Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:arghh: Min lilla gulliga dotter försvann och helt plötsligt har jag en snygg ung kvinna :love: Hon skickade efter en jumpsuit på lite vinst och förlust och den satt skitsnyggt på henne och hon ser flera år äldre ut än när hon normalt sett drar runt i addidas byxor. :D Men det kändes i mammahjärtat när hon helt plötsligt såg ordentligt vuxen ut :crazy: Dessutom kände jag mig uråldrig :rofl:

Läser ifatt och laddar för en helg på fälttävlan. Ska bli intressant, är van vid hopp och dressyr tävlingar. Har sett terrängen ngr gånger men aldrig jobbat. Det ska nog gå bra laddat med flera flaskor vatten. Kan nog vara bra ha i värmen

Läkarbesök, njurarna påverkade, blodvärdet nere i källarn. Trött som en gnu. Känns som Oldie har nått slutstationen.
Var rädd om dig. :heart

Haft en sjukt stressande dag där till slut magen gav upp och jag fick en ångestattack och fick gå och lägga mig en stund:down:. Men nu är i alla fall lite ordnat, det visade sig bland annat att jag inte hade 1 månads uppsägning utan 3 :eek:. Men chefen på gamla jobbet gick med på en överenskommelse :up:. Min tant på facket är helt underbar :love: gamla stallägaren fortsätter krångla :banghead: pluggandet börjar få en struktur :cautious: Ekonomin är katastrof och kommer fortsätta vara det ett par månader till.....vet inte riktigt hur jag ska lösa allt med att dessutom bli utan lön en månad när jag byter jobb :crazy: Känns som om jag ska kvävas i mellanåt men på sikt ska det nog bli bra hoppas jag bara jag lyckas få paniken och stressen under kontroll.
Tur jag har fina @Marita73 som orkar låna ut sitt öra en dag som denna :heart
Kram om du vill ha :heart

Nej, ofta tegelplattor men även trä och byggda så luft alltid strömmar genom. Stora fönster är nono. Mycket liknande hur man bygger i södra Europa även om det inte är samma arkitektur som där. Ofta målade vita - särskilt vid kusten. Mycket tak och inte så mycket väggar osv. a/c förutom på hotell och liknande finns inte, om man inte räknar med de härliga gamla takfläktarna. :love: Stora terrasser och balkonger. Uteplatser med enbart tak. Samma plattor. Grönt som skyddar - alltid roligt att se de små futtiga julstjärnor vi köper här när de växer på stora buskar där.

Men en del tegel är faktiskt byggda av mycket hårt pressad jord med tillsatser.

Terracotta-Floor-Tiles-Indoor.jpg

slider2.jpg

Vittrappade väggar inomhus och mycket lite möbler ofta gjorda i trä med tillräckligt höga ben så luften kan cirkulera under.
Fint!
Jag har en julstjärna som har vuxit massor. Numer är det nästan som en liten minibuske :p intressant att bladen som tidigare var röda har ändrat färg

Har jobbat med badet idag som vanligt . Har tagit bort rost och nu ha jag börjat fylla den med en trädgårdsslang så det kommer att ta tid att fylla en pool på 8 gånger 26 meter med ett medeldjup på 1,5 meter. Var tvungen att åka hem tidigare då kabelkillen skulle kolla vart fibern ska dras in. Nu får det bli vila och hoppas att magen ger sig då den har börjat göra ont och svida. Sedan ska vedutrustningen plockas ut så jag får börja med att såga och klyva ved som jag planerat börja med i morgon

Jag är verkligen en klumpeduns. Har världens härligaste tunika som jag använder när det är varmt, skulle hämta mer proviva, slängde lite med muggen eftersom jag trodde den var tom, nepp, fanns lite kvar som skvätte över hela mig, så nu ligger den i tvättkorgen och jag har grävt fram sarongen jag köpte på Sri Lanka.

Fan i helvetet, måste till ÖB vid hötorget och köpa fler flyttkartonger pga att de bara hade små jävlar på Fridhemsplan. Har även redan ont i ryggen :wtf: Får ta det imorgon...

Pausar hagmockande och sitter i skuggan. Lite för varmt idag för det här. Hur kan två hästar producera så mkt skit?

Men äsch, var säker på att jag köpt biljett till Stockholm för länge sedan, gick in och kollade för säkerhetsskull och naturligtvis hade jag inte gjort det så får betala mer. Surt. :meh:

Dagen fortsätter leverera. Fantastiskt.
Jag tänker bädda ner mig i sängen nu med glass och kolla på en film och försöka drömma mig bort från dagens bravader.
Jävla skitdag! :rage::(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 546
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 463
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar