Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha! Alltså jag tycker såna namn är lite fulgulliga, Siv och Maj-Britt och såna namn, men Britt-Marie tycker jag kanske är lite över gränsen... O_o:D Däremot Britta? Du har ju redan en Lars förresten så steget är väl inte såååå långt? ;)

Men Lars var ju redan döpt! Han heter liksom Lasse i stamtavlan. :laugh:

Min tränare säger nej till Britta eller Brittan för att "det blir så fula rim på det..." :rofl:

Alltså, på tal om namn.

Min sambo vill att valpen ska heta Britt-Marie. Jag blev helt förskräckt, givetvis kan jag inte ha en valp som heter Britt-Marie??!?! Är han inte klok?

Nämnde det för min tränare på skoj och hon brast rakt ut "JAAAAA klart hon ska heta Britt-Marie!!!!" helt lyrisk? :arghh:

Men hallå?? Kan jag få lite medhåll nånstans? INTE KAN VÄL VALPEN HETA BRITT-MARIE? :nailbiting:

Ja! Jag vill att min nästa ska heta BERIT :D

Visa bifogad fil 70356
Bjuder på denna för det är den enda bild jag lyckats ta 😂

Lilla hjärtat alltså.. Transporten hit var tyvärr under all kritik. Tog två dygn från att hon hämtades hos uppfödaren tills hon var i mina armar. All mat som skickades med henne fanns kvar, så antingen har hon inte fått någon mat alls eller så har de matat henne med gud vet vad. Hela hon var gul i kiss, och gissningsvis har de inte rastat henne för kopplet som skickades med var oanvänt (halsbandet var på tok för stort, ställbart men inte inställt på hennes halsmått). Uppfödaren är så arg, ledsen, besviken.

Valpen kommer att heta Nike, tror vi. Hon var extremt stressad när hon kom igårkväll. Vi var tvungna att bada henne för att iallafall få bort det värsta att allt kiss o klet hon hade i pälsen. Hon fick två (små) portioner med mat. Hade inte tid att kissa eller bajsa. Sen gick vi o la oss och försökte få henne att varva ner. Hon hade inte slutat hässja innan jag somnade.. Vaknade vid 4 av en av de andra hundarna, då hade hon lagt sig till rätta vid husses ben och sov lugnt och stilla :heart Hon vaknade dock också då och då hade hon varvat ner tillräckligt för att kissa. Så hon kissade lite i sängen innan jag hann plocka med mig henne och släppa ner henne ute på tomten. Väl där så kissade hon en hel flod.
Fortfarande inget bajs men har hon inte ätit på två dygn så har hon kanske inte så mycket i magen. Nu har hon ätit sin frukost med god aptit och vi hoppas vi har en bra dag framför oss.

Trots att hon var extremt stressad igår så var hon social o framåt, nyfiken o orädd. Hon läser de andra hundarna så fint. Hon är en typisk spaniel, svansen och benen går och går 😂
Nää men stackars snäckan! Vilken hemsk upplevelse :( Tur hon är hemma nu och verkar ha kunnat släppa det så pass bra!

Det är ju dock spännande när exportlandet hänvisar till mottagarlandets regler... :cautious::confused::D alla hänvisar till varandra och som du säger, skickar en till hemsidan där det står att en ska ta kontakt med x, y och z som hänvisar tillbaka till hemsidan eller nåt annat lands hemsida... snark.

Jag tycker Nike är superfint! :heart Min namnlista bara ökar tyvärr och alla namnen är fina men inget känns riktigt "rätt" och det han heter i stamtavlan känns inte heller helt 100...
Hahaha fantastiskt :D Precis som vanligt med myndigheter alltså, inga klara besked men fasen om man omedvetet bryter mot deras regler, då ska hunden dö O_o:nailbiting: Enda fördelen med att anlita transportör var ju att de skötte typ allt pappersarbete. Dock gick mitt kontrollbehov bärsärkargång, speciellt iom nya reglerna!

Tack 😃 Nike är den grekiska segergudinnan, så det passar lite tillsammans med mina tikar som heter Vinna o Segra :D

Vad har ni för namn nu som ni funderar mellan? :) Min lista blev också bara längre o längre, till slut bestämde jag mig för att inte lägga till fler namn utan hålla mig till de jag redan hade

Nää men stackars snäckan! Vilken hemsk upplevelse :( Tur hon är hemma nu och verkar ha kunnat släppa det så pass bra!
Jaaa :cry::heart

Nu tränar hon på att vara kontorshund. Det går bra :up:

image.webp

Hahaha fantastiskt :D Precis som vanligt med myndigheter alltså, inga klara besked men fasen om man omedvetet bryter mot deras regler, då ska hunden dö O_o:nailbiting: Enda fördelen med att anlita transportör var ju att de skötte typ allt pappersarbete. Dock gick mitt kontrollbehov bärsärkargång, speciellt iom nya reglerna!

Tack 😃 Nike är den grekiska segergudinnan, så det passar lite tillsammans med mina tikar som heter Vinna o Segra :D

Vad har ni för namn nu som ni funderar mellan? :) Min lista blev också bara längre o längre, till slut bestämde jag mig för att inte lägga till fler namn utan hålla mig till de jag redan hade

Ja, det är ju det som är läskigt, att de hotar med avlivning hela tiden! Och problemet med dessa regler är att de bara krånglar till livet för de som försöker göra rätt, hundsmugglarna rörs ju inte i ryggen för de fortsätter ju som vanligt...

Superfint tema på tiknamnen! En riktig liten vinnarflock :D

Indus, Darcy, Lotus, Castor, Kid, Knox (dessa två gillar bara jag... :mad:), Lennox, och så bubblarna Tiger och Hippie. Jag gillar dem allihop men som sagt, listan växer istället för att bli kortare... hade han varit sobel hade det varit en Fox så där hade det varit lätt.

Ja, det är ju det som är läskigt, att de hotar med avlivning hela tiden! Och problemet med dessa regler är att de bara krånglar till livet för de som försöker göra rätt, hundsmugglarna rörs ju inte i ryggen för de fortsätter ju som vanligt...

Superfint tema på tiknamnen! En riktig liten vinnarflock :D

Indus, Darcy, Lotus, Castor, Kid, Knox (dessa två gillar bara jag... :mad:), Lennox, och så bubblarna Tiger och Hippie. Jag gillar dem allihop men som sagt, listan växer istället för att bli kortare... hade han varit sobel hade det varit en Fox så där hade det varit lätt.
Exakt! Vad får dem att tro att smugglarna som aldrig följt lagarna ska börja göra det nu när lagarna är strängare? :confused:

Haha ja här har vi inte en enda fot på jorden inte :D

Haha Fox hette min kanin när jag var liten :D Jag tycker Kid är väldigt fint! Har du inte medhåll på det alltså? Hippie är coolt! Gillas!

Alltså, på tal om namn.

Min sambo vill att valpen ska heta Britt-Marie. Jag blev helt förskräckt, givetvis kan jag inte ha en valp som heter Britt-Marie??!?! Är han inte klok?

Nämnde det för min tränare på skoj och hon brast rakt ut "JAAAAA klart hon ska heta Britt-Marie!!!!" helt lyrisk? :arghh:

Men hallå?? Kan jag få lite medhåll nånstans? INTE KAN VÄL VALPEN HETA BRITT-MARIE? :nailbiting:
Men självklart ska hon heta Britt-Marie! Jag vil också ha en Britt-Marie, min man är inte lika positiv till det :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 447
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 538
Senast: Acto
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 492
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 004
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar