Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkar vara kryddiga bullar med typ russin i som har ett kors ovanpå (tänker att det påminner lite om typ scones med russin och kryddor?)
"Det här bullarna äts traditionellt i de anglosaxiska länderna på långfredagen. Korset symboliserar Jesu kors. Bullarna åts ursprungligen till frukost med en smörklick på"
Verkar vara kryddiga bullar med typ russin i som har ett kors ovanpå (tänker att det påminner lite om typ scones med russin och kryddor?)
"Det här bullarna äts traditionellt i de anglosaxiska länderna på långfredagen. Korset symboliserar Jesu kors. Bullarna åts ursprungligen till frukost med en smörklick på"
Känns som att det finns vettigare saker att äta/baka då liksomJa. De är inte särskilt goda tycker jag, tunga i konsistensen och så en massa korinter och russin och krafs i.
Grattis på födelsedagen!
Aha. Jag såg framför mig nån smörbulle, vilken besvikelse.
Grattis på födelsedagen!
Jamen det förstår jag ändå. Jag hade den mer som en "lite när jag får tid"-bok och då passade den kanske inte riktigt lika bra.Ja, alltså, det var ju ingen bok jag gick och tänkte på särskilt länge måste jag ju säga . Men för mig var det en sån där perfekt "läsa över en dag"-bok, jag vill veta hur det går så jag läser ut den i ett svep men blir inte jätteinvolverad. Typ så.
Det som störde mig mest var
SÅKLART ska ju hon vahonnuhette vars snubbe var kär i hennes kusin/brylling/vad vet jag bli sams igen med sin jävla snubbe men det blev ingen som helst reconciliation med hon Felicity. Nej nej hata tjejen, men återförena dig ABSOLUT med din man som vill ligga med typ din syster och tror att ni ska kunna bo ALLA JÄVLA TRE i samma hus som nån sorts utspårad storfamilj. VARFÖR kan aldrig tjejen i boken bara säga "fuck you din apa, jag ska fokusera på mig själv nu!" och bara STRUNTA i honom istället för att ALLTID förlåta och fortsätta för BARNENS skull. ORKAR inte.
Obs tyckte också att de första 60% var intressantast.innan hon läste brevet. efter brevläsningen var den lite meh tyckte jag
Åh, så spännande det låter! Helt perfekt till både mig och min främsta läskompis som kommer från Gällivare. Återkom gärna med recension när du är klar!Jag har läst ut Det som inte dödar oss och tyckte den var spännande och lättläst. Härnäst blir det Middagsmörker av Charlotte Cederlund som jag tog med hem från biblioteket trots att jag har massa oläst hemma. Men den verkar så spännande!
Såhär står det om boken på Opals hemsida:
"Idijärvi sameby ligger undangömd i de norrländska skogarna, långt bort från all civilisation. När sextonåriga Áilis pappa dör i cancer tvingas hon flytta dit för att bo tillsammans med sin morfar som hon aldrig tidigare träffat. Välkomnandet blir svalt och Áili känner sig som en främling bland snö och renar. Men så börjar mystiska saker hända i byn, saker som borde vara omöjliga och som bara kan förklaras med den magi som är direkt knuten till Áilis samiska arv.
Snart är hon indragen i en flera hundra år gammal konflikt, en konflikt som riskerar att skada de hon bryr sig om. De få som finns kvar."
Vad äääär korsbullar?! Hade du hört talas om det innan boken? Jag var på vippen att sluta lyssna på den då, när korsbullar nämndes för typ sjätte gången på två minuter... (Jag var inte förtjust i boken alls.)
Kellerman! Jag tittar normalt inte på Skavlan men när jag hade ett av mina Knausgårdbryt letade jag upp avsnittet där han var med. Den andra gästen var Kellerman och han var galet rolig och stal hela showen.Jag har helt kommit ifrån läsningen sen årsskiftet. Tränar och sover bara. Igår tvingade jag mig dock att börja på Allt är Inget av Martin Kellerman. Den är bra! Jag älskar ju Rocky och boken påminner såklart om serien, roligt och fyndigt språk och roliga funderingar om livet hos huvudpersonerna.
tack för tips! Vad menar du med Knausgårdbryt förresten? Att du vill krypa upp bredvid honom och pussa honom på halsen?Kellerman! Jag tittar normalt inte på Skavlan men när jag hade ett av mina Knausgårdbryt letade jag upp avsnittet där han var med. Den andra gästen var Kellerman och han var galet rolig och stal hela showen.
tack för tips! Vad menar du med Knausgårdbryt förresten? Att du vill krypa upp bredvid honom och pussa honom på halsen?
Jag har helt kommit ifrån läsningen sen årsskiftet. Tränar och sover bara. Igår tvingade jag mig dock att börja på Allt är Inget av Martin Kellerman. Den är bra! Jag älskar ju Rocky och boken påminner såklart om serien, roligt och fyndigt språk och roliga funderingar om livet hos huvudpersonerna.
Haha, jag höll också på att bli skogstokig på dem! Det var ju ett jävla tjatande... Jag frågade min chef som är från Australien, och hon beskrev dem som ett mellanting mellan scones och muffins. De kommer med alla möjliga olika fyllningar - allt från choklad till äpple till russin - och de äts väldigt mycket framförallt runt påsk. Med massor av smör på. De finns här där jag bor också, året om, men jag har aldrig riktigt lagt märke till dem förut. Måste nog prova nu någon dag snart, för var det något den boken gjorde så var det att sälja in korsbullar!
Åh vad kul att första boken ändå var såpass bra att du ville fortsätta med den andra. Jag vill typ veta allt nu angående vad som händer med barnenVilken rolig tråd!
Jag håller på med Blomblad för vinden, andra boken i serien Flowers in the attic. Den första boken Vindsträdgården var lite småseg i mitten men jag ville så gärna veta vad som hände med barnen så jag lyssnade klart. Blomblad för vinden har mer fart i sig, jag gillar den! Komplicerade relationer minst sagt..