Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en sjukt stressande dag där till slut magen gav upp och jag fick en ångestattack och fick gå och lägga mig en stund:down:. Men nu är i alla fall lite ordnat, det visade sig bland annat att jag inte hade 1 månads uppsägning utan 3 :eek:. Men chefen på gamla jobbet gick med på en överenskommelse :up:. Min tant på facket är helt underbar :love: gamla stallägaren fortsätter krångla :banghead: pluggandet börjar få en struktur :cautious: Ekonomin är katastrof och kommer fortsätta vara det ett par månader till.....vet inte riktigt hur jag ska lösa allt med att dessutom bli utan lön en månad när jag byter jobb :crazy: Känns som om jag ska kvävas i mellanåt men på sikt ska det nog bli bra hoppas jag bara jag lyckas få paniken och stressen under kontroll.
Tur jag har fina @Marita73 som orkar låna ut sitt öra en dag som denna :heart

:heart:heart:heart

Hästlycka och mattelycka i solen och gräset.
Mitt röda guld! ❤️
B3727A63-006A-414F-AEA2-FEE5D4B6BF36.webp

Puh.
Dagens pensum är fyllt.

Upp halv sex, och avverka i trädgården så jag fick med en hink blommor. Två konstutställningar, vaser och två kassar infomappar om vår kommun hamnade också i bilen.

Full fart från 8 för att göra i ordning i möteslokalen samt mycket springande fram och tlllbaka mellan entre och lokal för att agera vägvisare eller hämta eftersläntrare.

Det blev lyckat! Vi fick mycket beröm och jag avtackades efter 6 år i nationella styrelsen. Fick ett verk av en konstnär jag gillar men inte har något av tidigare. Många glada möten och mycket upplevelser.
Menjösses. *åhär mycket har jag inte gjort och så här mycket har jag inte gått, under en dag, på flera år. .

Nu har jag tappat farten totalt ocfh har landat hemma med ett par pavor vin. När jag andats ut och pulsen lagt sig ska jag ladda för regndansen :D

Var iväg på lite ärenden. Kollade om klipptid men fanns inget idag så bokade en tid på måndag, brukar annars köra drop in men nu är det helt åt skogen med håret så måste fixa det så fort det går. Sen gick jag igenom marknaden som är i stan nu i helgen. Köpte en julklapp åt farmor (hållare för hushållspapper med en målad katt, jättesöt!), marknadsnougat :d och lite naturgodis. Hur mycket "natur" det nu är I sånt tjafs... Fanns ett synd med massa samlarsaker från spel, bland annat ett set med nyckelringar från mitt favoritspel kingdom hearts, men det var för dyrt för mig, 460 kr :(
Sen åkte jag och tanka, 15.74 kr/l :turd: :eek: sen in på Ica och handla mat. Nu har jag vattnat min kruka med blommor jag fick av mormor i inflyttningspresent och min stackars jordgubbsplanta som var den enda som överlevde en resa från Skåne och upp, leva en sommar i en balkonglåda och sen bli nedgrävd i höstas. Mina gula smultron överlevde inte flytten från balkonglåda till frihet :(

Var iväg på lite ärenden. Kollade om klipptid men fanns inget idag så bokade en tid på måndag, brukar annars köra drop in men nu är det helt åt skogen med håret så måste fixa det så fort det går. Sen gick jag igenom marknaden som är i stan nu i helgen. Köpte en julklapp åt farmor (hållare för hushållspapper med en målad katt, jättesöt!), marknadsnougat :d och lite naturgodis. Hur mycket "natur" det nu är I sånt tjafs... Fanns ett synd med massa samlarsaker från spel, bland annat ett set med nyckelringar från mitt favoritspel kingdom hearts, men det var för dyrt för mig, 460 kr :(
Sen åkte jag och tanka, 15.74 kr/l :turd::eek: sen in på Ica och handla mat. Nu har jag vattnat min kruka med blommor jag fick av mormor i inflyttningspresent och min stackars jordgubbsplanta som var den enda som överlevde en resa från Skåne och upp, leva en sommar i en balkonglåda och sen bli nedgrävd i höstas. Mina gula smultron överlevde inte flytten från balkonglåda till frihet :(
Är nya huset i samma stad eller har du flyttat?

Jag var på "Samtalskväll" i den s.k. mekaniska verkstaden ( häromkvällen.....;) )Visst har du skrivit att du brukade gå ner till Stallet - eller har jag drömt?

Är nya huset i samma stad eller har du flyttat?

Jag var på "Samtalskväll" i den s.k. mekaniska verkstaden ( häromkvällen.....;) )Visst har du skrivit att du brukade gå ner till Stallet - eller har jag drömt?
Flyttat från byn till stan :p alltså från smb till ludvika :) jo har gått på stallet nån vända, men det är ingen höjdare. Vi var där på musik quiz för någon helg sedan, vi skulle äta också. Det serverades bara hamburgare. 3 sorter och en haloumi. Inget på, bara dressing bröd och burgare (95 kr st kostade dom dessutom) O_o och några pommes eller liknande fanns inte att få, "maskinen var trasig" och senare på kvällen ville jag ha nötter eller nått, men det hade dom inte heller, trots dom enligt annons haft AW tidigare på kvällen med gratis snacks buffé... Ätit julbord också en gång, helt kasst...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 548
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 475
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar