Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Grattis! :) du får ge alla nödvändiga detaljer om hur de mår och sånt sen men jag hoppas såklart att allt är finfint!

Grattis!!!!!!!!!!! :bump:
Skönt att du skriver, hoppas ni mår bra trots omständigheterna!!!!

*kl*
jag sitter i väntrummet ... höll på att skratta ihjäl mig, snacka om
att bo nära sjukan: vårat hemma wifi når hit med full täckning....!
Maken och dottern är och möter upp farmor vid tåget. Verkar vara full rulle inne på FL för det satt ett par här när jag kom
som väntat i en evighet tydligen... de skulle göra nåt ctg .... hon såg inte minsta besvärad ut på nåt sätt så det kanske inte var så akut heller ... ;-)

Har ont i magen, dålig aptit så jag fick nätt i mig någon frukost, trött och fylld av blandade känslor. Känner mig våpigt nog orolig?!

Klockan: beamar över lite lugn och kraft till dig! (Kan du ta emot det på wifi??)

Pan: Grattis till flickebarnen, hoppas ni mår efter omständigheterna bra. (Helt OT: men hur går det med superhuset, förutom att det itne blir inflyttning innan förlossningen???)

Stort grattis :love:

Hoppas ni alla mår bra och får sova lite

Antar att du har ganska ont av snittet nu. Gjorde hemskt ont första gången man skulle resa sig. Men blev bättre för varje gång. Gick ändå förvånansvärt fort innan man kunde röra sig hyfsat.

Hur har det gått för småtjejerna? Behöver de någon extrahjälp? Kuvös? Värmesäng? Respirator? Cpap? Syrgas? Tur att de hann bli lite äldre än min lilla innan de kom ut. Det borde hjälpa en hel del

:banana::banana: supergrattis! tack för uppdateringen, hoppas ni sover gott nu!

klockan så smidigt med ert wifi! då kan du ju uppdatera oss en gång i kvarten tills lillen är ute ;)

Inatt vid 4 tiden plockades våra små tjejer ut med urakut snitt! Dom är helt fantastiska! :love:

Är mongotrött så återkommer lite senare!

Nejmen oj! Hur mår de? Och hur mår du och pappan?
Stooor kram och hoppas allt är så bra som det bara kan med er allihopa!

Klockan - haha hoppsan, det var nära och bra det :) (Hoppas ni har lösenordsskyddat det bara)

kl
Jag är mest ledsen på FK i dag (igen..)
Jag har försökt få till ett möte med min handläggare för att vi ska kunna sätta oss ner och få lite hjälp med planeringen av föräldraledigheten och få svar på frågor som inte står nåt om på hemsidan (hur man gör när jag är sjukskriven, vad jag kan göra och inte osv, hur vi ska göra längre fram osv)

I dag fick jag äntligen tag på henne och det enda hon hade att komma med var att jag ska säga till om jag vill avsluta mitt sjukärende så ordnar hon det. Sen får jag ansöka om ny sjukskrivning när jag har varit föräldraledig färdigt... :confused: :confused:

Jag fick känslan av att hon satt med "handen på knappen" - redo att avsluta det nu direkt. Det var hon väl så klart inte, men jag vet inte... är det verkligen att begära för mycket service av FK att man ska kunna få hjälp med såna saker? Det verkar vara en väldigt ovanlig förfrågan... och jag är ju trots allt berättigad till LSS-insatser så nu får jag sätta mig och försöka få tag på en sån handläggare för att se om jag kan få hjälp den vägen.

jag fattar verkligen inte hur f-kassan funkar. jag har nästan tänkt söka jobb där själv så att det åtminstone finns en human person som jobbar där, men jag hade nog inte orkat med alla puckade och otrevliga kollgor. stå på dej lew.

Jag hade samma tanke för flera år sedan.. men man hade nog som sagt inte pallat...

Diskussionen med henne fortsätter, men hon förstår verkligen inte varför jag vill ha hjälp ("Jag förstår inte vad problemet är om det är din sambo som ska vara föräldraledig!?!!") Maken till otrevlig människa :devil: :(

Kanske bara är mina gravidhormoner...

Som vi har förstått det har vi inget annat val än att sambon är föräldraledig, men vi vill ju veta om det verkligen stämmer, hur vi ska göra framöver och hur det är tänkt att vi ska göra om nu sambon inte får söka förrän barnet är fött - han måste ju meddela arbetsgivaren NU.

Senast ändrad:

Hur kommer du göra med sovpåsen - kommer du ha något för att få det lite lite tjockare (likt ett täcke) eller kommer du använda filt/täcke vid behov?
Ser jättefint ut, både sovpåse och byxor!

Inatt vid 4 tiden plockades våra små tjejer ut med urakut snitt! Dom är helt fantastiska! :love:

Är mongotrött så återkommer lite senare!

Wow! Grattis! Hoppas ni alla mår bra! :) Du får berätta mer sen när du/ni orkar och har tid :)

Klockan: Håller tummarna för att du fått komma in nu och allt är igång. :bump:

Jag kommer just från sjukhuset, varit och gjort TUL idag. Både positiva och negativa besked..
Vi kommer troligen få en lång och smal pojke, men med stort huvud :p (såklart ;) ) Han ser ut att må bra, andning/fostervatten/ect ser bra ut. Dock är han liten. Beräknad vikt låg på 2.3 kg, men han ligger bara på 1.9 eller något sånt. = -16% under genomsnittet. Ligger man under 14% så gör de minst 1 uppföljningsultraljud...
Så om två veckor ska vi dit igen för ytterligare ett UL (blir fjärde för mig :eek: ), så får vi hoppas att han växt och följer sin kurva bra :)
Bm verkade inte oroad, troligen är det mina gener som spelar in (jag föddes på exakt 3 kg, 47 cm).
Jag är väl inte jätteorolig jag heller, men en liten klump i magen fick man ju.. :( Speciellt med tanke på att jag i måndags hos bm hade en kurva (magmåttet) som började gå neråt. Hon sa inget då, utan kommenterade det bara med att "det var nu på onsdag som ni skulle iväg på ul?"....

Jaha... kan avslöja att jag är i samma rum
som jag födde dottern i. Gör CTG, öppen 1 cm
och rätt omogen... Maken ska inte få mån mat?!? :crazy:
så mig tänker de plåga med leverbiffar medan han förväntas åka på Mc Donalds?!
no way! Gissa vem som får sjukhusmaten och vem
som får hämtmaten...? :angel:

Nu i sommar kommer jag nog bara ha en tunn tröja på under och inget mer. Om kotte fortfarande kan ha den när det blir svalare så blir det nog täcke eller en liten filt på.

Förstår att du är lite nervös, allt som är avvikande blir man ju nojjig över... men bra att de har koll och att de följer upp! I och med att du själv var liten så är det ju säkert det som spelar in!

Jag ligger precis mitt i prick på alla kurvor och tabeller och allt och jag nojar lite ändå :o

Har fått en tampong med mognads-medel till livmodertappen..... och vi får inte åka hem förrän bebisen är ute....!!!!!!!!!:bump:

hur ofta vill ni ha uppdateringar? :p
än så länge är ju allt som innan så ... ligger här med ctg ...

Som vi har förstått det har vi inget annat val än att sambon är föräldraledig, men vi vill ju veta om det verkligen stämmer, hur vi ska göra framöver och hur det är tänkt att vi ska göra om nu sambon inte får söka förrän barnet är fött - han måste ju meddela arbetsgivaren NU.

Under barnets första 18 månader finns det ingen koppling mellan rätten att vara ledig från sitt arbete och huruvida man tar ut fp eller ej, så gentemot arbetsgivaren är det bara för honom att söka :)

/tjuvkikare från vintertråden som passar på att gratta pan till töserna också, hoppas de mår bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar