Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är så sjukt trött på all GDPR mejl
Sitter vid köksbordet och jobbar. Jag har producerat en sjuk mängd GDPR- och upphandlingsrelaterade mail. Jag har lätt sysselsatt närmare 20 personer under förmiddagen. Funderar på att dra ner på tempot. Det är ju ändå fredag och jag vill inte förstöra mina kollegers möjlighet att smita tidigt.
Jag förstår att GDPR är en pina från andra hållet också, inte bara som mottagare av elva miljarder mail...
Skriver under. Träligt många mail som trillar in hela tiden..Är så sjukt trött på all GDPR mejl
Här i krokarna ligger en behandling, 40 min, av naprapat på 500kr. Mycket pengar, men samtidigt så förlorar du snabbt mer än så om du inte kan jobba.@Loppanhellqvist och @Sonic76 Jag har inte varit till kiro, men jag tror också det är till större hjälp. Tyvärr också större kostnad...
Nä, i min ända ska man också producera de där elva miljarder mailen. Och just nu behöver vi skriva personuppgiftsbiträdesavtal (bara det namnet...) med nästan alla våra leverantörer. Det finns ju en personuppgift i nästan allt. Dvs vi behöver särskilda avtal med alla våra leverantörer som på något sätt hanterar eller kommer i kontakt med våra personuppgifter. För att riktigt komma igång med lite GDPR-ångest kan man också öppna dörren märkt "personuppgiftsincident". I min telefon finns det genom en e-tjänst kontaktuppgifter till samtliga medarbetare på myndigheten. Om jag för en stund lämnar min telefon kan det vara en personuppgiftsincident som då ska meddelas samtliga som jag har uppgifter till i min telefon. Det är ytterligare 10 000 mail alltså.