Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du någon strategi för att slippa ha allt du ska komma ihåg i huvudet? Min AT på AF sa åt mig att jag skulle försöka skriva ner allt jag ska komma ihåg i en speciell anteckningsbok för då släpper man dom tankarna lättare och slipper komma ihåg allt i huvudet.

Vet dom som fått Ipad utskrivna här för att kunna föra anteckningar i den av AT.

Hoppas huvudvärken släpper snart :heart
Jag skriver allt i anteckninsblocket i fånen, helt ovärderlig pryl och är det nåt jag behöver komma ihåg hur det satt eller såg ut så, "KLICK" och sen finns bilden i alla datorerna också samt i molnet. Dropbox är en underbar app. :heart

just den här tråden har blivit ett andningshål där jag kan flamsa och tramsa lite vilket jag behöver ibland.
Likadant för mig, det är inte många trådar jag skriver i eller ens läser utom den här. Jag skrev ju ett inlägg i hund i tråden "Vilken hund skulle du skaffa" och la ut bild på en gigantisk varghybrid som bara får rum med huvudet i knät på matte men då brann det därinne så den avdelningen håller jag mig ifrån. Alla borde ju förstått att jag skämtade och det var dom som visste vem jag var som ylade värst. Humor,,,,,,nää ingen alls. :wtf:

Tacka vet jag "kafferepet" härinne. :love:

Vi har nu kort genom Texas oken och lummiga grona angar och skogar och har nu passerat Texas traskmarker vid Mexikanska gulfen. Det har tagit tre (3!) dagar. Enligt Google ska det ta 15 timmar. OM DET INTE FINNS NAGON TRAFIK. :cautious: Vem tror att det existerar en dag utan vagbyggen och rusningstrafik genom de stora staderna? Huh?:eek: Men nu ar vi antligen igenom.

Sa har ser Texas storlek ut jamfort med Europa ... inte undra pa att det tar tid nar man inte kor i ett utan stannar pa kvallarna och dessutom foljer de flesta hastighets begransningar (fast nar det var 80 miles/hr, vilket ar 129 km/tim, kandes det inte helt komfortable att kora den stora tunga husvagnen i den hastigheten sa det gick lite saktare da.:cool:)

Texas_zpsad6nnjak.jpg

Huvudvärken är borta! Men kroppen öm.... Denna stress kring ekonomin alltså :crazy:

Peppar inför viktiga möten och hoppas på resultat :idea:

Efter en natt med en hostande kamin bredvid mig så ser han piggar ut nu på morgonen även om han fortfarande har feber... Svåraste är att försöka få i honom något, lite chorizo skivor och te slank ner tillslut på morgonen åtminstone, han är kinkig i vanliga fall och som sjuk är han hopplös... Dessutom verkar maken börja bli sjuk också, men han är ju envis och jobbar ändå, sen kommer han hem och kraschar...

Fick en faktura idag på 3500 som jag inte fått tidigare. För körlektioner jag tog för ett år sedan.
Jag trodde att jag betalt allt men inser att det måste stämma att jag ska betala den.. Annars har jag fått fakturorna från dem i anslutning till lektionerna.
Härligt! :down: :meh: :p

Likadant för mig, det är inte många trådar jag skriver i eller ens läser utom den här. Jag skrev ju ett inlägg i hund i tråden "Vilken hund skulle du skaffa" och la ut bild på en gigantisk varghybrid som bara får rum med huvudet i knät på matte men då brann det därinne så den avdelningen håller jag mig ifrån. Alla borde ju förstått att jag skämtade och det var dom som visste vem jag var som ylade värst. Humor,,,,,,nää ingen alls. :wtf:

Tacka vet jag "kafferepet" härinne. :love:
Äh, du larvade dig ju bara. Och det brann inte alls. Du fortsatte med ovtjarka men det var ingen som kommenterade det överhuvudtaget.

Fick en faktura idag på 3500 som jag inte fått tidigare. För körlektioner jag tog för ett år sedan.
Jag trodde att jag betalt allt men inser att det måste stämma att jag ska betala den.. Annars har jag fått fakturorna från dem månadsvis.
Härligt! :down: :meh: :p
Blä! :down:

Själv fick jag en ny faktura från Radiotjänst, med påminnelseavgift. Jag som var säker på att jag betalat den! Gick in och kollade och jag använder kamerafunktionen i mobilbanken, varpå den satt in ett komma som jag missat. Jag hade betalat men bara 5,45:- :banghead:

Hade en spännande hemfärd igår :p
Trodde först jag skulle hamna i en olycka själv, sedan att jag skulle behöva stanna vid en.
Allt inom loppet av max 5 min.
Först möter jag en bil, när den är nästan bredvid mig slänger sig en bil om den och tränger sig mellan oss. Kan meddela att det får plats tre bilar i bredd på den vägen :crazy: Bara ren tur att den som körde om inte skickade ut både mig och den andra bilen på sidan av vägen. På 90sträcka dessutom. Otroligt nog tog den inte min backspegel men det var riktigt nära.
Kort därefter slänger sig en långtradare om en bil längre fram, innan den hunnit om ordentligt med hela det där långa ekipaget blir det såklart möte. Hann tänka att den hinner inte om, nu smäller det. Men den lyckades slänga sig in i rätt fil i tid utan att den omkörda bilen åkte in i den. Förbannade blådårar! O_o Är glad att jag kom hem i ett stycke igår. Egentligen skulle man kanske ha ringt och anmält åtminstone den första dåren. Men det gick så fort så hann aldrig uppfatta varken regnr eller ens vad det var för typ av bil.
Undrar vad man möter för galningar idag när man ska hem.

@Mirre Man vill inte veta vad man möter för folk på vägarna.. Jag kör mycket bil i jobbet och det är ofta man tänker att folk inte borde få ha körkort.. Jag har tre kategorier (givetvis extremt generaliserat!) som jag håller extra koll på i trafiken: unga tjejer (inte haft körkort så länge och kör tuffare än de egentligen klarar av. Finns även killar här, men upplever att tjejer är mer nonchalanta), medelålders gubbar (verkar köra enligt principen "störst går först, även om min bil är mindre än din och trafikreglerna säger annorlunda") och gamla människor (som inte alltid är tillräckligt klara i huvudet för att hänga med i vad som händer i trafiken runt om, särskilt i städer och vid vägarbeten)..

@Mirre Man vill inte veta vad man möter för folk på vägarna.. Jag kör mycket bil i jobbet och det är ofta man tänker att folk inte borde få ha körkort.. Jag har tre kategorier (givetvis extremt generaliserat!) som jag håller extra koll på i trafiken: unga tjejer (inte haft körkort så länge och kör tuffare än de egentligen klarar av. Finns även killar här, men upplever att tjejer är mer nonchalanta), medelålders gubbar (verkar köra enligt principen "störst går först, även om min bil är mindre än din och trafikreglerna säger annorlunda") och gamla människor (som inte alltid är tillräckligt klara i huvudet för att hänga med i vad som händer i trafiken runt om, särskilt i städer och vid vägarbeten)..

Håller med om alla men du glömde bort fotbollsmorsorna med en telefon i örat (hur jävla svårt är det att skaffa handsfree?! :rage:) körandes en gigantisk SUV som de har noll koll på :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 364
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 960
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar