Status
Stängd för vidare inlägg.
Ata har idag hittat på mer hyss än vad Lyra gjort på 1,5 år :nailbiting::angel:

Laddsladden till min jobbdator var i två delar insåg jag när jag skulle sätta i den i datorn :o hon var med mig på kontoret och den halvminuten det tog mig att fylla på te i köket hann hon välta ut papperskorgen och sprida ut allt. Igår lekte hon med en rävsvans, idag trodde hon att Ergos svans också gick bra att leka med, slet tag i den och drog iväg :D men hon har också hunnit med en tupplur ihop med matte i soffan. Vi önskade en galen valp och herregud, det har vi fått :p

Totoro har börjat bo in sig lite mer och visa mer av sig själv (han kom ju hit igår kväll), ikväll lekte vi tillsammans med en kamptrasa i 10 minuter innan jag fick ge mig. Plötsligt hade han både fokus och uthållighet - och en del jävlaranamma! :up:

vlcsnap-3576-03-26-20h52m04s627.webp

Den här börjar verkligen bli vettig! Jag är nöjd med mitt beslut om att ta det lugnt i början för jag tror det lönar sig nu. Hon har fått en riktigt bra belöningsgrund både på leksak och godis. Ett kurstillfälle kan jag belöna med enbart torrfoder och hon behandlar det som oxfilé - det har jag inte varit bortskämd med i Milou. Har trappat upp träningen lite nu, dvs fler pass men fortfarande korta. Hon sköter sig toppen :D

Ska bli SÅ kul med lydnadskurs senare i september!
62.png
61.png

Jag försöker träna lite sitt, ligg och stanna kvar men Ebbot fokuserar mest på att sluka handen med godis i. :angel: Det där med inkallning är inte så intressant heller, han tittar mest på mig och undrar vad jag håller på med. Jag skyller på språket, jag kan ju inte tjeckiska. :p

Förskräcklige Finn är inte så förskräcklig ännu, utan en ganska beskedlig grabb :D
Det är dock en rejäl portion resursförsvar i honom, så jag måste sätta igång byteshandeln snarast. I morse när jag gav dem frukost ville Ladda smaka lite på hans frukost, men han både morrade och bet efter henne så hon gick undan :o

Förskräcklige Finn är inte så förskräcklig ännu, utan en ganska beskedlig grabb :D
Det är dock en rejäl portion resursförsvar i honom, så jag måste sätta igång byteshandeln snarast. I morse när jag gav dem frukost ville Ladda smaka lite på hans frukost, men han både morrade och bet efter henne så hon gick undan :o
Hoppsan :o

Här sov Ata mellan 22.15 och 06.15 :love: Idag ska hon åka skogsmaskin igen, M och hon har verkligen klickat! Märktes extra tydligt igår när han kom hem från jobbet - jag varken syntes eller hördes :meh:

Hoppsan, Ville tycker inte att mat är så där särskilt viktigt, speciellt inte torrfoder :meh: Det lutar åt att hans veckopeng får gå till inköp av frys.:angel: jag tyckte att vi hade gott om plats i frysarna, men med påfyllning av hundmat , äppelmos och snart jaktsäsong så börjar det kännas trångt.

Men vi börjar närma oss bra nattider! 23-05:30 Är åt rätt håll! Om han fick sova i sängen så hade han nog sovit hela natten. Jag vakna en gång av att han hoppade upp med framtassarna mot sängen men när jag stoppade ner handen så kurade han ihop sig och somna om.

Hoppsan :o

Här sov Ata mellan 22.15 och 06.15 :love: Idag ska hon åka skogsmaskin igen, M och hon har verkligen klickat! Märktes extra tydligt igår när han kom hem från jobbet - jag varken syntes eller hördes :meh:

Eh, ja, lite så kände jag också :o

Haha, att det kan vara så kul att åka skogsmaskin! :D Det lät ju som att hon roade sig kungligt med dig på kontoret annars :angel:

Hoppsan, Ville tycker inte att mat är så där särskilt viktigt, speciellt inte torrfoder :meh: Det lutar åt att hans veckopeng får gå till inköp av frys.:angel: jag tyckte att vi hade gott om plats i frysarna, men med påfyllning av hundmat , äppelmos och snart jaktsäsong så börjar det kännas trångt.

Men vi börjar närma oss bra nattider! 23-05:30 Är åt rätt håll! Om han fick sova i sängen så hade han nog sovit hela natten. Jag vakna en gång av att han hoppade upp med framtassarna mot sängen men när jag stoppade ner handen så kurade han ihop sig och somna om.

Finn har inte varit så hetsig på maten tidigare, men han var nog hungrig i morse :D
Frysmaten tar onekligen stor plats!

Härligt att han sover ordentligt på nätterna nu :)

Finn sover tack och lov som en gris hittills, från 22-05.30 när sambon går upp. I morse fick P väcka honom när han skulle med ut :laugh:

Här är det tvärtom! Jag har 81 kg färskfoder i frysen som jycken vägrar att äta!! Men torrfoder går bra..

Här är det tvärtom! Jag har 81 kg färskfoder i frysen som jycken vägrar att äta!! Men torrfoder går bra..
Vad lustigt! Jag trodde att det inte fanns en hund som vägrade färskfoder! ;) Rent logiskt så fattar jag varför Ville tycker att det är godare, men det är bra mycket smidigare med torrfoder. :cautious: Vi får nog köra på en kombination ett tag framöver. Jag hittade åtminstone en zoobutik i stan som tog in Pondus, även om de helst såg att jag köpte 100 kg :crazy: Så mycket plats har jag inte i frysen. :arghh:

Vad lustigt! Jag trodde att det inte fanns en hund som vägrade färskfoder! ;) Rent logiskt så fattar jag varför Ville tycker att det är godare, men det är bra mycket smidigare med torrfoder. :cautious: Vi får nog köra på en kombination ett tag framöver. Jag hittade åtminstone en zoobutik i stan som tog in Pondus, även om de helst såg att jag köpte 100 kg :crazy: Så mycket plats har jag inte i frysen. :arghh:
Super märkligt! Han har ätit ca 5 kg men nu vägrar han. Jag tänkte lägga ut en annons på fodret och frys får ingå i köpet :angel:
100 kg tar rätt mycket plats ja! :p

Jag gav nyss upp färskfoder helt eftersom Sherlock fick problem av det och tack och lov älskar båda hundarna torrfoder. :up:

Watson äter i och för sig allt med god aptit. :cautious:

Intressant, här har jag lite naivt gått och trott att alla hundar älskar färskfoder. :o Antagligen för att våra har älskat rått kött och gärna så mycket gnaga som möjligt. Här är det husse som är kräsmagad och tycker att det är äckligt. Han hantera helst inte märgben alls, mycket märkligt eftersom han också är jägare, men det var visst en annan sak att ta hand om djur man hade skjutit själv. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 093
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 483
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
15 137
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv