Ja, Mörings böcker står i våra hyllor och vi använder dem. Just den som länkades har jag skummat men inte läst eftersom jag inte tyckte den sa något jag inte redan begripit.
Jag begriper hur du tänker och upplägget är absolut aktuellt - för elever som kommit aningen längre än de jag har nu. Tidsbegreppet förutsätter att vi kommit längre än till ord i presens. Vi kommer dit. Det gör vi.
Hittar du anteckningarna så är jag högst intesserad.
Har ni tillgång till språkstöd?
Det är stor skillnad på alfabetisering och latinisering också. Har de kopplat ihop symboler med ljud och abstrakta betydelser är mycket vunnet.
Annars är det ju repetera repetera repetera som är den trista ingången. För vissa funkar det att koppla ihop ordbild och färger. Måndag-grön, tisdag blå, etc, eller koppla ordbilden med olika platser i rummet. Men för att vardagarna ska ha ett konkret syfte krävs tidsaspekten tror jag. Utöver att lära in dem som glosor då.
Men språkstöd (brukar ju finnas för iaf arabiska, somaliska och farsi) är guld i många lägen.
Ska snoka efter Mörling i jobbdatorn i veckan...