Mineur
Moderator
Inte alla… Jag utlandsröstar. Grönt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte alla… Jag utlandsröstar. Grönt.
Vad är det du önskar med regionen?Jag har fortfarande inte bestämt hur jag ska rösta i regionvalet. Tyckte det här resultatet var lite kul, C i botten i kommun och i topp i region:
Visa bifogad fil 99879
Tycker regionvalet är jättesvårt. Vet liksom inte vad som krävs för att åstadkomma det jag önskar, när det gäller vården främst känner jag mig för okunnig för att veta om ett förslag är bra eller dåligt.
Vad alla önskar antar jag: fasta läkare (jag har ett läkarbesök var tredje månad och träffar aldrig samma läkare), de som arbetar inom vården verkar missnöjda men jag vet inte vad som behövs. Alla partier vill förbättra vården men jag vet ju inte ens vilka förslag som faktiskt är bra.Vad är det du önskar med regionen?
Ett tips då är att gå in och läsa på de intressanta partiernas hemsidor om hur de vill förbättra vårdenVad alla önskar antar jag: fasta läkare (jag har ett läkarbesök var tredje månad och träffar aldrig samma läkare), de som arbetar inom vården verkar missnöjda men jag vet inte vad som behövs. Alla partier vill förbättra vården men jag vet ju inte ens vilka förslag som faktiskt är bra.
Vill att det ska satsas på kollektivtrafiken men där är det tydligt vilka partier som har bra förslag.
Om du vill nörda ner dig lite så kan du ju läsa de olika partiernas budgetförslag i regionen. Det säger en del om vad de vill. Sen kan du läsa protkoll och se vilka som reserverar sig och hur de röstar i olika frågor men det kan vara svårt om man inte är insatt i frågorna. Tex när det tas fram olika program från politiskt håll så kan det ju för blotta ögat se bra ut men det kan vara en annan femma om det alls funkar i verkligheten, om de har tillsatt medel/flyttat resurser eller om det ens är det som är behovet. Har jobbat länge i politiskt styrda organisationer och tycker mig se fler hemmasnickrade dåliga idéer från politiker nu för tiden. Det kan också vara så att jag tröttnat och reagerar mer på dem.Jag har fortfarande inte bestämt hur jag ska rösta i regionvalet. Tyckte det här resultatet var lite kul, C i botten i kommun och i topp i region:
Visa bifogad fil 99879
Tycker regionvalet är jättesvårt. Vet liksom inte vad som krävs för att åstadkomma det jag önskar, när det gäller vården främst känner jag mig för okunnig för att veta om ett förslag är bra eller dåligt.
Jag förstår dig, det hade väl blivit en mera "lagom" ställning (i landet lagom ) på den politiska skalan som kan antas passa de flesta personer i landet.Det hade jag gillat
Jag har ju M och KD högst i valkompasser, därefter S. I de frågor jag inte håller med M, håller jag med S.
SD hamnar såklart väldigt högt ockymen de tycker ju lika som M i mycket och lika som S i mycket.
Sen har de egna idéer som inte visar sig i valkompasser
Jag tog två valsedlar för riksdagen när jag röstade, bestämde mig inte förrän jag stod i valbåset och skulle lägga ned ett i kuvertetJag är sån där velpelle som man stör sig på vid valbåset
Nej, skämt åsido så har jag bestämt mig när jag ställer mig i kön. Men det har hänt att jag fått gå en längre promenad på vägen dit, innan jag känt mig redo att ställa mig i kön.
Sen är en anledning till att det tar lite tid för att jag är så nyfiken av mig och vill läsa igenom om jag känner någon på någon lista
Men nu har jag hittat den här sidan, så det är ett tips till alla som är som jag. Här kan man frossa i roliga (och dåliga) namn på alla partier som ställer upp, samt läsa namnen på dem man är intresserad av: https://data.val.se/partier/valsedlar?valtyp=RD
Kollade nu i länken och hittade detta "Enskild person/Riksdagen val"Jag är sån där velpelle som man stör sig på vid valbåset
Nej, skämt åsido så har jag bestämt mig när jag ställer mig i kön. Men det har hänt att jag fått gå en längre promenad på vägen dit, innan jag känt mig redo att ställa mig i kön.
Sen är en anledning till att det tar lite tid för att jag är så nyfiken av mig och vill läsa igenom om jag känner någon på någon lista
Men nu har jag hittat den här sidan, så det är ett tips till alla som är som jag. Här kan man frossa i roliga (och dåliga) namn på alla partier som ställer upp, samt läsa namnen på dem man är intresserad av: https://data.val.se/partier/valsedlar?valtyp=RD
Tittade igenom listan mera och förutom de vanliga och F! så vad jag kan minnas så såg jag i min vallokal även valsedlar från SKP, Piratpartiet, Medborgerlig samling, klimatalliansen och kanske Familjens frihet.
Lite sloppad arbetsgivaravgifter vad anställning av vissa etniska grupper, skattelättnader för företag som anställer via arbetsförmedlingen. Lättare upp kring bygge av lägenheter för att få det billigare och fler hyreslägenheter.Jag såg Nyans också. Har inte riktigt förstått vad de är för några...
Jag såg Nyans också. Har inte riktigt förstått vad de är för några...
Vad alla önskar antar jag: fasta läkare (jag har ett läkarbesök var tredje månad och träffar aldrig samma läkare), de som arbetar inom vården verkar missnöjda men jag vet inte vad som behövs. Alla partier vill förbättra vården men jag vet ju inte ens vilka förslag som faktiskt är bra.
Vill att det ska satsas på kollektivtrafiken men där är det tydligt vilka partier som har bra förslag.