Status
Stängd för vidare inlägg.
@Monstermom Han måste tycka att han kommit till paradiset! Eller till världens mest lättlurade matte. ”Det räcker att jag kollar på en pinne så trycker hon i mig mjukost” :D:love:

Han tyckte att han kommit till paradiset redan när han bet hål i mjukosttuben i bilen på väg till uppvisningen i förmiddags, jag tror att det faktum att mjukost existerar har bevisat Guds existens för honom. Maken till lättbelönad valp har jag aldrig haft att göra med tidigare faktiskt, det är frestande att bara ge honom olika sorters godis om och om igen och se hans hjärna explodera... :laugh:

Han tyckte att han kommit till paradiset redan när han bet hål i mjukosttuben i bilen på väg till uppvisningen i förmiddags, jag tror att det faktum att mjukost existerar har bevisat Guds existens för honom. Maken till lättbelönad valp har jag aldrig haft att göra med tidigare faktiskt, det är frestande att bara ge honom olika sorters godis om och om igen och se hans hjärna explodera... :laugh:
Totoro :love::laugh::love:

Watson är likadan. Sherlock har sina favoriter och annat han "bara gillar" men för Watson är allt man ger honom det bästa i hela vida världen. :love:

Watson är likadan. Sherlock har sina favoriter och annat han "bara gillar" men för Watson är allt man ger honom det bästa i hela vida världen. :love:

Visst är det underbart!? Totoro ramlar bokstavligen omkull för att han viftar så hårt på svansen när han får något gott! :laugh::love:

Nackdelen har dock visat sig vara att i brist på annat kan tex stenar duga, och han smakar på alla nya växter han stöter på... Det kan vara en mindre god idé! Får lägga lite jobb på att inte käka random crap ute... :crazy:

Visst är det underbart!? Totoro ramlar bokstavligen omkull för att han viftar så hårt på svansen när han får något gott! :laugh::love:

Nackdelen har dock visat sig vara att i brist på annat kan tex stenar duga, och han smakar på alla nya växter han stöter på... Det kan vara en mindre god idé! Får lägga lite jobb på att inte käka random crap ute... :crazy:
Precis så! Watson kan komma gåendes från hallen och det krasar i hela munnen på honom för att han tuggar grus. Hur i hela friden kan man göra så? :nailbiting: Men tack och lov spottar han alltid ut sten om han får en godis, vilken som helst!
Han plockar även upp tuggummi, portionssnus och jag-vet-inte-vad på promenaderna. Jäklar vad mycket folk skräpar ner. Men återigen så är det direkt ute ut munnen om man kallar på honom för då får han GODIS :love: :D

På tal om att äta allt, Ville älskar svamp, så när vi är i skogen så springer han och slickar och biter i svamparna han ser vilket gör mig sjukt nervös. Finns det svampar som hundar kan bli riktigt dåliga av? Han sväljer tack och lov inte, jo antagligen småbitar som han inte tänker på, men inte störa bitar. :crazy:

Men han är lättbelönad med godis, allt är gott även om det hjortgodis kompisarna hade med sig igår var nog det allra bästa. Han blev helt låst vid kompisens jackficka och innan vi kom på vad det var. :rofl: Vi tyckte att hunddfoften borde han väl inte bli så till sig på. Vi fick behålla biten hon hade i fickan och den ska användas med eftertanke! Bilåkning tex! Hon skulle köpa en låda åt oss nästa gång hon åkte på träning.

På tal om att äta allt, Ville älskar svamp, så när vi är i skogen så springer han och slickar och biter i svamparna han ser vilket gör mig sjukt nervös. Finns det svampar som hundar kan bli riktigt dåliga av? Han sväljer tack och lov inte, jo antagligen småbitar som han inte tänker på, men inte störa bitar. :crazy:

Men han är lättbelönad med godis, allt är gott även om det hjortgodis kompisarna hade med sig igår var nog det allra bästa. Han blev helt låst vid kompisens jackficka och innan vi kom på vad det var. :rofl: Vi tyckte att hunddfoften borde han väl inte bli så till sig på. Vi fick behålla biten hon hade i fickan och den ska användas med eftertanke! Bilåkning tex! Hon skulle köpa en låda åt oss nästa gång hon åkte på träning.
Giftiga växter för hundar http://www.aspca.org/Pet-care/poison-control/Plants?plant_toxicity=toxic-to-dogs
Har iofs inte kollat om svampar finns med, men du kan utgå från att alla svampar som är farliga för oss också är farliga för hundar, ofta är det njurarna som slås ut.

Åh fy, plötsligt tacksam att här finns noll svamp... :crazy:

Men vad är det för hjortgodis!? Det måste ju Totoro få prova... :D

När man är ute på långpromenad kan man alltid passa på att öva på brandmansgreppet :D
40519816_10211564235849559_5467149985172684800_n.jpg

Min fina flock :heart
I övrigt fick Asni testa på en liten budföringsövning idag. Det är så härligt att hon tycker allt vi hittar på är så kul! Fina lilla rödräven :love:

Åh fy, plötsligt tacksam att här finns noll svamp... :crazy:

Men vad är det för hjortgodis!? Det måste ju Totoro få prova... :D
Jag vet inte än!! :rofl: kompisen kom inte ihåg vad det hette men det var rent hjortkött som var torkat. Hennes vilding har en känslig mage så hon fokuserade enbart på innehållet. Men hon hade köpt den när hon var iväg på kurs och skulle tillbaka i veckan så hon skulle kolla upp vad det var. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 091
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
15 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat