lite skönt nästan att familjen är hemma så det kommer snurra på runtikring,,dottern är då oförskämt pigg.

Klockan, jag hoppas verkligen att allt går bra imorgon och att ingenting talar mot en igångsättning på stört!

+ 1 på den.

ingen bebis här i natt heller. v 40 + 3 idag, försöker skapa lite jämvikt här i tråden efter alla tidiga barn!

kl

Usch klockan jag hoppas verkligen att det är över för dig i morrn!!

Visslan - jag håller med leia, shysst av dig att ta på dig det ansvaret :)

Majola - grattis till flickan, vad mysigt :) Och vilket "fusk" med extra ultraljud så där... jag är hiskeligt nyfiken jag med men det är ju vackert bara till att vänta och se...

Nu behöver vi detaljerad information fr¨ån dig inför morgondagen!!

När ska du vara där? 9?
Hur snabbt kan du uppdatera om du inte får igångsättning?
Hur fort kan du uppdatera om du får igångsättning? :D

Jag menar - vi lär ju sitta som på nålar här och bara väääääänta på att du ska höra av dig. Måste ha några tider så vi vet när vi troligvis kan börja hurra :angel: :D

Kör en liten dans till för er båda:
:bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

jag är bara orolig över en sak, magen sjunker längre och längre ner så snart kommer jag få stå på huvudet och föda för att gravitationen ska hjälpa till :D

sen en sak till, vi skulle kanske döpa om tråden till wannabe-vår-men-egentligen-snorkall-mögvinter-tråden. känns som om majoriteten av våra barn kommer vara födda medan snön ligger kvar. jag är inte bitter, men chocken efter att ha levt snölöst i åtta år har inte lagt sig än.

Massa tumhållning härifrån också :) Nu får det banne mig ploppa ut lite bebisar... :angel:

Själv hade jag SD och förvärkar hela vägen hem igår och så ett par förvärkar inatt. :crazy:
Jag blir ju lite smånojjig eftersom mamma fått åka in till sjukhuset vid alla sina 5 graviditeter och stoppa tidiga värkar med bricanyl.

Så jag stannar hemma från den där s.k. skolan idag och även imorgon, har ändå tillräckligt att stressa upp mig för nu inför årsmötet imorgon kväll!

Jag hoppas verkligen inte det ligger snö när min unge ska klämma sig ut :rofl: Eller så hoppas jag det, vore skönt om den kom ut ganska snart...

Maken sa igår att jag hade "en väldigt lång mage". Den sitter iofs ganska långt ner, men LÅNG? :rofl:

Mina sommarbeten den 12 maj förra året... :angel:

sommarbete.jpg

Hrregud! det borde vara förbjudet att visa sådana bilder!!!!
12 maj lixom! Då ska det vara SOMMAR!!! :eek: :crazy:

Instämmer helt och fullt! Fy tusan.

Igår kväll kom min man på att han kanske inte var så säker på det flicknamn som vi tänkt oss som tilltalsnamn trots allt. :crazy: Men han hade inget direkt alternativ, förutom sitt favoritnamn, som jag inte vill ha som tilltalsnamn men tycker är ok som andranamn. Ska nog sammanställa en lista med alternativ så får han stryka de otänkbara. så gjorde vi med sonen till slut, och det blev ju bra!

Ja jag tycker ju också det... kanske det kan tina undan snabbare i år? Hoppas på det men inser innerst inne att det förmodligen inte gör det... suck.

Strålande sol i dag igen i alla fall, underbart! Om det nu inte varit för att vi storhandlade i går och jag är halvt död. Fick äntligen ut mina smärtstillande i alla fall, och även om de inte tar bort all värk så är jag i alla fall ganska rörlig inomhus och kunde faktiskt ligga stilla på soffan i nsätan två timmar i går utan att benen började krampa och rycka :banana:

Jag hoppas på att hon ringer från arbetsterapin och säger att stolen har kommit i dag med, annars blir det till att åka in med färdtjänst och hämta ut den senare i veckan...
"Du är gravid - inte sjuk" - kommentarerna jag fick av ett par bekanta förra veckan känns lite annorlunda nu måste jag säga. :crazy:

Nu blir det en kopp kaffe i solen med sambon innan jag tar mig in igen och planterar rumpan vid symaskinen. Underbart vad lite värktabletter och en ganksa ostörd nattsömn kan göra för orken och inspirationen!!

Japp- 9. 23 timmar kvar .... :p

jag tror de börjar med den sedvanliga väntetiden, sen blir det nog nån form sv undersökning... jag lovar att skriva så fort jag har besked. ;)

Är livrädd för att de skickar hem oss... maken vid frukosten: "....alltså... om inget medicinskt hinder föreligger ... då ska de ha jääääääääävligt bra argument för att inte sätta igång dig!"
Det kändes skönt att höra honom säga det. :)

Visslan, jag är en väluppfostrad flicka, det är fult att tränga sig i kön- så nu får du snabba på så jag slipper skämmas! :p

Senast ändrad av en moderator:

Kl

Jag kom just på att det är påskvecka. Om inte stolen har kommit senast i morrn lär jag ju få vänta till efter helgen. :(

Kan du inte ringa och fråga om den kommer imorgon? Och annars åka och hämta den själv onsdag eller torsdag?

Den borde ju rimligen kommit, sådana grejor borde komma fram snabbt tycker man (jag)....

Jag har också prata med kommunen nu om rullstol :p Hon jag pratade med kunde dock inte svara på om jag fick låna eller hyra en (handlar om man är berättigad enligt deras regler - jag vill ju bara låna en rullstol för att kunna ta mig runt på ullared :p )
Så de ska ringa upp mig när de får tid :) Håll tummarna!

Mamma ojar sig över datumet (hon som bokat resan), barnet redan fixerat - jag har sd daligen och så fort jag bara reser mig ur soffan/stolen. Hon är övertygad om att jag kommer föda där uppe :D

Du borde ringa och ställa lite krav. det är helt sanslöst att du ska behöva hämta den själv. jag har fått allt hemkört och centrallagret ligger sju mil härifrån, de har varit hit tre gånger (fattats grejer) och jag har inte betalat en krona.....

Vad bedvärligt att ni måste veta innan förlossningen vad barnet ska heta. Det måste ju vara jättesvårt!

Klockan: jobbigt att du har så ont men nu är timmarna räknade! Hoppas verkligen att de har möjlighet att sätta igång dig redan i morgon.

Lew: håller tummarna för att du får din rulle snart! :)

Kl
Sambon frågade mig igår (eller förrgår, minns inte) om jag hade tänkt mer på namn men jag hade ju bara det där namnet jag drömde om några nätter i rad. Han sa då att han tyckte det var fint och eftersom att han inte kommit med några förslag alls frågade jag några gånger om han verkligen gillade det och om han inte hade några andra förslag men nä. Tydligen inte :p sen sägs det ju att man ser på barnet vad det ska heta när det föds så det kan ju ändra sig. Vi får se vad vi tycker där och då.

Min energi har för övrigt dalat. Ska försöka ta mig till stallet om en timme så får vi hoppas att jag piggnar till lite. Sover mindre än jag brukar så det kan ju vara en del i det hela. Laga bra mat som jag brukar göra är inte riktigt på kartan nu. Jag ska försöka tanka mig med energi så jag kan göra storkok i veckan och portionsfrysa.

En lite rolig grej med: jag har märkt sista dagarna att mina fingrar är lite svullna, inte alls mycket dock. Igår när jag reste mig och skulle gå i säng var fötterna som vattenballonger. Svullna ben och fötter har jag inte märkt av/tänkt på innan men nuså, 1,5 vecka från BF! Jösses vad fyllda de var! Det såg ut som att om jag satt en nål vid vristen hade det sprutat. Nu är de mindre igen så vi får se om det var en engångsföreteelse.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA