Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mirre Grattis! :)

@lil-sis beklagar :(

--------------

Hemma nu, blev lång dag. Var om hos mamma och skrev ut papper så jag kunde skicka en order (:banana:) och åt kvällsmat med henne, blev lite te och rostat bröd :) Och tittat på farmen, vilket hiskeligt dåligt program :turd:
Pratat med karln, och berättade att vi (jag, mamma, och min styvpappa) ska åka upp och heja på honom på söndag, och hjälpa med vätskekontroller osv. Han blev så rörd att han fick gråten i halsen :heart:love:
Nu slappar jag lite, och äter godis som är kvar från helgen :p
Tack! :)
Nu blev jag sugen på te och rostat bröd :D

Någon här som har koll på hur det funkar med sjukskrivning/sgi när en inte har jobbat på över ett år?

Någon här som har koll på hur det funkar med sjukskrivning/sgi när en inte har jobbat på över ett år?
Det beror på vad du gjort under året. Har du pluggat eller haft annan statlig inkomst så har du skyddat din tidigare sgi, annars är den tyvärr körd ock man får gå till soc och söka försörjningsstöd.

Det beror på vad du gjort under året. Har du pluggat eller haft annan statlig inkomst så har du skyddat din tidigare sgi, annars är den tyvärr körd ock man får gå till soc och söka försörjningsstöd.
På ren svenska röv då. Iom att jag inte har fått/kunnat gå ut själv senaste året så ingen inkomst alls. Hoppas att jag kan börja jobba snart då. Känns rätt värdelöst att leva på bästa föräldrarna.

Lackar ur på detta förbaskade väder.. ena stunden snöar det och fryser på, sen börjar det töa och bilda störa sjöar utanför dörren, sen fryser det på igen!
Jag vill ha vår nuuuuu, bar mark och lite värme! Vädret får mig att tappa all motivation till hundträningen :(

På ren svenska röv då. Iom att jag inte har fått/kunnat gå ut själv senaste året så ingen inkomst alls. Hoppas att jag kan börja jobba snart då. Känns rätt värdelöst att leva på bästa föräldrarna.
det saknas massor med folk inom vården där du bor så jobb är inga problem när du orkar :)
Plus att många slutat för att börja arbeta på flyktingboendena istället

Tittar på Min hemlighet och småsnyftar, en ung tjej som förlorat mamma och syskon i en bilolycka och flyttar till sin mormor.

det saknas massor med folk inom vården där du bor så jobb är inga problem när du orkar :)
Plus att många slutat för att börja arbeta på flyktingboendena istället
Min chef har sagt att jag är varmt välkommen tillbaks när jag orkar och jag vet vilken vikariebrist det är. Är ork/mående som ställer till det nu. Antar att jag iaf får vänta till efter rättegången.

Klockan har blivit alldeles för mycket i vanlig ordning... Har pillat ihop ett nyhetsbrev :up:, och slösat tid på cross-stitch world på fb :banghead: Nu duscha och sova.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 840
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar