@snurra! Vi har tandkräm på borsten. Men det funkar inte så bra ändå.
@Monstermom Jag gör samma sak, passar på när hon är trött och lugn. Det händer ganska ofta med denna dam, men tar jag fram borsten blir hon genast jättepigg.
Får väl träta på helt enkelt. Gnugga med fingrarna gå ju bra iaf så jag tror vi fortsätter med det istället.
Min gamla hund fick detta problem efter en period med magkatarr som vi behandlade när hon var 3 år. Men stanken försvann aldrig, det jag tyckte var mest märkligt var att ingen av veterinärerna jag rådfrågade tyckte att hunden luktade illa (det var säkert 4-5 st under åren). Det var tom så illa periodvis att folk inte ville vara i samma rum. Jag tror veterinärer har hög tröskel.
Var in till vet idag i ett annat ärende och passade på att fråga om munlukten på min valp, fick bekräftat att det var pga tandbyten. Känns skönt. Jag upplever inte att hon skulle ha andra bekymmer. Vt sa också att det är bra att träna på tandvården men det är inte hela världen om det tar tid att acceptera borsten. Första året kommer hon ändå inte ha några bekymmer och då kan man lägga tiden på att skapa en god relation och ha lite roligt kring tandvården...
Passade även på att väga henne och hon vägde in på 5,9 kg. Jag upplever att tillväxten avtagit och jag hoppas det planar ut vid 7kg. Kanske en önsketanke med det vore så himla praktiskt för mig sm vill kunna flyga smidigt