Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ha jag slapp åka in och städa skyttelokalen ikväll, daghundens husse följde med maken in istället, så jag ska väl jaga runt dammsugaren här hemma istället... :meh:

Jahapp. Då var läkarbesöket avklarat.

Jag träffade en läkare som är bra på demens. Han sa att om jag inte sagt det där med demens i släkten så hade han helt uteslutit det och skyllt allt på stress. Han tyckte att jag skulle hålla koll på om det förändrades, och spände sedan ögonen i mig och sa att jag var på väg rakt in i väggen och att han skulle sjukskriva mig 25%. I första hand en månad.
Men han trodde inte jag skulle bli bättre hos samma arbetsgivare...

Så jag for tillbaka till jobbet och meddelade att jag tänker vara hemma på onsdagar framöver. Plus att jag tänker gå tidigare på fredagar men det sa jag inte. Än.

Känns konstigt. Men samtidigt är det en lättnad. Jag brukar ju sällan vara utvilad efter en tvådagars helg.

Idag har jag varit totalt dimmig eftersom jag troligen har feber och är genomförkyld. Alvedon hjälpte inte, jag var lika frusen och het om pannan ändå. Så jag bad avkomman vikariera på förmiddagen imorgon så jag åtminstone får en sovmorgon.

@tanten jag kan också spänna ögonen i dig och säga att du är på väg in i väggen.

Skönt att du blev sjukskriven på 25 % iallafall och nu får du banne mig lova oss att du inte går tillbaka för tidigt och att du ser till att bli sjukskriven på högre procent om det inte förbättras :heart

Arbetsdagen är äntligen slut och jag ska åka till stallet och ta hand om hästen. Det blir vilodag för honom idag. Sen när jag kommer hem ska jag ta ett baaad i mitt råååååsa badkar.

Va finns det badkar med sådana roliga färger på, jag har bara sett turkosa, gröna, bruna och vita.

@tanten jag kan också spänna ögonen i dig och säga att du är på väg in i väggen.

Skönt att du blev sjukskriven på 25 % iallafall och nu får du banne mig lova oss att du inte går tillbaka för tidigt och att du ser till att bli sjukskriven på högre procent om det inte förbättras :heart
Tack. En del av mitt beslut att faktiskt gå till läkare har ni på buke hjälp mig med.
Och som läkaren sa - det är ju inte latmaskarna som siktar på väggen....

Hade jag jobbat med något annat så hade jag stannat hemma idag, men plikten och eleverna kallar så jag jobbade ändå... Snörvlade, kraxade hostade, snöt mig och sa att jag inte kunde ha lektion utan de fick sköta sig rätt mycket själva. Och det gjorde de, raringarna.

Tack. En del av mitt beslut att faktiskt gå till läkare har ni på buke hjälp mig med.
Och som läkaren sa - det är ju inte latmaskarna som siktar på väggen....

Hade jag jobbat med något annat så hade jag stannat hemma idag, men plikten och eleverna kallar så jag jobbade ändå... Snörvlade, kraxade hostade, snöt mig och sa att jag inte kunde ha lektion utan de fick sköta sig rätt mycket själva. Och det gjorde de, raringarna.

Tror inte att dom hade klagat om dom fått en lektion inställd :heart

Man kanske skulle ringa hundvakten så hon kommer på kaffe snart..... Han får åka på kollo några dagar eftersom jag ska få det där jävla rävgiftet imorgon. Mina biverkningar brukar vara en rejäl bakfylla i 3 dgr och då har jag inte ork att rasta en hund :wtf: :turd: :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 805
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar