A
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Översvämningar, värmeböljor, slutsålt på fläktar, skogsbränder, brandmän från halva Europa, vattenbrist, panikbrunnsborrning, slut på bete, hamling av träd, höbrist, import av hö, ransonering av lucernpellets, halmbrist, kö till slakterierna, dyrare spån, dyrare spannmål, dyrare bröd, dyrare kött... and it goes on.
Låt mig citera Greta Thunberg:
"We are at a time in history where everyone with any insight of the climate crisis that threatens our civilisation – and the entire biosphere – must speak out in clear language, no matter how uncomfortable and unprofitable that may be.
We must change almost everything in our current societies. The bigger your carbon footprint, the bigger your moral duty. The bigger your platform, the bigger your responsibility.
Adults keep saying: “We owe it to the young people to give them hope.” But I don’t want your hope. I don’t want you to be hopeful. I want you to panic. I want you to feel the fear I feel every day. And then I want you to act.
I want you to act as you would in a crisis. I want you to act as if our house is on fire. Because it is."
Jo jag har också svårt för den grejen att lägga alla tågbyten själv utan att ha en chans att få tillbaka biljettpengar om bytena inte klaffar. Speciellt som det är så osäkert att de håller tabellen genom Sverige.Det är synd. Jag tror att det kommer krävas att det blir enklare att åka tåg utomlands. Jag vill inte chansa med tågbyten osv. Jag vill ha en klar resa från start till mål. Lite likt charter. Vill slippa tänka och planera det själv. Vill inte behöva boka flera olika tågresor separat för att ta mig till mitt resmål. Tycker att det skulle kännas otryggt och det är inte min grej alls!
Det funkar ju absolut. Senast med freoner och vårt ozonhål som håller på att krympa.
Låt mig citera Greta Thunberg:
"We are at a time in history where everyone with any insight of the climate crisis that threatens our civilisation
Som sagt, det kanske folk gör utanför ditt kommunhus. Om det är samma som mitt så sitter tydligen folk där varje fredag, utan att det rapporteras i lokalpressen.Tycker det är lite synd att inte en massa elever följer Gretas exempel och sitter utanför något politikerhus 1 gång i veckan.
Nähä, bara i nordamerikansk engelska .Civilization stavas med z. Det märks att hon skolkat från engelskan.
Civilization stavas med z. Det märks att hon skolkat från engelskan.
Vilka ansvarslösa föräldrar! Att tillåta skolk!Civilization stavas med z. Det märks att hon skolkat från engelskan.
@mandalaki skolkade också från skolan.Nähä, bara i nordamerikansk engelska .
Tycker det är lite synd att inte en massa elever följer Gretas exempel och sitter utanför något politikerhus 1 gång i veckan.
Vilka ansvarslösa föräldrar! Att tillåta skolk!
Förra veckan skrev Malena Ernman på fb: "I veckan strejkade nästan 70 000 skolungdomar för klimatet runt om i världen!!"Tycker det är lite synd att inte en massa elever följer Gretas exempel och sitter utanför något politikerhus 1 gång i veckan.
Länken funkade inte. Rätt länk ska vara https://www.expressen.se/nyheter/klimat/trumps-utspel-vadjar-om-global-uppvarmning/Vi får skicka Greta att praoa i Vita Huset.
https://www.expressen.se/nyheter/klimat/trumps-utspel-vadjar-om-global-uppvarmning/:devil: