Visa bifogad fil 70356
Bjuder på denna för det är den enda bild jag lyckats ta
Lilla hjärtat alltså.. Transporten hit var tyvärr under all kritik. Tog två dygn från att hon hämtades hos uppfödaren tills hon var i mina armar. All mat som skickades med henne fanns kvar, så antingen har hon inte fått någon mat alls eller så har de matat henne med gud vet vad. Hela hon var gul i kiss, och gissningsvis har de inte rastat henne för kopplet som skickades med var oanvänt (halsbandet var på tok för stort, ställbart men inte inställt på hennes halsmått). Uppfödaren är så arg, ledsen, besviken.
Valpen kommer att heta Nike, tror vi. Hon var extremt stressad när hon kom igårkväll. Vi var tvungna att bada henne för att iallafall få bort det värsta att allt kiss o klet hon hade i pälsen. Hon fick två (små) portioner med mat. Hade inte tid att kissa eller bajsa. Sen gick vi o la oss och försökte få henne att varva ner. Hon hade inte slutat hässja innan jag somnade.. Vaknade vid 4 av en av de andra hundarna, då hade hon lagt sig till rätta vid husses ben och sov lugnt och stilla
Hon vaknade dock också då och då hade hon varvat ner tillräckligt för att kissa. Så hon kissade lite i sängen innan jag hann plocka med mig henne och släppa ner henne ute på tomten. Väl där så kissade hon en hel flod.
Fortfarande inget bajs men har hon inte ätit på två dygn så har hon kanske inte så mycket i magen. Nu har hon ätit sin frukost med god aptit och vi hoppas vi har en bra dag framför oss.
Trots att hon var extremt stressad igår så var hon social o framåt, nyfiken o orädd. Hon läser de andra hundarna så fint. Hon är en typisk spaniel, svansen och benen går och går