Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I snitt 2,3% per år vilket är väldigt lite. Dessutom kan du själv påverka hur mycket eller lite ditt batteri tappar.2.5% tappad effekt per år och en förväntad livslängd på max 20 år är vad jag hittar. Garantierna är mellan 5-8 år.
Jag tycker att han uttalade sig vettigt om mediarapportering av brott (rätt så nyligen) också. Hoppas att folk tycker att han är trovärdig och lyssnar på vad han säger.
Så är det, och oftast har han många kloka tankar som han är villig att dela med sig av om folk vill lyssna.Jag tycker att han uttalade sig vettigt om mediarapportering av brott (rätt så nyligen) också. Hoppas att folk tycker att han är trovärdig och lyssnar på vad han säger.
För övrigt tycker jag att det är helt galet att de inte höjer polisers löner och förbättrar arbetsvillkor. Det är det enda som kommer att ge fler bra poliser i längden. Visst skulle det kosta men eftersom att i stort sett alla partier pratar om trygghet och poliser så bör de vara beredda på att satsa pengar på att lyckas också.
Alltså... denna tråden. Hur vet du att det känns bekvämare att lyssna på Ulf och Jimmie? Du har ingen aning är min gissning. Lika god gissning som din ovan tänker jag.
Finns inlägg i tråden om tanter i småorter som röstar fel också. Om ni tagit er tid att kika lite på statistik så ser ni att otryggheten ökat enormt sen 2014 i Sverige. Småbrott, störningar märks också för medborgare.
Jag vill inte att SD får något inflytande alls politiskt. Men tror att allt detta förnekande om stora problem med integration, påhopp på de som tycker det är ett enormt problem gjort SD så stora som de tyvärr är .
Det har varit en ganska onyanserad diskussion om Sveriges misslyckade integration. Och det har gjort SD till , förmodligen, Sveriges näst största parti.
Vet inte var ni bor i tråden. Men flytta till Tensta, Rinkeby, Husby, Fittja, Alby osv. Helst ni som har barn. Eller utmed tunnelbanelinjerna, kanske ni ändrar uppfattning om de som uppleveler otrygghet i sin vardag.
Jag tycker att han uttalade sig vettigt om mediarapportering av brott (rätt så nyligen) också. Hoppas att folk tycker att han är trovärdig och lyssnar på vad han säger.
För övrigt tycker jag att det är helt galet att de inte höjer polisers löner och förbättrar arbetsvillkor. Det är det enda som kommer att ge fler bra poliser i längden. Visst skulle det kosta men eftersom att i stort sett alla partier pratar om trygghet och poliser så bör de vara beredda på att satsa pengar på att lyckas också.
Inte alla… Jag utlandsröstar. Grönt.Det som oroar mest är att utlandsrösterna överväldigande röstar blått och de kan avgöra i år. De rödgröna behöver ett antal tusen röster för att väga upp utlandsröstningen. Jag tror inte ens de är med i valundersökningarna.
Smart!Det finns en funktion åtminstone i den populäraste laddboxen som innebär att bilen laddar när tillgången till el är som störst.
Funderar på att gå till torget och fråga M om hur de tänker ang just sexualbrott... Jag blir lite lätt upprörd när de försöker få något bra att framstå som dåligt för att ragga röster.
Ökad statsskuld?De behöver höja löner och förbättra arbetsvillkoren för hela rättskedjan annars spelar det ingen roll hur många poliser det finns. Funderar också på var exakt man ska ta pengarna från när alla är rörande överens om att höja löner för vård, skola, omsorg, rättsväsendet. Samt att öka militärbudgeten. Särskilt om man sänker skatterna samtidigt.
Ökad statsskuld?
Fick också ett 'personligt' mess från Ulf. WTF. Här klagas det till höger och vänster om telefonförsäljare. Men hellre ett dussin sådana än något från 'Ulf' Hur fick han tag på mitt mobilnummer?!? Det är verkligen rättsosäkert. Cirkulerar det listor med telefonnummer därute?
Inte heller blir det bra att öka hushållens disponibla inkomst när man har kraftig inflation då minskade skatter och/eller ökade löner riskerar att inflationen biter sig fast och vi fastnar i en spiral som är svår att bryta.Perfekt recept när vi är på väg in i en lågkonjunktur, inflationen och räntorna skenar, liksom arbetslösheten. Pengarna måste fram från någonstans. Och att sätta upp övervakningskameror för en miljard och sänka skatterna för höginkomsttagarna känns inte som ett direkt vinnande koncept när stat, region och kommun kommer behöver mer pengar än någonsin.
Inte heller blir det bra att öka hushållens disponibla inkomst när man har kraftig inflation då minskade skatter och/eller ökade löner riskerar att inflationen biter sig fast och vi fastnar i en spiral som är svår att bryta.
Tyvärr är det populismen som härskar och kortsiktiga lösningar som ska råda. Det som oroar mig mest med detta val är att få politiker som inte kan hantera finanspolitiken ansvarsfullt, utan att det ska fortsätta att strösslas med kortsiktiga ersättningar likt coronastöden, elstöd och snart väntar väl stöd för att köpa bensin och diesel.
Rent vansinne att med ökad pengamängd försöka upprätthålla en nivå av konsumtion som det ekonomiska systemet inte klarar av att hantera utan skenande inflation.
Om de inte var så hätska fiender så skulle S och M bli en oslagbar allians.
Kanske lika bra det dock