KÀnner mig deppig av hela icke-valp-situationen. Funderar Äter igen pÄ om jag skulle hÄlla utkik efter hund av annan ras, mycket Àr vÀl för att det nu Àr underbart vÀder ute och jag vill vara ute mest hela tiden. Började dagen med lÄngpromenad och skulle nu vilja trÀna rallylydnad för att komma igÄng till tÀvlingarna, men hundarna vill bara sova. Samtidigt vill ju en mer aktiv hund inte bara ha trÀning de finare dagarna, utan Äret runt, Àven pÄ vintern nÀr jag Àr trött... Och OM det dyker upp nÄgon fantastisk salukikull sÄ vore det sÄ surt att missa det för att man skaffat nÄgot annat (kan inte ha hur mÄnga hundar som helst, tyvÀrr). Det vore dock praktiskt med en mindre hund, billigare och sÄ blir det betydligt smidigare nÀr vi Àr ute pÄ vandring (vilket vi Àr sÄ fort vÀdret tillÄter under sommarhalvÄret).
Vet inte hur jag ska tĂ€nka riktigt. Har planer pĂ„ att försöka Ă€ndra jobbsituationen för att kunna jobba Ă„tminstone delvis hemifrĂ„n, det hade ju varit smidigt ur hundköparsynvinkel ocksĂ„. Kanske ska vĂ€nta med att köpa hund tills jag vet hur det blir med den biten. Ă
andra sidan fungerar det ju bra med hund nu ocksÄ och har alltid löst det med hund och jobb pÄ nÄgot sÀtt eftersom jag haft hund frÄn det att jag var 16 Är gammal. Det enda jag vet sÀkert Àr att jag inte vill ha bara en hund och att jag senaste tiden varit mer pepp pÄ tÀvlingar i rallylydnad/agility osv Àn pÄ vinthundarnas lure coursing (nÄgot om att det blivit dyrt som fan och Ànnu krÄngligare att hÄlla pÄ med LC, sÄ motivationen försvann lite).