Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på vad jag ska äta. Har inte nån vidare aptit känner jag. Funderar på thai, eller pizza, eller....eller...jag vet inte :arghh:

Idag blev det schäfermys :heart och schäferbus :banana: på hög nivå. "Hon nafsar inte i fingrarna ens när man busar med henne", nänä, visst inte, fast tandavtrycken i overallärmen talade ju sitt tydliga språk när vi tjaffsade om samma träbit. :p

När lekfarbror McG sätter igång kan vad som helst hända. :D

Tadaaaaaaaa!
Men som ni ser så saknas ff en hantverkare. :devil: Men jag tror @Pegasus63 ser en skillnad mot hur det såg ut förra veckan.
DSCN1306.jpg

Bra dag idag. Redan klockan 7.35 var stallet klart och bilen besiktad och klar. Utbildning med intressanta föreläsningar följde och dagen avrundades med lite shopping. Till Mathilde: tre par gummistövlar, ett par finskor, en stalljacka till kommande höst/vinter och en långärmad tröja. Till mig själv: ett par sporremmar, fyra bh:ar och tre par trosor. Till ena ponnyn: terrängskydd.

Är nöjd efter mina inköp idag. Ny säckkärra och nya hyllor att ha mina krukväxter på i föntren. Just nu sitter jag och gottar mig åt en person på facebook som läst ett sarkastiskt rant-inlägg jag skrivit och på -allvar- tror att jag vill tvinga henne att sätta munkavle och tvångströja på hennes dotter.

@iNHALE ååh, låter som något som jag skulle kunna dö av skratt av. Avd. "Hej jag heter Bumpo och älskar när puckon tar saker fel".
Ungefär så ja. Jag kan ha en ganska hård ton i mina sarkastiska rant-inlägg så att någon missförstår ibland, det händer, men att verkligen vägra inse, efter X antal förklarande inlägg från min sida, att nej jag vill inte skjuta din moster, det är lite komiskt. Detta är ungefär i stil med "Jag tycker faktiskt inte det var roligt alls att jag skulle tvingas sätta munkavle på min dotter, du får faktiskt tänka på vad du skriver!!!11!!1". Mitt inlägg handlade om ABs artikel rörande Läckbergs uppläxning av föräldrar till ouppfostrade barn, med utgångspunkt i att jag varit på IKEA idag och sett min beskärda del av barn som inte kan uppföra sig som folk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 941
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar