Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har svårt att avgöra om det är illamående eller om det är pga rädsla. Han åkte 20 h i bil från Prag och hem hit, kräktes i början av resan men sov sedan. Inget dregel eller kisseri.
I början när vi åkte bil så kräktes han men nu har han slutat kräkas och dreglar och kissar istället. När vi ska gå förbi bilen så sätter han sig i protest för att han tror att vi ska åka bil. Har testat med ben och godis i bilen men äter det inte.

Tänkte ta in buren inne och lägga godis och sånt i den, för att se hur han regerar.
Men tror att det är bilen som är största problemet..
Instämmer med @Migo som säger Postafen.

Min betedde sig liknande som din när han var liten. Kissade inte men dreglade, kräktes och svettades. Han sprang och gömde sig när han förstod att han skulle behöva åka bil. Gick upp i stress med en gång.

Vi gav Postafen inför varje resa som var längre än kanske 5 minuter i ett par månaders tid. Täckte även över buren så att han inte kunde se ut. Det värsta gav sig nog när han var kanske 6-7 månader.

Nu är han 2 år och älskar att åka bil, hoppar in självmant och är tyst och lugn oavsett längd på bilresan.

Hur långt innan måste man ge det för att det ska hinna verka?
Hittade ett tillskott som heter MaxRelax, kanske kan vara en idé att pröva annars.
Eija både kräktes och dreglade. Gav postafen, men det var ingen skillnad, möjligtvis att hon kräktes mer när hon fått en tablett. Efter ett tag slutade hon kräkas, men dreglade fram till första löpet, vid 11 mån. En dag in i löpet slutade hon dregla, och har inte gjort det sedan dess. Underligt nog har hon inte tyckt illa om bilen, hon hoppade gladeligen in. Så det kan ta tid innan det går över.

Asni dreglade också kopiösa mängder i början, så pass att jag blev orolig för att hon skulle bli uttorkad. Kräktes kanske varannan biltur.

Nu verkar det ha gått över helt, det blev nästan direkt bättre när Tinja fick åka i samma bur som henne.

Idag har Asni miljötränat på en vikingamarknad :D
Yxkastning, kor, krigsrop, vagnar, djurfällar, hundar, barn och massor med folk, men hon bara glatt tar sig fram och vill undersöka allt :love: Helt obrydd av miljön.
40516073_10211558737272098_2670279849091792896_n.jpg

Idag har Totoro hängt i en butik (jippo/uppvisning), sovit bland skramlande kundvagnar, blivit klappad av barn utan att bita (gnagt rejält på ett antal vuxna dock), och använt de andra hundarna som kamptrasor. Har fått samma frågor så många gånger nu att jag på slutet svarade på rutin
1. 8 veckor
2. Ja du har rätt, han har stora tassar
3. Det är en cane corso - caaaaane coooooorsoo - japp, en stor sorts hund ja
:laugh:

vlcsnap-5405-01-18-06h05m19s808.webp

Idag har Totoro hängt i en butik (jippo/uppvisning), sovit bland skramlande kundvagnar, blivit klappad av barn utan att bita (gnagt rejält på ett antal vuxna dock), och använt de andra hundarna som kamptrasor. Har fått samma frågor så många gånger nu att jag på slutet svarade på rutin
1. 8 veckor
2. Ja du har rätt, han har stora tassar
3. Det är en cane corso - caaaaane coooooorsoo - japp, en stor sorts hund ja
:laugh:

Visa bifogad fil 18887
Conny Carlsson?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 092
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 482
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
15 112
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar