Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag började dagen i morse med den trevliga insatsen porslinkross så jag har lagt nivån på väldigt lågt idag och ska inte riskera något mera. :arghh:
Pälsfröken tyckte det var skoj att få en annan skål att äta ur men det var inte riktigt lika uppskattat när hon for ut ur köket med mig bestämt jagandes efter när det landade i golvet.
Nog för det är fredag men inte 13:e och det är ju fasens inte måndag.
Så det blir att vänta på paketleverans och kolla på os typ.

Skriver en ansökan till idrottslyftet och pratat med min sisu kontakt, underbar människa! Jag blir alltid glad när jag har pratat med hen!
Nu funderar jag på om jag kanske ska klä på mig något annat och åka in till stan och kolla på marknaden som är idag, egentligen vill jag mest kolla på garnbutikens marknadserbjudande. :angel:

Jag var med nar en kille i 20 ars aldern bonade och bad att fa prova att "fanga" en hund i en bit drakt. Sjalvklart! sa figgen och dressade av ... han forklarade noga hur man tar emot, var hunden ska bita och hur det ska ga till. Sedan skickade han sin egen hund, 20-aringen stonade nagot ... ropade att figgen skulle fa hunden att slappa och tog av sig drakten fort som ogat. Han trodde inte att det skulle kannas nar hunden bet. :laugh:
Nar min Malle var en valp var vi pa var forsta bit traning ... och figgen hade ett "valp skydd" pa armen. Det gjorde jatte ont. Men han muttrade att han fick skylla sig sjalv medan han lungt bad mig saga till att "Lillen" skulle slappa.:grin:
Grannens gamla bastanta schäferbuse utsåg ju mig till sin alldeles egna privata tuggleksak, det finns så många dråpliga historier om oss men jag kan bjuda på två, försök skruva in och justera en parabol när 50+ kilo hund hänger i ena benet och man står på en liten kabeltrumma, funkar "sådär", ,men jycken var nöjd iallafall och det är väl huvudsaken. :p

Eller den gången jag skulle in och fika och hade honom hängande i armen vilt morrande och höll på att skrämma slag på två myndighetspersoner (dom har familjehemsbarn och det var personal därifrån) som drog armar och ben åt sig. :laugh: Jag sa åt grannen "din hund tuggar på mig", hon svarade bara " nähä, kan jag väl aldrig tro heller" och dom andra två såg ännu mer skräckslagna ut. :rofl:

Deras nuvarande buse tog över när deras gamla var tvungen att vandra vidare så jag är fortfarande tuggleksak. :D

DSC_0224.webp

Nya varianten vad tycks?

Testade min rygg idag . Försökte lyfta av en motorsvets från flaket på Navara . Tog det i famnen då jag fick bra tag men när jag stod med det i famnen så kände jag att jag inte skulle klara att ta ner det på golvet utan var tvungen att baxa upp det på flaket igen . Det väger ca 100 kg . Fick dra över det på ett rullbord och ta traversen för att få det på backen så nu fungerar ryggen perfekt

Halkade visst in på OS tråden:yuck::yuck:

Hockey när Brynäs spelar absolut men annars hua..
Nu snart åka till Ica.
Nästa helg ska jag åka till ikea i Örebro.
Hoppas kunna fynda en bäddmadrass där

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 422
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2