Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt!
Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
Jag skulle kontakta jurister och ekonomiska rådgivare för att placera största delen av pengarna tryggt tills jag bestämt vad jag ska göra med dem.
Och sedan ligga så lågt som möjligt.
Men
Kosta på mig regelbunden massage, hårvård. Fotvård och ev manikyr. Allt för att kroppen ska må bra.
Skaffa lite större båt än den lilla jag har nu så att jag slipper klättra upp och ned då lillbåten så liten sedan hamnföreningen köpte högre pontoner att det är ett litet projekt att klättra. Jag blir inte yngre och smidigare. Och en båtvagn till båten, Fixa till stugan, ström vore bra att ha.
Renovera huset, Blir nästan hela huset…. Inte mycket gjort där sedan det byggdes.
Men inte samtidigt utan lite då och då.
Nytt uthus, i stället för det som håller på att ramla ihop. (Äntligen!, skulle grannarna säga)
Skaffa regelbunden trädgårdshjälp som även kan anlägga lite snygga planeringar.
Ny(are?), trygg 4hjulsdriven bil.
Anlita någon/något företag som lagar god näringsriktig mat åt mig. Inte nödvändigtvis hemma hos mig utan att jag kan köpa hem större kartongen med blandade rätter. Bara att värma.
När jag hittar rätt lägenhet, köpa en bostadsrätt i staden att kunna bli gammal i när inte orken finns längre att bo i hus.
Efter ett tag bestämma mig för vilka föreningar som kan få bidrag från mig, till exempel belopp för någon ny häst till lokala ridskolan – om man kan göra det anonymt.
Några goda vänner kan säkert få en slant, om de inte har frågat/tiggt om det.
Skaffa ett litet företag/projekt som jag kan hålla på med så länge jag vill och som nödvändigtvis inte behöver gå med maximal vinst.
Mina placerare ha säkert förslag på vart jag kan sätta pengarna. Inte säker att jag lyder dem.