Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag hade åkt utomlands på språkkurs!Sagt upp mig från jobbet och funderat på vad jag verkligen vill spendera min tid på. Och hjälp min ena förälder så hen inte behövt jobba mer
Suck va ju du som skrev 170 år
Hur gammal har du tänkt bli??
Eller så blir det som för Svennis, den ekonomiska rådgivaren tar de 170 miljonerna och så är man på ruta ett igen. Man är ett ganska eftertraktat offer den dag man har multum guld i sin kassa, både av bedragare och mer desperata medmänniskor som vill ha hjälp.Jag har tankt ganska mycket pa vad jag skulle gora om jag vann nagon histnande summan.
Principen jag tror ar bra att folja ar att gora saker som forbattrar din livskvalitee, men som inte ar sa hisnande att alla runt om dig borjar fundera pa "vart fick hon sa mycket pengar fran?". Sjalvklart anlitar jag en ekonomisk radgivare och jurist for rad.
Sa, jag skulle kopa lagenheten som jag koper i nulaget i cash, och renovera den helt och hallet med hantverkare och gora inget sjalv - det ar en ganska "osynlig" utgift. Sjalvklart betalat av foraldrarnas huslan och see till att de har en bekvam pension - pappa vill nog ha en bat, och mamma en hund (och en hundvakt, sa att hunden far tillrackligt med motion)
Sen hade jag rest mycket och maxat semestern och tagit med mig nara vanner som jag vagat lita pa och betalat for dem - men utan att beratta riktigt hur mycket pengar jag fatt.
Hade nog tagit tjanstledigt efter ett tag for att fundera pa vad jag vill gora med min karriar - mitt jobb ar ganska stressigt och jag tar nog garna ett mindre stressigt/deltidsjobb med nagon typ av stiftelse, valgorenhet/annat amne jag ar intresserad av, utan att fundera over lonen.
Vad jag sen ska gora med den hisnande summan som fortfarande ar kvar, det tar jag nog lite tid
Hemloshet ar nagot som ligger mig nara hjartat, och det kostar visst bara runt 6 miljoner for ett 5arsprojekt ( https://www.standard.co.uk/homesandproperty/property-news/prince-william-lambeth-500-000-royal-foundation-homewards-homelessness-b1090280.html#:~:text=Prince William's foundation to give,locations to help end homelessness.) sa att jobba med nagon organisation mot hemloshet och skraddarsy ett program - ar jattenyfiken pa "housing first" initiativ..
Eller så blir det som för Svennis, den ekonomiska rådgivaren tar de 170 miljonerna och så är man på ruta ett igen. Man är ett ganska eftertraktat offer den dag man har multum guld i sin kassa, både av bedragare och mer desperata medmänniskor som vill ha hjälp.
Jag skulle köpa ett trevligt hus någonstans, inget vansinnigt bygge utan bara ett riktigt fint hus - och veta att det är fullbetalt och klart, och veta att jag kan underhålla/renovera det som behövs utan att tänka så mycket på det framåt.
- ett alternativ hade också kunnat vara en trevlig hästgård med bra med mark, antingen köpa "klart" eller fixa så som man själv vill ha det.
Kanske åka på en resa som jag inte skulle ha råd med nu.
Ge en del pengar till närmaste familjen.
Sedan vill jag tro att jag skulle fortsätta jobba, men gå ner i tid. Som sagt, starta med att åka på en semesterresa och pausa lite - men om jag känner mig själv rätt så behöver jag jobba