inga problem alls med att hitta på saker med 173 milj. Vill snarare påstå att jag behöver minst det för allt jag vill kunna göra. Skulle jag vinna 10 milj "bara" skulle jag inte kunna hjälpa lika många som jag kan med 173milj.
Skulle jag "bara" vinna en miljon är det ju ingenting.
Men iaf ... Om jag vann 173 milj skulle hälften va min mans = 86,5 milj har jag kvar att "spendera" som "mina" pengar.
1 köpa en ny lgh i Sthlm, en "mitt i smeten" så man kan va i Sthlm när man vill
2 köpa hus åt min syster (minst 7 milj, då vi pratar Stockholm)
3 köpa bil till min syster.
4 köpa något boende i San Fransisco (har vänner där) och det är INTE billigt. Minst 8 milj ?
5 köpa boende i London (vänner där med) samma där minst 10 milj ? om jag vill bo centralt och inte vill gå sidledes i lägenheten (det är så otroligt trångt byggt där ju)
Redan här är jag ju uppe i minst 30 milj.
Resa, resa, resa, resa.... Och så sätta in det jag inte spenderat på diverse ränteavkastande konton så jag förhoppningsvis kan leva gott bara på räntan =)
Samtidigt har vi (ja klart vi pratar om detta
) pengar så frågan är om man köper boenden utan bara bor flott när man är i SF eller London... men som sagt sen återigen det där med vännerna. De kan ju få bo i boendet om de vill så har man någon som tar hand om det när man inte är där =)
Samtidigt som jag ev skulle köpa "värsta" gården, alternativt köpa mark och bygga "värsta gården" från grunden med allt som det innebär, vattenutsikt (sjö eller vattendrag) herrgårdsliknande hus, stall för minst 20 hästar, ridhus och ridbanor. Flera villor så man kan hyra ut stall och hus så man har en ryttare som "jobbar" på gården. Gårdskarl eller kvinna som kan ta hand om gården när man reser... Avelsston
och avla....