Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Glömde traktor ! Det hade ju varit så användbart ! Och en ny bil och husbil. Kanske hade behövt bygga ett garage till detta med !Jag hade betalt av lånen på gården. Byggt ridhus. Köpt lite mer mark. Investerat pengarna så att jag kunde leva på avkastningen. Satt undan pengar till barnen för att kunna bygga/köpa hus samt så mycket så att de var ekonomiskt oberoende. Kanske även till deras eventuella barn. Rest till platser som nu är för dyra.
Sen hade jag skänkt mycket pengar till cancerforskning och annan välgörenhet.
Det vore bra för då kanske han skulle slippa äga hästar med Andreas Helgstrand...Jag skulle köpa världens bästa häst åt Rolf-Göran Bengtsson!
Det där med pengar att leva för.Jag trivs där jag bor, men hade gärna ägt mer mark i området - vilket är svårt att få till, eftersom ägaren inte är intresserad av att sälja. Men sätta av tillräckligt mycket så att jag kan bestämma om/hur jag vill jobba, och sedan till min mamma/syster tillräckligt mycket för att renovera upp deras hus och ge dem en inkomst att leva av. Renovera mitt eget hus, köpa transport, ny bil, en ny häst (eller utbildare till nuvarande), någon ridresa någonstans, etc. Och sedan använda en del till att lokala stöd till exempelvis föreningar och liknande (t.ex. ridhus, bollhall etc). Och annat sådant, beroende på vad det räcker till.
Det är i alla fall förhoppningen, risken är ju att det istället blir en massa mer konsumtion, a tt jag köper ett större lyxställe, resor etc. som pengarna försvinner på. Jag skulle nog i alla fall inte spela bort pengarna, som någon skrev innan var vanligt, eftersom jag inte spelar eller köper lotter. Men det gör ju också att jag aldrig kommer vinna några 170 miljoner
Håller med, dock kan man nog inte leva på 1 milj/år om 100 år. Även om det är svindlande mkt nu.Det där med pengar att leva för.
Jag skulle leva gott på en årslön på 1 mille. Det skulle jag kunna görai 170 år. Det blir så svindlande.
Håller med, dock kan man nog inte leva på 1 milj/år om 100 år. Även om det är svindlande mkt nu.
Å andra sidan sätter man kanske då in 150 miljoner redan nu på sitt SBAB-konto som om 100 år med dagens ränta är uppe i 6000 miljoner.Håller med, dock kan man nog inte leva på 1 milj/år om 100 år. Även om det är svindlande mkt nu.
Lottovinst känns som enda sättet att få möjlighet att äga sin bostadSamma för mig.
Ja, senaste åren har jag försörjt två vuxna på en årsinkomst som var en fjärdedel av det... Sannolikheten är stor att jag har frontallobsdemens inom 20 år, så inte sjutton ska det ta mig 170 år att bränna vinsten heller!Det där med pengar att leva för.
Jag skulle leva gott på en årslön på 1 mille. Det skulle jag kunna görai 170 år. Det blir så svindlande.
Åh gudars, sömn utan ekonomiångest-drömmar.... Går det?Jag skulle köpa en egen lagom liten gård och anlita folk att fixa den, sedan skulle jag sova på saken i minst två månader sådär till att börja med.
Undrar detsamma.Åh gudars, sömn utan ekonomiångest-drömmar.... Går det?