Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Del av min (H) och sambons (J) senaste konversation på skype.
Katten gick på mitt tangentbord
Haha, om man drar ut en låda i mitt skrivbord på jobbet finner man....
Jag hade nog överlevt, iallafall ett tag, vid en eventuell zombieinvasion
Jag tar Humira. Sprutorna/sprutpennorna i sig suger (de gör tämligen ont även om jag bara ryckt bort den en gång och då var jag allmänt i dåligt skick).
Det stora problemet är biverkningarna. De värsta är inget man känner av innan det är riktigt allvarligt (cancer bla). Jag älskar sprutorna för att de får mig att faktiskt må bra, samtidigt är det en jävla påfrestning på psyket att injicera sig själv med gift varje vecka. En kvinna med min vikt borde stå på hälften av vad jag står på.
Det var ett försök som inte fungerade så det är bara att rätta in sig i ledet igen. Jag har provat alternativet och det är inte ett liv. Jag kör på kort men merry helt enkelt.
Är det Crohns du har? Om man får fråga.Jag tar Humira. Sprutorna/sprutpennorna i sig suger (de gör tämligen ont även om jag bara ryckt bort den en gång och då var jag allmänt i dåligt skick).
Det stora problemet är biverkningarna. De värsta är inget man känner av innan det är riktigt allvarligt (cancer bla). Jag älskar sprutorna för att de får mig att faktiskt må bra, samtidigt är det en jävla påfrestning på psyket att injicera sig själv med gift varje vecka. En kvinna med min vikt borde stå på hälften av vad jag står på.
Det var ett försök som inte fungerade så det är bara att rätta in sig i ledet igen. Jag har provat alternativet och det är inte ett liv. Jag kör på kort men merry helt enkelt.
Herregud - den är tänkt att behandla typ allt!
Jag klarade mig utan remicade i 6 månader innan infektionsparametrarna i tarmen drog iväg rejält igen och jag fick ont också. Skitsjukdom, verkligenJag är kass i magen. Jag gjorde ett experiment och struntade i min veckospruta. Det funkade inte så jag ska nu ta den.
Nej, ingen behöver tala om för mig att jag är korkad. Det vet jag redan plus att jag är ledsen över att det inte fungerade, jag står ju på dubbel dos jämfört med vad som är normalt
Är det Crohns du har? Om man får fråga.
Jag klarade mig utan remicade i 6 månader innan infektionsparametrarna i tarmen drog iväg rejält igen och jag fick ont också. Skitsjukdom, verkligen
Kollade du biverkningarna? Jag har några
För att göra allt lite mer spännande tar jag en medicin i pillerform med liknande biverkningar.
Det är fortfarande bättre än när min sjukdom är fullt aktiv.
Äh skyll på katten bara duDel av min (H) och sambons (J) senaste konversation på skype.
Katten gick på mitt tangentbord
Ja.
Fy fasiken, det är ju många som drabbas av biverkningar dessutom.
Ja.
Fy fasiken, det är ju många som drabbas av biverkningar dessutom.
Min sambo har för UC men den verkar snällare och inte så arg. Han behandlas med Salazopyrin och den verkar bita bra
Mina diskbråck bråkar med mig efter att jag bar 3 skåp tidigare i kväll,så det blev ingen martini utan en cocktail på citodon o naproxen , också!
Nu ska jag se om jag kommer ur soffan för att sätta på kaffe och släppa ut hunden som står här med benen i kors.
Har du opererats?Japp, det är inte något jag mörkar. Har haft diagnosen i ca 10 år. Min är tydligen väldigt aggressiv men svarar bra på medicinering.
En liten ångestskapande del för mig är att jag var med på begravningen för en nära vän till familjen som dog pga komplikationer av Crohns. Jag var 32 år då och han var exakt 15 år äldre än mig (mamma fick värkar på hans 15-årsdag).
Givetvis är jag inte lika illa däran och det sitter inte på samma ställe på mig som för honom men när jag fick diagnosen kan jag medge att jag rullade ihop mig i fosterställning när jag kom hem. Som sagt, jag är mer intresserad av innehållet när det gäller mina år och inte antalet. Jag har dock mina svaga stunder när det blir för mycket.