Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med om alla men du glömde bort fotbollsmorsorna med en telefon i örat (hur jävla svårt är det att skaffa handsfree?! :rage:) körandes en gigantisk SUV som de har noll koll på :meh:

Just det, de glömde jag! De brukar bantas ihop med medelålders gubbar i min värld, samma typ av "ur vägen, jag har bråttom!"-körning..

Och på tal om körning. Jag har min arbetsbil hemma, men jobbar bara väldigt sporadiskt. Nu går det en parkeringsvakt här ute och tittar lite väl mycket på min lilla Caddy. Om jag får böter, vem betalar dem? Jag menar, jag har aldrig sagt att jag kan ha bilen ståendes här (tvärtom, jag har sagt till chefen att den är i vägen) men vi har ingen annanstans att ställa den. Den måste flyttas en gång per dygn även utanför kontoret (en källarlokal i ett hyreshus) och ingen av oss bor i närheten. Jag har sagt att jag ärligt talat inte har någon lust att flytta runt bilen i tid och otid när jag inte får betalt och dessutom tjänar så mycket mindre än kollegorna, så jag antar att det bara är att skicka alla (eventuella) böteslappar till chefen..

Just det, de glömde jag! De brukar bantas ihop med medelålders gubbar i min värld, samma typ av "ur vägen, jag har bråttom!"-körning..

Och på tal om körning. Jag har min arbetsbil hemma, men jobbar bara väldigt sporadiskt. Nu går det en parkeringsvakt här ute och tittar lite väl mycket på min lilla Caddy. Om jag får böter, vem betalar dem? Jag menar, jag har aldrig sagt att jag kan ha bilen ståendes här (tvärtom, jag har sagt till chefen att den är i vägen) men vi har ingen annanstans att ställa den. Den måste flyttas en gång per dygn även utanför kontoret (en källarlokal i ett hyreshus) och ingen av oss bor i närheten. Jag har sagt att jag ärligt talat inte har någon lust att flytta runt bilen i tid och otid när jag inte får betalt och dessutom tjänar så mycket mindre än kollegorna, så jag antar att det bara är att skicka alla (eventuella) böteslappar till chefen..
Jag skulle skicka eventuella böter till chefen utan att tveka

Vad är det för fel på fk? Det räcker tydligen inte att det står att jag lever under hot. Det måste tydligen stå att det finns uttalade hot mot mitt liv och min hälsa också. Är inte det liksom uttalat när det står ATT jag lever under hot?

När vi använder jobbets bilar får vi betala eventuella p-böter själva. Det är en självklarhet tycker jag, naturligtvis kan man inte parkera olagligt bara för att man tycker att någon annan ska betala böterna.

Vad är det för fel på fk? Det räcker tydligen inte att det står att jag lever under hot. Det måste tydligen stå att det finns uttalade hot mot mitt liv och min hälsa också. Är inte det liksom uttalat när det står ATT jag lever under hot?
Gör fk någonsin någonting rätt? :p
Låter riktigt otäckt med hotbilden :down:

Det är många fel på FK och pappersivern är ett stort... De har liksom tagit bort alla möjligheter för handläggarna att tänka själva utan allt ska stå enligt facit 1A annars blir det problem... :meh:

Försöker skriva min hemtenta och det är frustrerande när det inte finns någon logik i den, människan har större intresse av att vi ska hänvisa till så mycket litteratur som möjligt istället för att visa att vi kan ämnet... Ena stunden står det att vi ska beskriva läran men sen har hon valt ut specifika århundraden där läran kommer i skymundan och det handlar mer om historia... Nåja jag får nog ihop det, men jag surar under tiden... ;)

Försöker skriva min hemtenta och det är frustrerande när det inte finns någon logik i den, människan har större intresse av att vi ska hänvisa till så mycket litteratur som möjligt istället för att visa att vi kan ämnet... Ena stunden står det att vi ska beskriva läran men sen har hon valt ut specifika århundraden där läran kommer i skymundan och det handlar mer om historia... Nåja jag får nog ihop det, men jag surar under tiden... ;)
Jag vet precis hur det känns :angel:

Jag har min examination i dag. Hoppas jag överlever :o

kul, hade börjat träffa en person o sa nu att jag inte vill mer för mår för dåligt så blir han arg? o säger att jag tagit hans tid..

Irriterad på att jag är seg och slö idag borde väl vara pigg när solen är framme och himlen är blå och fin.
Om ett tag blir det en sväng i duschen så jag hoppas vattnet innehåller en rejäl dos med energi.
Har testat kaffe, multivitamin tabletter och viljan finns men kroppen säger: stopp, nej och glöm att jag vill samarbeta, helst skulle den krypa ner i sängen och slöa men jag ska nog vinna på något vis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 367
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 963
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar