F
Fruentimber
@Roheryn Men du påstår ju i ett annat inlägg (#222) att människor skulle hindras från att få starta företag. Jag förstår inte sammanhanget, eftersom jag som sagt inte för ett ögonblick kan se att texten skulle röra småföretagare. Att människor då även skulle få sina företag konfiskerade är ju då högst osannolikt. Det är stora kapitalägare man ger sig på i texten, inte den som vill öppna sig en gårdsbutik eller en liten elfirma eller ens en närbutik. Det blir ju väldigt missvisande att hela tiden återkomma till att detta skulle drabba enskilda människor när det är stora bolag och bolagsstyrelser det handlar om.
Själv har jag inga problem med att se en minskning att privatisering och att flertalet saker skulle gå tillbaka till att vara statligt ägda. Tvärtom, faktiskt.
Begränsa privat ägande, ja. Begränsa småföretag? Nej. Jag ser inte sambandet, eftersom texten inte handlar om det.
Själv har jag inga problem med att se en minskning att privatisering och att flertalet saker skulle gå tillbaka till att vara statligt ägda. Tvärtom, faktiskt.
Begränsa privat ägande, ja. Begränsa småföretag? Nej. Jag ser inte sambandet, eftersom texten inte handlar om det.