och sossarnaUndrar vad alla SD som är låginkomsttagare och beroende av ett starkt socialt skyddsnät som de brunblåa monterar ner, kommer att säga när de står där med skägget i brevlådan. Naturligtvis kommer allt att skyllas på 'invandrarna.'
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
och sossarnaUndrar vad alla SD som är låginkomsttagare och beroende av ett starkt socialt skyddsnät som de brunblåa monterar ner, kommer att säga när de står där med skägget i brevlådan. Naturligtvis kommer allt att skyllas på 'invandrarna.'
Undrar om han inräknar Pehrsons två adopterade barn i de som inte har ett svenskt arv. Eller jag själv som är etnisk asiat. Men tja, jag känner mig nog relativt svensk och inte ett dugg koreansk. Förutom att jag älskar koreansk mat. Och hatar surströmming, nyckelharpa och små grodorna. Och Sabaton, sorry. Jag tycker även att Ingmar Bergman är som kejsarens nya kläder, dvs en kass regissör som ingen vågar kritisera eftersom han är Ingmar Bergman.
Hmm, jag kanske inte är så svensk egentligen?
Det är många som tyvärr går på valfläsket och röstar på det som är "inne" för dagen. Från början fick man inte röra i SD med tång, nu har ju nästan samtliga partier ändrat linje i många frågor om brott, straff, asyl osv.Ja, SD:s förhoppning är att ingen utanför väst/nordeuropa ska vilja komma till Sverige, det är vad deras politik i grunden går ut på.
I förra versionen av deras partiprogram motiverade de detta med att varje människa har en viss essens, som inte kan förändras ens under lång tid i ett nytt land. Nu har de bytt ut begreppet "essens" till ett fluffigare skrivet avsnitt om att arv är en mycket viktig faktor för hur en människa blir.
Den (någorlunda realistiska) möjlighet jag ser är isåfall att S och MP sitter i regering med V och C som stödpartier. Då behöver inte C (jag tror inte att V har sagt att de inte kan tänka sig samarbeta med C) säga att de samarbetar med V på så vis.Att tro att ngn kommer "vinna" i detta valet är nog att ha lite för höga förhoppningar.
Angående "rödgröna" är det väl knepigt att säga att det finns ngt sådant "block" då V och C absolut inte kan tänka sig att samarbeta? Eller vad har jag missat?
De vill ju att folk ska vända i dörren, genom att göra det så otrevligt som möjligt.Svarar mig själv men det fanns en del skrämmande förslag från flera olika partier där man återigen inte tänker längre än näsan räcker.
En intressant analys av SDs valmanifest. Jag undrar om SD har tänkt i flera steg? Eller om SD kanske hoppas att ingen vill komma till Sverige alls när SD får bestämma.
- Partiet vill inte respektera flyktingars rättigheter eftersom partiet förespråkar en aktiv återvandringspolitik. Enligt människorättsrekommendationer följer det av flyktingars skyddsbehov att de har rätt till en säker tillvaro på platsen dit de har kommit. Att fokusera på återvandring innebär en ökad osäkerhet för flyktingar, vilket i sin tur kommer att försvåra flyktingars integrationsprocess.
Ja gud, jag tänker på valrörelsen innan förra valet (var det väl?) då högerblocket nästan snubblade över sig själva över att säga att de inte skulle samarbeta med SD.Det är många som tyvärr går på valfläsket och röstar på det som är "inne" för dagen. Från början fick man inte röra i SD med tång, nu har ju nästan samtliga partier ändrat linje i många frågor om brott, straff, asyl osv.
Det är inte politik utan rent röstfiske många partier sysslar med idag där man vänder kappan efter vinden. Se även kärnkraften som ett annat bra exempel.
Nej, när Europa blir allt mer odemokratiskt och slutet så vill jag inte gärna bidra till att rösta på ett parti som kan föra Sverige åt samma håll. Det är även lite tråkigt att vi har en så smal skala av partier och färger att välja på idag så jag kommer förmodligen bli tvungen att rösta lite taktiskt i det här valet.
Nu kommer inte min lilla röst påverka speciellt mycket i det avseendet, hade jag haft tid och ork så hade jag engagerat mig på riktigt.
Samtidigt lämnade väldigt många partiet då när partiet flyttade högerut och i konservativ riktning , så det är inte alls samma parti idag som vid valet 2018. Inte samma väljare heller.Ja gud, jag tänker på valrörelsen innan förra valet (var det väl?) då högerblocket nästan snubblade över sig själva över att säga att de inte skulle samarbeta med SD.
Jag tänker speciellt på L, jag har för mig att M och KD försökte undvika svara rakt nej på de frågorna (även om Uffe ska ha lovat en halocaust överlevare..). Men L var ju rätt tydliga med att de inte skulle samarbeta med SD. Det ändrade ju sig ganska snart.
Och nu i den här valrörelsen fyra år senare så snubblar L istället över sig själv att lova så vackert jimmie att de ska ställa upp för SD i alla väder (SvD).
Det är verkligen galet fort hur SD har blivit mera rumsrent
V har ju sagt rakt ut att de inte agerar stödparti åt S utan att också få platser i regeringen?Den (någorlunda realistiska) möjlighet jag ser är isåfall att S och MP sitter i regering med V och C som stödpartier. Då behöver inte C (jag tror inte att V har sagt att de inte kan tänka sig samarbeta med C) säga att de samarbetar med V på så vis.
Men jag har lite svårt att tro att C (och V) vill släppa chansen till platser i regeringen så lätt, utan det får isåfall bli efter diskussioner.
Jag tror nämligen som du, det blir diskussioner och ev avtal som efter förra valet. Det blir nog inget klart resultat.
Helt jättefult ryck (citat).
Men är det inte så (tror jag såg grafik efter förra valet) att ju invandrartätare ju mindre röster på SD? Och orter/platser/kommuner som är väldigt 'sverige norm' har högst andel röstande på SD?
Dvs, man är rädd för det okända.
Den (någorlunda realistiska) möjlighet jag ser är isåfall att S och MP sitter i regering med V och C som stödpartier. Då behöver inte C (jag tror inte att V har sagt att de inte kan tänka sig samarbeta med C) säga att de samarbetar med V på så vis.
Men jag har lite svårt att tro att C (och V) vill släppa chansen till platser i regeringen så lätt, utan det får isåfall bli efter diskussioner.
Jag tror nämligen som du, det blir diskussioner och ev avtal som efter förra valet. Det blir nog inget klart resultat.
S och C sitter i regering med V och MP som stödpartier, är det helt orimligt?
Jag är eg S men kommer att rösta på MP imorgon då jag även om jag eg inte har de främst ser det som viktigt att de är kvar dels pga att deras mandat behövs för en röd/grön regering och dels för att jag tycker de ser till att vrida ett fokus på miljön. Lite på samma sätt som att jag vill ha V i svensk politik (fast inte som största parti) men de sitter ju rätt säkert.
Är så rädd för att blå sidan vinner med SD som största parti
Jag reagerar mest på det här:Det här gör mig så obehagligt tillmods att det finns inte: https://expo.se/2022/09/har-later-s...g-intervjuas-i-forintelsefornekares-tv-studio
De är knepiga med den saken när de använder ord som måste, jag håller med! Men samtidigt har de betonat att det är ett erbjudande. Jag kontaktade V för att fråga om de skulle släppa fram S och MP som stödparti för att inte släppa fram SD. Fick ett svar om att de inte tänker släppa fram SD, men att de kommer vilja sitta med i regeringen.V har ju sagt rakt ut att de inte agerar stödparti åt S utan att också få platser i regeringen?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AP28Wz/nooshi-dadgostar-vi-maste-sitta-i-regering
Jag visste inte att det var en grej alls, men jag är samtidigt inte förvånad i de kretsarna? Även om jag är är lite chockad över att läsa allt det här samtidigt.Jag reagerar mest på det här:
"Under intervjun i Perspektiv-TV bär Arne Weinz den högerextrema så kallade HMF-medaljen. Den delas ut till personer som dömts för brottet hets mot folkgrupp."
En MEDALJ för hets mot folkgrupp!?! Wtf?!
Tycker på sätt och vis det är naturligt att de vill försöka få så mycket inflytande som möjligt, och se vart förhandlingar efter valet landar? Beror väl också på hur många röster de olika partierna till vänster kommer att få.De är knepiga med den saken när de använder ord som måste, jag håller med! Men samtidigt har de betonat att det är ett erbjudande. Jag kontaktade V för att fråga om de skulle släppa fram S och MP som stödparti för att inte släppa fram SD. Fick ett svar om att de inte tänker släppa fram SD, men att de kommer vilja sitta med i regeringen.
Jag hoppas verkligen att det innebär att de kan bli ett stödparti även om de helst vill ha plats i regeringen.
För annat innebär ju att de släpper fram SD, vilket de säger att de inte ska medverka till.