Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sedan i fredags är jag ensam hemma med ett barn och oj vad det är främjande för kulturkonsumtionen att vara en vuxen och ett barn jämfört med två vuxna och två barn. Dels är möjligheterna till träning/löpning eliminerade eftersom jag inte kan lämna barnet ensamt hemma (och inte vågar lämna på barnpassningen på gymmet pga rädsla för totalkaos) och dels lägger jag hittills mycket mindre tid på disk, plock, städ osv. Dessutom utnyttjar jag fräckt varje stund när han bygger lego, kollar plattan, äter lördagsgodis etc. Resten av familjen kommer hem på fredag och jag tänker utnyttja tiden fram till dess maximalt!

Så sedan i fredags har jag läst

Allt blir inget av Martin Kellerman (den hade jag förvisso börjat på innan fredag)
Jellicoe Road av Melina Marchetta
Förr eller senare exploderar jag av John Green, samt börjat på
Frihet av Jonathan Franzen.

Det finns en fortsättning nu, Hjärtats innersta röst. Jag överväger att ge den en chans (men jag är fortfarande förbannad på att mamman övergav honom! :rage:).
Jag kände mig bara inte andlig och finmänniska nog att sympatisera tillräckligt med honom :o. Hur jävla passiv får man VARA?! Åh ville bara slå nån när jag läste boken, grät dock igenom hela :angel:.

Sharon och min svärmor, @niphredil ? Av Suad Amiry. Mycket relationer och humoristiskt ibland, men såklart en del elände(Västbanken på 80-talet...). Minns inte så mycket av den, mer än att jag uppskattade den mycket.

Americanah är en av mina favoritböcker överhuvudtaget, har jag kommit på.
Ja, en av mina med. Jag älskar den. Även En halv gul sol, som jag vet har slaktats här i lästråden :p. Sen älskar jag The museum of innocence av Orhan Pamuk (:love:), även hans Snö är helt otrolig.

Det är nog mina favoritböcker alla kategorier faktiskt :).

Ja, en av mina med. Jag älskar den. Även En halv gul sol, som jag vet har slaktats här i lästråden :p. Sen älskar jag The museum of innocence av Orhan Pamuk (:love:), även hans Snö är helt otrolig.

Det är nog mina favoritböcker alla kategorier faktiskt :).
Slaktats? Alla älskade väl den? Utom jag :cautious:

Sharon och min svärmor, @niphredil ? Av Suad Amiry. Mycket relationer och humoristiskt ibland, men såklart en del elände(Västbanken på 80-talet...). Minns inte så mycket av den, mer än att jag uppskattade den mycket.
Tack för tipset! Jag läste om den och den står på kanske-listan! Är lite skeptisk pga elände-risken men å andra sidan utspelas ju En halv gul sol under krig också och den älskade jag ändå.

Jamen såklart @Killaloe jag ska ju läsa den boken du tipsat om! Den där Deseo de chocolate eller vad den hette! Att jag glömde det!

Vad tror du om Godnattsagor för barn som dricker @niphredil ?

Jag gillade Dagarna med farmor (inget elände och i Frankrike om jag tänker rätt). Även Ljuset vi inte ser, tycker jag var fin och med relationer snarare än kriget i fokus. Har du kikat på dem?

Vad tror du om Godnattsagor för barn som dricker @niphredil ?
Den har jag läst!

ag gillade Dagarna med farmor (inget elände och i Frankrike om jag tänker rätt).
Läste om den och den kändes som en "kanske" :up:

Även Ljuset vi inte ser, tycker jag var fin och med relationer snarare än kriget i fokus.
Jag är ju SÅ skeptisk till böcker som inte utspelas i hyfsad nutid :o. Men den där hade ju fått en biljon priser så kanske borde sluta tramsa med min upphakning :p. Lägger den på kanske-listan också!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 480
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar