Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@ainasoja: Exakt det jag fick förutom Alvedonen. Jag fick behandling var 8:e vecka... :yuck:

Fick du kanske Mabthera då? Den används till mycket mer än bara MS, den är inte ens en godkänd MS behandligen egentligen men många klinker använder den som broms pga att den gett så bra resultat.

Tidigare så stack jag mig subkutant i flera år, är väldiigt glad att jag slipper det nu!

Fick du kanske Mabthera då? Den används till mycket mer än bara MS, den är inte ens en godkänd MS behandligen egentligen men många klinker använder den som broms pga att den gett så bra resultat.

Tidigare så stack jag mig subkutant i flera år, är väldiigt glad att jag slipper det nu!

Nej, Remicade. Den är framtagen mot psoriasis och reumatiska besvär men de kom på att den fungerar på inflammatoriska tarmsjukdomar också.

Det är inte kul att ta sprutorna men jag hatar att vara hindrad av att behöva till lasarettet så de passar mig utmärkt. Jag har intyg från läkaren så det är inga problem att ta dem med när man reser utomlands. Dessutom mår jag som sagt mycket bättre på dem.

Ont i röven redan, kissnödig är jag också men det känns så besvärligt att ta på sig skorna och dra med min kamrat in på toa.... Snart har jag dock inget val, borde ha tagit på mig blöja känner jag nu!

@athena_arabians skönt att du hittat något som passar dig. Jag har fått dropp var 4:de vecka för några år sedan och det var ett jäkla pusslande när man skulle på semester :banghead:

För det gick ju bara inte att få den behandligen på sjukhuset upp i Luleå när jag var där på semster :cautious:

Fick skjuta upp den 2 veckor en sommar och fick självklart skov då :banghead:

Ont i röven redan, kissnödig är jag också men det känns så besvärligt att ta på sig skorna och dra med min kamrat in på toa.... Snart har jag dock inget val, borde ha tagit på mig blöja känner jag nu!

Det där är så drygt, droppställning är så krånglig när man ska på muggen :meh:

Sonen har visst magsjuka så lär inte bli mer på sjukhuset den här veckan även fast sambon kan vabba då jag lär bli sjuk med min otur. Så surt

@athena_arabians skönt att du hittat något som passar dig. Jag har fått dropp var 4:de vecka för några år sedan och det var ett jäkla pusslande när man skulle på semester :banghead:

För det gick ju bara inte att få den behandligen på sjukhuset upp i Luleå när jag var där på semster :cautious:

Fick skjuta upp den 2 veckor en sommar och fick självklart skov då :banghead:

Jag fick skjuta upp en gång pga jobbet men det hände inte så mycket för den hade börjat sluta verka då. Sista gångerna kände jag ingen skillnad.

@aprilmaj visst var det du som ville ha ett utlåtande på Genus och religion av Jeanette Sky? Intressant perspektiv men tyvärr lika ensidigt som ett manligt perspektiv fast åt andra hållet. ;) Men den har helt klart sina poänger även om jag inte håller med henne i allt! :D

Framförallt när nålen sitter i vid höger hand och man är högerhänt :angel:

Det är inte så lång öh sladd eller vad sjutton det heter mellan nålen och droppställningen :crazy:
Därför slänger jag alltid fram vänster arm när jag ska få medicin. Och de brukar sätta nålen i armvecket. Sist fick hon dock ta höger då nålen strulade på vänster. Kände mig handikappad :p

Därför slänger jag alltid fram vänster arm när jag ska få medicin. Och de brukar sätta nålen i armvecket. Sist fick hon dock ta höger då nålen strulade på vänster. Kände mig handikappad :p

Dom sätter denna på höger sida för att det ska vara längra bort från hjärtat. Vet inte varför men det finns nog en anlednnig till det. Tror jag :angel:

Framförallt när nålen sitter i vid höger hand och man är högerhänt :angel:

Det är inte så lång öh sladd eller vad sjutton det heter mellan nålen och droppställningen :crazy:
Se det som en möjlighet qtt öva på din liksidighet :D
Sist jag var inne hade de en narkosläkare som satte infarterna, så de lyckades få dit en i höger hand, brukqr vara svårt annars för mina ådror slingrar sig på hö sida. Men eftersom de skulle operera vänster hand med blodet bortpressat ur den armen var det inte mkt att välja på. Men jag fick en lång slang iaf ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 852
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024