För detaljerna: kolla på hemsidor hur duktiga handlers och uppfödare ställer upp sina hundar.Visa bifogad fil 70800
Försökte ta en uppställningsbild, eller försökte iaf träna lite på att ens ställa upp henne Jag har bara haft hundar som har friställts förut, sjukt svårt att veta hur den här ska hållas. Hur långt fram/bak ska huvudet vara? Hur högt ska svansen hållas? Hur långt bak ska bakbenen ställas? Får försöka skaffa en spegel som jag kan träna framför för att få in känslan Svårt att se när man själv håller i hunden. Och hon var ju inte direkt samarbetsvillig..
Vi har hunnit med ett besök hos veterinären redan hon har haft en böld på huvudet som sprack. Inga bakterier i det eller så, så just nu tvättar vi bara så får vi se vart det tar vägen. Det har kommit ut lite hår, så funderar på om det kanske är något inåtväxande..
När du börjar träna föreslår jag att du först får ett framåttänk hos hunden så att hon verkligen står med frambenen under sig med tyngd på dem. När hon är avslappnad där lägg på att få ta runt nosen och att hon ska vara avslappnad när du håller i nosen. Målet att kunna stå avslappnat med vikten på frambenen och i princip lägga huvudet i din hand när du ger henne den. Nästa steg att vara ok med att du justerar med den andra handen.
Halkfritt underlag är bra. Jag tycker att trätrall som den på bilden kan bli hal under tassarna.