Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du opererats?

Nej, tack och lov. Min Crohns sitter i tjocktarmen och ändtarmen främst (en liten påverkan för några år sedan på den nedre delen av tunntarmen som konstaterades med kontraströntgen men den ansågs försumbar). Vid diagnosen hade jag symptom från munnen till ändtarmen.

Problemet med att operera mig är att det förmodligen inte skulle läka ihop med ändtarmen utan det skulle blir en stomi. Dvs de försöker så länge som möjligt med medicin.

Nej, tack och lov. Min Crohns sitter i tjocktarmen och ändtarmen främst (en liten påverkan för några år sedan på den nedre delen av tunntarmen som konstaterades med kontraströntgen men den ansågs försumbar). Vid diagnosen hade jag symptom från munnen till ändtarmen.

Problemet med att operera mig är att det förmodligen inte skulle läka ihop med ändtarmen utan det skulle blir en stomi. Dvs de försöker så länge som möjligt med medicin.
Ok. Förfärlig sjukdom.

Äter hemmagjord bananglass med choklad och nötter (i.e. mosa en banan, blanda i kakao och nötter, ställ in i frysen). Betydligt godare än förväntat :up:

Herregud vad med kramar jag fått idag! :love::love:
Från deltagare (+ instruktörer) av passet före, under och efter AfHo:n + folk som tränade ute i gymmet :D :love:
Hade dessutom sån tur att hon körde helt ny release av AfHo:n så ingen kunde något och det var liksom inte svårt att ta det lugnt. Nu är hon borta nästa torsdag så det dröjer två veckor tills nästa och då lär jag vara i form att ta i lite mer om det är så :p

Lagt mig. Väntar på att bli trött. Läkarbesök imorgon, nervös (förhoppningsvis utan anledning, hittills har han varit mycket bra).

Det är heeeelt lugnt @niphredil :D:up: Jag tyckte själv väldigt synd om dom :crazy: De blev rätt sura :angel: så jag lär väl inte kryssa fel nån fler gång. Fattar dock inte hur jag kunde vara så dum i huvudet. Till mitt försvar stod det SI och NO på spanska men man behöver ju inte vara ett geni för att fatta vad det betyder kan man ju tycka... :meh:

:heart @athena_arabians

För att återgå till tråden har jag denna produktiva dag gjort följande:

1. Vaknat
2. Hämtat piller på Apoteket mot mina magproblem som plågat mig under semestern
3. Chockerat alla med hur solbränd jag är (alltså folk är liksom chockade på riktigt!).
4. Shoppat (kände ett behov efter att ha varit mer eller mindre shoppingbefriad i 10 dagar)
5. Haft ett jobbrelaterat möte
6. Jobbat (dvs ringat in 20 viktiga personer som jag ska bjuda in till ett event/en lyxig middag).
7. Druckit prosecco (ok detta kombinerade jag med punkt 6).

Hoppas att intresseklubben antecknade detta nu :rofl:

För att återgå till tråden har jag denna produktiva dag gjort följande:

1. Vaknat
2. Hämtat piller på Apoteket mot mina magproblem som plågat mig under semestern
3. Chockerat alla med hur solbränd jag är (alltså folk är liksom chockade på riktigt!).
4. Shoppat (kände ett behov efter att ha varit mer eller mindre shoppingbefriad i 10 dagar)
5. Haft ett jobbrelaterat möte
6. Jobbat (dvs ringat in 20 viktiga personer som jag ska bjuda in till ett event/en lyxig middag).
7. Druckit prosecco (ok detta kombinerade jag med punkt 6).

Hoppas att intresseklubben antecknade detta nu :rofl:
Vi måste ju få se en bild på dig solbränd ju :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 364
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 960
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar