Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@tanten Nu måste du ta ett seriöst snack med arbetsgivaren så att de också lyfter av dig 25 procent (minst!) av dina arbetsuppgifter. Risken är stor att du försöker göra samma jobb på mindre tid och då blir det ännu värre för dig.
Snacket med arbetsgivaren är nog lönlöst. De har itne reagerat fastän majoriteten av lärarna slutat. På en arbetsplats med 500 elever är det bara fyra lärare kvar sedan jag började femte oktober.

Det jag kan åstadkomma är den här sjukskrivningen. Samt leta annat jobb. Det är ett skitställe. Och kommunen vet om det. Jag är hela tiden rädd (eller hoppas.....) att företaget inte ska klara avtalet. Då tvingas kommunen ta över. Som kommunanställd skulle ingen behöva jobba såhär.

Vitsen med att vara ledig en heldag är att den som tar heldagen tvingas göra en egen planering och jag inte behöver planera den dagen också.

Det jag erbjudits hittills är att lägga till andra ämnen! Som att köra samhällskunskap på eftermiddagarna istället för heldagar med svenska. Som om det skulle minska planeringen?

Snacket med arbetsgivaren är nog lönlöst. De har itne reagerat fastän majoriteten av lärarna slutat. På en arbetsplats med 500 elever är det bara fyra lärare kvar sedan jag började femte oktober.

Det jag kan åstadkomma är den här sjukskrivningen. Samt leta annat jobb. Det är ett skitställe. Och kommunen vet om det. Jag är hela tiden rädd (eller hoppas.....) att företaget inte ska klara avtalet. Då tvingas kommunen ta över. Som kommunanställd skulle ingen behöva jobba såhär.

Vitsen med att vara ledig en heldag är att den som tar heldagen tvingas göra en egen planering och jag inte behöver planera den dagen också.

Det jag erbjudits hittills är att lägga till andra ämnen! Som att köra samhällskunskap på eftermiddagarna istället för heldagar med svenska. Som om det skulle minska planeringen?
:banghead:

Söka nytt jobb låter MYCKET klokt. Med meriter från ditt nuvarande jobb borde du väl kunna få flyktingrelaterade jobb? Det dammsugs ju efter folk där nu.

Trevlig morgon i stallet följt av en intressant dag på utbildningen :up: Har därefter hämtat ut veckans matkasse, slängt lite skräp på återvinningen, lämnat bilen på verkstaden och därefter promenerat hem. Unga fröken knatade på bra, 4 kilometer på 50 minuter :up:

Sitter i soffan och mår illa kastat i mej maten IGEN att jag aldrig lör mej att äta lugn och inte kasta i mej maten hur svårt kan det vara!!

Har hänt en av våra kända hoppryttare med för något år sedan. Släpet var bara någon månad gammal.
:eek::eek::eek:
Fy fan... nästan i stil med tanken som slog mig när jag kunde skymta huset "tänk om man skulle komma hem och se hela huset i en stor askhög, och veta att allt är borta... undra vad man gör då?":crazy:

:eek::eek::eek:
Fy fan... nästan i stil med tanken som slog mig när jag kunde skymta huset "tänk om man skulle komma hem och se hela huset i en stor askhög, och veta att allt är borta... undra vad man gör då?":crazy:

Ja det är förfärligt! Tror mig minnas att släpet var 3 månader gammalt. Och inte fick människan ett dyft från tillverkaren av släpet heller för man ska ju kolla golven regelbundet :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 807
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar