Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läser min första Lucy Dillon nu, Hundra omistliga ting. Jag är inte irriterad. :) (Är lite dålig på s.k. feelgoodböcker, om hennes böcker nu går under den kategorin).

Jag har nu även läst ut Kockskola för ensamma hjärtan av Marita Conlon-Mckenna, feelgood och rätt trevlig men:
Jag blir så trött på att de måste stoppa in en kärleksromans precis överallt, Alice kunde mycket väl ha fått klara sig utan någon ny kärlek. Hon behövde få stå på egna ben, dessutom kändes det som om författare hade fått tvinga in den kärlekshistorian så den vävdes inte in så bra i den övriga historien.

Snart klar med Arvet efter dig (Jojo Moyes) och ja, jag måste tillstå att jag tycker bättre om den än den första. Än så länge, jag vet ju inte hur den slutar ännu. :p
Nu är boken slut. Och jag får väl vänta på en uppföljare. Snacka om att lägga upp för en fortsättning.

Nästa bok i lurarna blir Döden i förklädnad (Caroline Graham). Tredje boken i Morden i Midsomer-serien.

Jag har börjat på Det blå mellan himmel och hav av Susan Abulhaw och den tar andan ur mig och jag har svårt att slita mig ifrån. Jag har inte hunnit så långt än men så här långt är den helt fantastisk, sorglig, och hemsk.

Jag läser Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty. Var dum nog att börja läsa igår innan jag gick och la mig och bokjäveln var så spännande att jag bara inte kunde sluta. Vid ett lyckades jag lägga ifrån mig den, då hade jag läst en 60% av boken.

Fram tills dess var den superspännande men nu har jag en känsla av att den kommer att plana ut.

Jag läser min första Lucy Dillon nu, Hundra omistliga ting. Jag är inte irriterad. :) (Är lite dålig på s.k. feelgoodböcker, om hennes böcker nu går under den kategorin).
Jag har läst två Lucy Dillon (Ensamma hjärtan och hemlösa hundar samt Hundar, hus och hjärtats längtan). Faktiskt första böckerna jag läser i feelgoodkategorin. Jag blev def inte heller irriterad men de gav mig heller inte tillräcklig mkt upplevelse under läsningen. Det var nästan så att jag fick påminna mig själv om att ta upp boken och läsa. Men de hade ändå sina söta avsnitt som tillfälligt fick en att le lite. Jag tror def att det finns värre exemplar inom nämnda kategori.

Jag lyssnar på In i labyrinten av (och med) Sigge Eklund. Fascinerande och intressant tycker jag. Jag gillar Sigge och jag gillar att lyssna på hans röst.

Jag läser Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty. Var dum nog att börja läsa igår innan jag gick och la mig och bokjäveln var så spännande att jag bara inte kunde sluta. Vid ett lyckades jag lägga ifrån mig den, då hade jag läst en 60% av boken.

Fram tills dess var den superspännande men nu har jag en känsla av att den kommer att plana ut.
Utläst! Spännande bok helt klart, verkligen i min smak. Lättläst men medryckande.

Lyssnade klart på När livet börjar om (Dillon) och jag tyckte väl ändå att det var en av hennes bättre böcker. Förvisso så kändes den väldigt förutsägbar och ibland vill jag typ prata allvar med personerna i boken, men så är det ju mer eller mindre alltid för mig när jag läser "feelgood"-romaner :D (det är som att många karaktärer i sådana böcker inte ens VET hur en ska använda sin hjärna :grin: Men det kanske är lite mycket begärt.. :D)

Lyssnade klart på När livet börjar om (Dillon) och jag tyckte väl ändå att det var en av hennes bättre böcker. Förvisso så kändes den väldigt förutsägbar och ibland vill jag typ prata allvar med personerna i boken, men så är det ju mer eller mindre alltid för mig när jag läser "feelgood"-romaner :D (det är som att många karaktärer i sådana böcker inte ens VET hur en ska använda sin hjärna :grin: Men det kanske är lite mycket begärt.. :D)
Haha. Precis så kände jag också. :D

Har precis påbörjat Av skuggor märkt (Cedervall) och alltså, det är en sak som jag bara måste få ventilera.

Alltså, vad är det för jäkla stil att sitta och berätta saker för sin sjuke man när han inte kan svara bara för att hämnas? Alltså, om en tycker att något är ett problem, varför tar en inte det då? Istället för att bara tiga och bli bitter och sen hämnas när någon blir sjuk? Det här stör mig riktigt mycket alltså :mad:

Efter att ha läst klart Dödssynden (to kill a mockningbird) känner jag mig rätt förundrad. Det var bog inte alls vad jag väntat mig och jag har haft väldigt svårt att läsa, men den var intressant och bra på sitt sätt! Kanske inte så engagerande just i stunden (vilket kan bero på själva läsandet), men jag tror att det är en bok som jag kommer fundera mycket på framöver. Så klart intressant alltså :up:

Jag har lyssnat på Den andra kvinnan av Therese Bohman. Är lite tagen på något sätt. Intressant att läsa den och jämföra med t.ex Ester Nilsson hos Lena Andersson... den där beundran av en äldre man, ni vet.

Så har jag läst Skymningslandet av Marie Hermanson. Hon är ju för underbar.

Tänkte läsa Återstoden av dagen av Ishiguro och hänga med i bokcirkeln i P1 också, men jag har inte kommit så himla långt. Och så började jag på Homecoming queen av Moa Herngren imorse med.

Ja, och så lyssnar jag på Bära barnet hem av Cilla Naumann med.

Jo! En sak till. Jag har fått ett recensionsexemplar av Serge Gainsbourgs enda roman, Jevgenij Sokolov, också. Det är en oerhörd historia om en mans liv och våndor - han lider nämligen av extrema väderspänningar. Extrema, mina vänner! Herregud, vad det fjärtas och pruttas och fises och exploderas och... ja. Det är otroligt kul att läsa, för den är väldigt vackert skriven och formulerad, om ett ämne som ändå får sägas vara ganska... skabröst.

Har lyssnat på andra delen i "mörk materia"-serien av Phillip Pullman. Gillade den men den var inte lika bra som första. Spännande dock!
Tyvärr finns inte tredje delen i läst :confused: Tråkigt då de första var riktigt bra inlästa av Lena Nyman! Får spara tredje delen till jag lyckas hinna förbi biblioteket...

Nu blir det "Rosengädda nästa" :)

Har precis läst ut Elizabeth Georges senaste (?) En ond liten handling som jag hittade ut hos mina föräldrar. Fy fan vad jag avskydde den. Förut älskade jag hennes böcker men det här var bara för dåligt. Är det någon här som har läst den?

Jag avskyr böcker där man genomgående bara vill att det ska gå åt helvete för en av huvudpersonerna.

Jag läste precis ut Xavier av Mare Kandre. Det var lite bitterljuv läsning med tanke på att det är hennes sista (utgivna) roman . Jag tyckte hur som helst om den, särskilt slutet.

Just nu läser jag den gotiska 1800-talsnovellen/kortromanen Carmilla. Den handlar om en lesbisk vampyr och är således right up my alley :D
Dessutom läser jag dikter av Catullus. Många av dem är häpnadsväckande grova!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 480
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar