Du ska ju föda upp frallor som är friska (tycker jag) så jag vet vem jag ska tipsa om när min bror med sambo börjar leta frallevalp i framtidenLycka till med det! Jag skulle INTE ha en brindel fralla i påsk hämtar jag Berta Ooooooooooooops!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du ska ju föda upp frallor som är friska (tycker jag) så jag vet vem jag ska tipsa om när min bror med sambo börjar leta frallevalp i framtidenLycka till med det! Jag skulle INTE ha en brindel fralla i påsk hämtar jag Berta Ooooooooooooops!
Ja, galenpanna!Hahahahaha, jag måste vara galen som längtar efter en valp när jag har två vuxna galningar och en snart 7 månaders valp hemma
Lutar åt att det blir valp i sommar, ta hem runt juli nångång (passande till semester antar jag...). Ras ej ännu bestämt 100%
Ni som gått igenom detta förut, har en generell fråga. Bör man hålla sig på en plats med sin valp, eller kan man röra sig mellan olika ställen även i det tidiga stadiet? Jag menar självklart inte då att valpen inte ska vara med ut till olika ställen etc man far till, och olika miljöer, utan dvs att spendera nätterna på olika ställen. Röra sig mellan hem, sommarstuga, tälta i skogen tex, etc? Är det på något sätt sämre än att vara i ens hem och endast ut för div utflykter och skogsturer under dagarna?
Tack! För att klara det så behövde jag lite nytt material och så lyckades jag lura på en vän en hane jag kan använda senareDu ska ju föda upp frallor som är friska (tycker jag) så jag vet vem jag ska tipsa om när min bror med sambo börjar leta frallevalp i framtiden
Perfekt! Då är det ju klart att du behövde en brindle-fralla dessutom (tror faktiskt de flesta behöver en fralla eller två i sin omgivning )Tack! För att klara det så behövde jag lite nytt material och så lyckades jag lura på en vän en hane jag kan använda senare
Det tror jag också för man skrattar gott åt dom,valparna är helt sjukt roliga och fullständigt livsfarliga (dom tror alla att dom är stålmannen)Perfekt! Då är det ju klart att du behövde en brindle-fralla dessutom (tror faktiskt de flesta behöver en fralla eller två i sin omgivning )
Frallavalpar är de sötaste valpar jag sett. De är liksom bara ett huvud. Ett urgulligt huvudTack! För att klara det så behövde jag lite nytt material och så lyckades jag lura på en vän en hane jag kan använda senare
Kan tänka mig det! Har bara träffat vuxna, men sådana charmtroll det är alltså..!Det tror jag också för man skrattar gott åt dom,valparna är helt sjukt roliga och fullständigt livsfarliga (dom tror alla att dom är stålmannen)
PS vill dom ha en snart så har jag försett mig med en del dubletter så jag kan välja,resten går ut till hugande spekulanter.
Ja kan man motstå en sådan här så har man inget hjärta i kroppen,Frallavalpar är de sötaste valpar jag sett. De är liksom bara ett huvud. Ett urgulligt huvud
Tittar in med en stilla förundran, hur många whippetar kan man då ha?Här går vi på kilo. Djuren får inte väga mer än oss. 2 katter och 35 kg schäfer och 9 kg skägg ger oss utrymme till 2 schäfrar till
En finsk lapphund?Så här mitt i natten har jag, igen, gått igenom hela SKK:s rasregister......alltså, fantastiskt vilken massa raser det finns! Är fortfarande inte 100% bestämd vad jag ska ha men i slutet av listan dök det upp en Österrikisk Pinscher...och dom finns knappt i Sverige och inte har jag lust med att leta hund utanför gränsen.
Schäfer ligger ju alltid nära men, det blir en hel del krav på mig själv om jag tar hem en så pass renodlad brukshund och jag har hästar som ska tränas och tävlas så frågan är hur mycket jag hinner/orkar lägga ner på att jobba hund? Det kan ju gå utav bara farten eftersom jag har en hel del erfarenhet...Kör alltid hemmalydnad oavsett vad jag har för ras med allt från ren lydnad, trick till spår m.m.
Welsh Corgi Pembroke, Lancashire heeler och Västgötaspets verkar oerhört trevliga...och så dyker det upp lite större raser emellanåt då som skulle kunna få plats. Måste vara nåt fel på mig som är så förvirrad! ...va fasen, har väl aldrig haft problem att bestämma mig förrut?????
Allvarligt!? Jag ska i första hand ha en hund som fixar att jaga bort räven från gården och hålla ett vakande öga över mina höns och hästar. Den ska kunna hänga med mig i skogen på mina ridturer (innebär även att simma över en å som kan vara rätt strid vissa årstider). Vi har kalla vintrar med mycket snö...jag vill kunna jobba med den och ställa ut. Är individen av gott exemplar kanske även avla...vill inte ha tik egentligen men så plötsligt kändes det som att...tja, varför inte? Har ju en nu som dock inte löpt sen hon var 7 år. Jag jobbar natt och maken dag så det händer mycket sällan att en hund blir lämnad ensam någon längre stund men har ett fantastiskt hundpensionat som jag anlitat några gånger ifall det skulle behövas. Funderar lite på om det är någon ålderskris jag har, eller nåt...
En vettig valp klarar att följa med sin flock/familj. Men kanske skall den hinna landa lite i hemmet innan.
Vilka raser funderar du på? *nyfiken*
Nämen lägg av, så himla söt!Ja kan man motstå en sådan här så har man inget hjärta i kroppen,
Lilla " felfärgade" Berta
MångaTittar in med en stilla förundran, hur många whippetar kan man då ha?
Nämen lägg av, så himla söt!
Feeel färg. Den ska va fawn eller rödJa kan man motstå en sådan här så har man inget hjärta i kroppen,
Lilla " felfärgade" Berta
Men HUR mångaMånga
Precis eller rödskäck.Men ibland får man frångå sina krav för andra kvaliteter,andning o stam tex.Feeel färg. Den ska va fawn eller röd
Helt rätt färg tycker jagFeeel färg. Den ska va fawn eller röd