Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte vad jag känner till.

800 kostar en behandling om jag inte minns fel.

Kan ju vara värt en googling om du bor i ett samhälle med typ vårdcentral och sjukgymnaster. Ibland finns det. Och det blir ju väldigt mycket billigare.
En av mina från Sthlm blev det. Och då tror jag man betalade ca 200 kr för ett besök tills frikortets tak nåtts och man fick allt betalt. Man fick väl gå ca 10 ggr/år tror jag då iaf. Kan minnas fel lite dock iom många år sen.

Krångligt med nya systemet när jag var och shoppade innan :meh: Men jag antar att det är till det bättre ändå.
Nu är det bara att vänta in maken så kan jag och vovven gå på promenad sen :)

Plötsligt händer det! På ÖB Fridhemsplan. Kvinna kommer fram till mig och bara ”jobbar du här?”. Ett par minuter senare kommer en snubbe fram och bara ”är det tre för 25” och pekar på ett en back med colaburkar

Plötsligt händer det! På ÖB Fridhemsplan. Kvinna kommer fram till mig och bara ”jobbar du här?”. Ett par minuter senare kommer en snubbe fram och bara ”är det tre för 25” och pekar på ett en back med colaburkar

Vad har du på dig människa?! O_o :nailbiting: :nailbiting: :laugh:

Det samma har hänt mig flera gånger på diverse affärer. Jag väljer att tolka det som att jag ser kompetent ut :p

Gack, det är varmt. Mycket varm. Tom katten har lagt sig i en låda i skuggan. Jag måste gå och handla, det är inte ett val jag har om jag inte tänker köpa en kebab. Men väntar till det är svalare. Dricker och dricker vilket är bra och laddar hem gratis bibliotek till brorsonen. Fantastiskt mycket roligt det finns på nätet. Verkar som musiknördare inte ägnar sig åt annat. Har äntligen verkligen fått ordning på vad det var jag gjorde. Tog ett tag men nu vet jag. :up:

Det är sådana här dagar jag saknar Afrika. Varmt men hus gjorda för att hålla värme ut inte kyla in.
är de gjorda av lera?
W 10 uppdaterades igår och idag fungerade inte ett enda lösenord så jag har fått skaffa nya på alla ställen jag håller till på
:nailbiting:

Läkarbesök, njurarna påverkade, blodvärdet nere i källarn. Trött som en gnu. Känns som Oldie har nått slutstationen.

är de gjorda av lera?
:nailbiting:

Nej, ofta tegelplattor men även trä och byggda så luft alltid strömmar genom. Stora fönster är nono. Mycket liknande hur man bygger i södra Europa även om det inte är samma arkitektur som där. Ofta målade vita - särskilt vid kusten. Mycket tak och inte så mycket väggar osv. a/c förutom på hotell och liknande finns inte, om man inte räknar med de härliga gamla takfläktarna. :love: Stora terrasser och balkonger. Uteplatser med enbart tak. Samma plattor. Grönt som skyddar - alltid roligt att se de små futtiga julstjärnor vi köper här när de växer på stora buskar där.

Men en del tegel är faktiskt byggda av mycket hårt pressad jord med tillsatser.

Terracotta-Floor-Tiles-Indoor.jpg

slider2.jpg

Vittrappade väggar inomhus och mycket lite möbler ofta gjorda i trä med tillräckligt höga ben så luften kan cirkulera under.

Kan ju vara värt en googling om du bor i ett samhälle med typ vårdcentral och sjukgymnaster. Ibland finns det. Och det blir ju väldigt mycket billigare.
En av mina från Sthlm blev det. Och då tror jag man betalade ca 200 kr för ett besök tills frikortets tak nåtts och man fick allt betalt. Man fick väl gå ca 10 ggr/år tror jag då iaf. Kan minnas fel lite dock iom många år sen.

Kan inte hitta nån info om det så jag antar att det inte finns här.. Typiskt!

Ja vad ska jag säga om dagens utbildning, inte lärde jag mig något nytt direkt, läraren jag skulle gå bredvid hade sämre disciplin på klassen än vad jag har haft när jag har haft dem. De fick gå tidigare från båda lektionerna och jag upplevde noll struktur. :rofl: Vi fick veta att man kan hittar mer information på en hemsida som heter skolverket och något som heter läroplan :banghead::banghead: Det där med att lägga rätt nivå på utbildningen är inte kommunens starka sida. Men jag lämnade visst många bra förslag, vikarieväska skulle ordnas med whiteboard pennor, karta till klassrummen och lärarnas arbetsrum! :up:

Haft en sjukt stressande dag där till slut magen gav upp och jag fick en ångestattack och fick gå och lägga mig en stund:down:. Men nu är i alla fall lite ordnat, det visade sig bland annat att jag inte hade 1 månads uppsägning utan 3 :eek:. Men chefen på gamla jobbet gick med på en överenskommelse :up:. Min tant på facket är helt underbar :love: gamla stallägaren fortsätter krångla :banghead: pluggandet börjar få en struktur :cautious: Ekonomin är katastrof och kommer fortsätta vara det ett par månader till.....vet inte riktigt hur jag ska lösa allt med att dessutom bli utan lön en månad när jag byter jobb :crazy: Känns som om jag ska kvävas i mellanåt men på sikt ska det nog bli bra hoppas jag bara jag lyckas få paniken och stressen under kontroll.
Tur jag har fina @Marita73 som orkar låna ut sitt öra en dag som denna :heart

WOHOOOOOOOO!!!!! Nu är mitt bredband igång! :bump: :bump: :banana: Så underbart, men *host* det är i sådana här situationer man inser just hur beroende man är :o

Hej, jag heter MJ och jag är internet beroende. Nej inte spel, men om jag inte kan hänga på Bukefalos och hockeyforum får jag abstinens :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 546
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 463
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar