Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft världens bästa semester trots sviktande hälsa (magsjukdom, ögonproblem, brännskada och allmän ålderdom). Rekommenderar dock inte att kryssa JA (istället för nej) på frågor om man medtar vapen, knark och fridlysta djur genom mexikanska tullen

:angel:

Försökte påpeka att om jag verkligen HADE det borde jag ju inte kryssat ja eftersom jag då varit lite mer hemlig typ som Gunvald Larsson. Men de verkade inte förstå logiken :cautious::meh:
Du menar att mexikanska tullen inte hade någon humor? :confused::rofl:

Måste jag ringa även om jag inte alls kommer må så här imorgon?
Jag har förvisso inga pengar att betala psykolog med nu när jag går hos dyr kiropraktor (den behandlingen är nog snart avslutad förvisso, men tills dess "I have no money")..
Ursäkta men...

Nu kommer du nog att bli arg på mig.
Om du bröt benet - skulle du skita i att åka till akuten? För att det kostar pengar? Eller om du fick fruktansvärda smärtor från magen och misstänkte blindtarmen?

Då skulle nog pengarna till ett läkarbesök finnas. Att du inte har pengar för att gå till vårdcentralen är bara dumheter!! Du kan betala på faktura och ta det vid nästa lön.

Jag tror att du hittar på alla ursäkter du kan för att slippa. Du är bekväm i ditt mående och vill inte ha någon förändring. Det vore otäckt. förändring kan vara otäck.

Vad än vi föreslår så går det inte. Du kan inte ta kontakt för att prata, du kan intet ta kontakt för att komma till psykolog. Det är en himla massa du inte kan.

vi vill dig väl och det gör ont i oss att se dig så djupt nere. Men det är DU som måste ringa vårdcentralen.

- nu väntar jag bara på att du säger att du inte har tid att ringa.....

/bistertanten

Har haft världens bästa semester trots sviktande hälsa (magsjukdom, ögonproblem, brännskada och allmän ålderdom). Rekommenderar dock inte att kryssa JA (istället för nej) på frågor om man medtar vapen, knark och fridlysta djur genom mexikanska tullen

Försökte påpeka att om jag verkligen HADE det borde jag ju inte kryssat ja eftersom jag då varit lite mer hemlig typ som Gunvald Larsson. Men de verkade inte förstå logiken :cautious::meh:
:rofl: :rofl: :rofl:
:D :D :D
:heart :heart :heart

Bidde ingen ridtur, Annie var smått hysterisk i stallet och tittade sig mot magen upprepade gånger. Trots att jag hörde aktivitet där inne så tog vi en promenad och sen släppte jag henne i hagen så att hon fick galopper, bocka och sparka bakut av hjärtans lust. Efter det såg hon ut att må rätt så bra :love:

Dags för en dusch, eller möjligen ett snabbt bad, innan det är dags att åka till jobbet.

Men du kryssade väl inte fel medvetet?

Solen skiner
Helt underbart
Borde egentligen gå ut och sätta mig vad väggen och sola men ska iväg en liten stund snart.

Jag undrar hur jag kunde må så bra när jag först vaknade, men så dåligt när jag vaknade efter att ha somnat om.
Har i alla fall tagit en tur med hundarna, inte lika lång som jag tänkte igår dock, men ändå kommit ut. Och lekt med kameran, så nu tillåter jag mig själv att vara inne några timmar.
Det var dock ljuvligt ute, kommer nog sätta mig på altanen innan solen går ner och få lite mer ljus på mig.

Ursäkta men...

Nu kommer du nog att bli arg på mig.
Om du bröt benet - skulle du skita i att åka till akuten? För att det kostar pengar? Eller om du fick fruktansvärda smärtor från magen och misstänkte blindtarmen?

Då skulle nog pengarna till ett läkarbesök finnas. Att du inte har pengar för att gå till vårdcentralen är bara dumheter!! Du kan betala på faktura och ta det vid nästa lön.

Jag tror att du hittar på alla ursäkter du kan för att slippa. Du är bekväm i ditt mående och vill inte ha någon förändring. Det vore otäckt. förändring kan vara otäck.

Vad än vi föreslår så går det inte. Du kan inte ta kontakt för att prata, du kan intet ta kontakt för att komma till psykolog. Det är en himla massa du inte kan.

vi vill dig väl och det gör ont i oss att se dig så djupt nere. Men det är DU som måste ringa vårdcentralen.

- nu väntar jag bara på att du säger att du inte har tid att ringa.....

/bistertanten
Nej, jag har verkligen inga ytterligare pengar och skulle det hända något akut så jag måste in på akuten, betalar nog mamma i så fall. Jag själv kan inte betala det oavsett, har nog inte ens en försäkring som täcker. Så nej, jag väntar faktiskt till jag slutar gå hos kiropraktorn, dels kostar det ca 600kr besöket, och dels hinner jag inte med mer på min lediga dag.

Jag kommer inte trilla av pinnen och dö bara för att jag väntar tills jag inte behöver betala 600kr mer för ett kiropraktorbesök och kan lägga dom 600kr på kanske två psykologbesök. Så akut dålig att jag kommer dö om jag inte tar kontakt med psykolog är jag inte, som många här på buke verkar vilja få det att låta.

Jag hittar inte på några ursäkter, detta är sanningen, den bistra sådana, jag är inte gjord av pengar även om jag hade önskat att så vore fallet. Sen får ni tycka vad ni vill men så här är det. Alla kan inte göra så som ni själva tycker, en verklighet är inte den andra lik.

Väntar på att mamma ska ringa och berätta hur mormors operation har gått. Oroar mig väldigt och önskar att jag kunnat vara där. :cry:

Du menar att mexikanska tullen inte hade någon humor? :confused::rofl:
Nä men givetvis inte. De står där hela dagarna och har säkert massa "roliga" turister som gör exakt samma sak. Och fastän de här tulltjänstemännen vet att det bara är "roliga" idioter så måste de ta det på allvar eftersom de knappast kan ignorera när någon säger något liknande.

Därmed inte sagt att @tornblomma är en idiot, bara att de här personerna garanterat 1) har sett det förut, 2) inte tycker att det är särskilt roligt och 3) bara försöker göra sitt jobb.

Tack alla som grattat :love::love:
Här lyser också solen från en klarblå himmel o nu på em är det riktigt varmt i kuvösen,snickarna slitet som hundar och det blir jätte fint,dom är också klara så långt så vvs strulpelle som nästan förstörde min dag :rage: kan komma,hoppas nu har gör det då jag blev mindre glad när han ringde för någon timme sen.

Jag vill att min kväll ska bli: God och onyttig mat, ett skumbad i ljussken och en kall martini.
Sen skiter jag i resten och är nöjd :D

Sa jag att jag älskar er?! :heart

Nä men givetvis inte. De står där hela dagarna och har säkert massa "roliga" turister som gör exakt samma sak. Och fastän de här tulltjänstemännen vet att det bara är "roliga" idioter så måste de ta det på allvar eftersom de knappast kan ignorera när någon säger något liknande.

Därmed inte sagt att @tornblomma är en idiot, bara att de här personerna garanterat 1) har sett det förut, 2) inte tycker att det är särskilt roligt och 3) bara försöker göra sitt jobb.
Ärligt talat så förstod jag det, min kommentar var rätt skämtsam till @tornblomma och hade det varit en seriös fråga i ett en seriös tråd så hade mitt svar sett helt annorlunda ut, antagligen i klass med ditt. Men just i den här tråden reagerar jag som när jag sitter och småpratar med kompisar runt ett fikabord, vilket ofta i mitt fall betyder ironi och skratt. Det gör sig lite dåligt i skrivet format och normalt sett så undviker jag det, men åter igen, just den här tråden har blivit ett andningshål där jag kan flamsa och tramsa lite vilket jag behöver ibland.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 940
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar