Tack!Du kan få låna mitt ex om du är desperat. Hittade den i flytten!
Nejdå, jag är inte desperat, jag köper den nog så småningom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!Du kan få låna mitt ex om du är desperat. Hittade den i flytten!
Tack!
Nejdå, jag är inte desperat, jag köper den nog så småningom
Bra. Då står jag fast vid mitt beslut att inte läsa denJa den behövs liksom i bokhyllan. Har just läst Martina Haags skilsmässobok och undrar varför.
Bra. Då står jag fast vid mitt beslut att inte läsa den
Bara spekulationer från mig, men kan det inte vara ett behov att visa sin sida av saken? Jag menar, Erik är ju väldigt mycket mer "synlig" och ofta ihop med Lotta, till skillnad från Martina som inte är lika synlig. Så då blir det kanske viktigt (vad vet jag) att visa sin sida och hur det tagit på henne?KAN det finnas en enda vettig anledning att skriva en sån bok? Vilka barn vill kunna läsa om sina föräldrars bråk i en bok? Och vika barn vill att andra, helt främmande människor ska kunna göra det? Obegripligt tycker jag.
Bara spekulationer från mig, men kan det inte vara ett behov att visa sin sida av saken? Jag menar, Erik är ju väldigt mycket mer "synlig" och ofta ihop med Lotta, till skillnad från Martina som inte är lika synlig. Så då blir det kanske viktigt (vad vet jag) att visa sin sida och hur det tagit på henne?
Jag kan tycka det är lite intressant att kvinnors berättelser där de lämnar ut sina nära verkar bedömas hårdare än mäns?Jag läste den för jag kunde verkligen inte komma på en enda anledning till att jag själv skulle vilja skriva en bok om min egen skilsmässa. Själva idén förundrade mig. Så jag blev nyfiken på upplägget och tanken bakom. Men det kunde jag besparat mig och i stället litat till min magkänsla.
KAN det finnas en enda vettig anledning att skriva en sån bok? Vilka barn vill kunna läsa om sina föräldrars bråk i en bok? Och vika barn vill att andra, helt främmande människor ska kunna göra det? Obegripligt tycker jag.
Jag kan tycka det är lite intressant att kvinnors berättelser där de lämnar ut sina nära verkar bedömas hårdare än mäns?
Nej, men jag tänkte mer hur den här boken - och andra - diskuterats i allmänhet.Jag hade inte tyckt att det var ett dugg bättre om det hade varit Erik Haags version jag läst. I det här fallet försökte jag bara förstå hur någon kan komma på idén.
Nej, men jag tänkte mer hur den här boken - och andra - diskuterats i allmänhet.
Jag läste den för jag kunde verkligen inte komma på en enda anledning till att jag själv skulle vilja skriva en bok om min egen skilsmässa. Själva idén förundrade mig. Så jag blev nyfiken på upplägget och tanken bakom. Men det kunde jag besparat mig och i stället litat till min magkänsla.
KAN det finnas en enda vettig anledning att skriva en sån bok? Vilka barn vill kunna läsa om sina föräldrars bråk i en bok? Och vika barn vill att andra, helt främmande människor ska kunna göra det? Obegripligt tycker jag.
Nej, men jag tänkte mer hur den här boken - och andra - diskuterats i allmänhet.
Och så stör jag på uppläsarens sätt att uttala ordet födelsedag.
Jag läste en entusiastisk recension av den på någon kultursida häromdagen. Hon diskuterar Kulturmannen och där lär hon nog ha träffat många fler än sin exman. Den lät spännande.Ja, jag kan hålla med. Jag gillade visserligen Martinas bok, men undrar nu lite över Ebba Witt-Brattströms kommande om äktenskapet med Horace, som hon väl redan bekräftat mer eller mindre kommer att vara ganska... uthängande. Men antagligen kommer jag att läsa den också.
Jag beställde tvåan, Fasanjägarna, igår! (Tillsammans med Maken och I am pilgrim, nåt slags terroristthriller som jag fick tips om igår).Läser Journal 64 av Jussi Adler Olsen. Tack @mandalaki för tips om författaren! Min vana trogen har jag inte fått tag på den första i serien, men har läst de andra i ordning. Väldigt bra och spännande och en extra knorr är de originella huvudpersonerna (de är ett mysterium i sig). Boken är nr 4 i ordningen och ämnet känns skrämmande aktuellt: ett politiskt parti som delar in folk i över- och undermänniskor och som begår fruktansvärda övergrepp på kvinnor.