Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis erbjudande om att stanna här för evigt. Skulle fiska och odla marijuana med min nya kompis Bruno. Han föreslog även att jag skulle klä i dreads. Har iofs inte använt skor på en vecka och har anammat en relativt avslappnad syn på livet. Men vet ändå inte om detta känns som en rimlig framtid

Var så glad över att jag faktiskt gått och lagt mig i tid; sju timmars sömn trots en väckningstid på 5.30. Vad händer? Jo, hjärnan tar fel på sådär tre timmar så 02.30 är jag klarvaken och hungrig på frukost. Omöjligt att somna om så nu sitter jag i köket och väntar på att min rostade macka ska bli klar :cautious:

I dag lamnade vi California/Mexico gransen for den har gangen. Jag saknar redan Mexico :love: Det ar sa underbar stamning dar ... och goda Margaritas;)

Oknen ar sa forunderligt vacker i sin skarpa odslighet. Dessutom far man supermotion nar man gar fort med hundarna i den losa sanden.

IMG_0502_zps4hueookx.jpg

Den har forsaljaren var sa imponerad over min formaga att pruta (vi hade jatte roligt) att han insisterade pa att jag maste ta en bild pa honom. Han havdade att jag var en riktig "player" som vann mer an han gjorde. (vilket jag inte tror pa ... jag hittade bara hans "break even" grans). Men kul var det.

IMG_0529_zpsmzfuatnd.jpg

Och, som sagt, jag saknar verkligen maten och en rejal Margarita till Lunch. :p

IMG_0521_zps3h4ybun3.jpg

Det var riktigt lustigt att se skilnaden pa vilken sida av gransen vi var pa. Pa US sida var alla bygnader vita eller ljusa, lite urtvattade. och asfalt/betong.
Pa den Mexikanska sidan var det blommor och bankar, byggnaderna var malade i olika kulorer och man spelade Mexikansk musik. :cool: Sa har fin bougainvilla hade vi dar jag bodde i Saudi. Fast var var tre fargad. rosa/rod/vit

IMG_0497_zpseboccdgd.jpg

Försöker vakna till liv. Snön vräker ner här sen i går kväll och vi har nu MASSOR med snö igen...... Jag vet inte om jag ska hurra eller gråta åt det hela....

Huvudvärk igen :( Ska knarka lite piller och sen ta mig ut på lagret och se om jag kan få ordning på det som herrarna har kastat in här på morgonen ;) Imorgon är jag ledig förutom intervjun :)

Så la sig lilleman med hög feber igen... :down: Han kom ner i natt varm som en kamin och grät över huvudvärk, nu är han nerstoppad i min säng, jag har seminarie i 1,5 h sen ska jag väl pyssla om honom... :heart
@ainasoja wordfeud idag?

@Snurrfian min telefon har sprucken skärm, ser knappt vad jag skriver själv. Det är ungen gamla telefon för min har tagit självmord. Ny är beställd :o

Nu lämnar jag äppelvärlden och ska lära mig en Samsung efter att ha levt med äpplen i typ 5 år :nailbiting:

@Snurrfian min telefon har sprucken skärm, ser knappt vad jag skriver själv. Det är ungen gamla telefon för min har tagit självmord. Ny är beställd :o

Nu lämnar jag äppelvärlden och ska lära mig en Samsung efter att ha levt med äpplen i typ 5 år :nailbiting:
Heja samsung!! Jag är inne på min tredje tror jag. Funderar på en uppgradering också för pappa behöver ny telefon och min har inte riktigt bra batteritid efter att ha varit med i ett ångande varmt badrum :angel:

Så nu droppar rävgiftet sakta men säkert in i min stackars kropp, nu ska vi se hur många doser Tavegyl dom måste trycka i mig idag för att häva dom allergiska reaktionerna jag får. Sist blev det tre doser om jag minns rätt :crazy:

Jag är rejält öm i ryggen efter gårdagens besök hos min kiropraktor.... Men jag kan numera lyfta höger ben och böja mig frammåt utan att stöna av smärta så det var helt klart värt det :D

Förra gången hade jag blåmärken på ena armen :p

Så nu droppar rävgiftet sakta men säkert in i min stackars kropp, nu ska vi se hur många doser Tavegyl dom måste trycka i mig idag för att häva dom allergiska reaktionerna jag får. Sist blev det tre doser om jag minns rätt :crazy:

Din stackare :heart jag vet för väl hur det är :( *stor kram*

Jag var ju tvungen att förmedicinera med Tavegyl sista vändan jag fick dropp. Nu är det mycket smidigare, jag tar sprutor själv och mår dessutom bättre :up:

Din stackare :heart jag vet för väl hur det är :( *stor kram*

Jag var ju tvungen att förmedicinera med Tavegyl sista vändan jag fick dropp. Nu är det mycket smidigare, jag tar sprutor själv och mår dessutom bättre :up:

Jag får 8 tabletter kortison, 1 Tavegyl och 2 Alvedon som premedicinering 1 timme innan dom startar droppet sedan höjer dom den successivt varje timme. När den höjs tredje gången brukar jag reagera på den med kliande hals och svalg samt att jag blir tungandad.

Men, men det är väl bara att stå ut, den är ju effektiv och det behövs bara var 6:e månad så...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 852
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar